Gå til innhold

Friluftsbarnehage - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Det kommer nå en fritluftsbarnehage her - fra oktober, for barn over 4 år. Vår sønn blir 4 år i februar, og på mange måter kunne jeg tenkt meg å ha han der - tror han har mye energi som ville komme ut på en mer positiv måte. Samtidig trenger han spesiell oppfølging, og har ekstra ressurs. PRatet med kommunen idag, og de sa jeg kunne snakke med avd.leder når det blir klart hvem det er. SÅ nå lurer jeg litt på om noen her har erfaring med friluftsbarnehage - på godt og vondt! De skal ha en bygning som base.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196177-friluftsbarnehage-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har erfaring med to barn i friluftsbarnehage. Dvs. her går de annenhver uke inne i barnehagen på "vanlig" vis og ute i utebasen.

Vi er kjempefornøyde. Barna koser seg ute, lærer å håndtere det å være ute mye, og får andre opplevelser enn de ellers ville fått. Ingen av mine har vært mer syke den tiden de har gått i friluftsbarnehage enn ellers, heller mindre.

Vi har kjempegode erfaringer med friluftsbarnehage til våre to.

Vår bhg, hadde en årestue,( lite hus med bålplass i midten), og en lavvo som base.

På de kladeste dagene,

(her blir det fort 30- om vinteren) lånte de lokaler av skolen.

De fikk være med på masse flotte aktiviteter og flotte turer og begge mine har hatt utrolig godt av det.

bhg var også flinke til å legg inn "vanlige" aktiviteter som tegning maling, forming, sang og musikk,lesing av bøker osv.

Ungene var mye mindre syke det året de gikk i denne bhg, framfor den forrige "vanlige" bhg.

Du må nok regne flere klesskift enn i en vanlig bhg, og på de våteste dagene hadde de fleste alltid med seg et ekstra par støvler.

Friluftsbarnehage er topp !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...