Gå til innhold

Unge som snakker HØYT!

Anbefalte innlegg

Har en pode på 6 år på besøk her nå og han snakker HØYT. Mine er ikke lavmælte de heller altså, men selv min egen pode på snart 7 blir rene viskeren i forhold.

Er det stygt av meg å gi ham en advarsel til (har snakket til ham flere ganger allerede) og så sende ham hjem om han ikke klarer å dempe seg? Nå er det snart tid for å sende ham hjem uansett da, men...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196182-unge-som-snakker-h%C3%B8yt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært meg, ville jeg forklart at jeg blir sliten og får ondt i hodet av at han prater så høyt.

Så sagt at de får leke inne på rommet.

Trur ikke jeg ville sendt han hjem som straff, men heller sagt neste gang han kom at du blir sliten av så mye bråk som sist, så om de skal leke inne må de være noenlunde stille.

Jeg ville nok ikke sendt hjem en unge pga stemmevolum! ;-)

Men hadde det blitt riktig ille hadde jeg kanskje vurdert å sette på en film! *S*

Eller du kan gjøre som jeg har gjort noen ganger hvis det har vært mer enn én kompis-gjest til middags, og iveren tar helt overhånd: HØYTLESING! *S*

Det har funket utrolig bra for å få gutta til å sitte stille og SPISE istedenfor å prate høyt og tulle og fjase. :-)

Gjest KariKruskakli

Hvis han ellers er en grei unge, så ville jeg ikke ha sendt han hjem pga stemmen.

Har selv en jente som "har en stemme som bærer" iflg barneskolelærerinna hun hadde (da hun gikk på barneskolen). Kanskje derfor hun så ofte ble satt til å være konferansier?

Annonse

Hvis han ellers er en grei unge, så ville jeg ikke ha sendt han hjem pga stemmen.

Har selv en jente som "har en stemme som bærer" iflg barneskolelærerinna hun hadde (da hun gikk på barneskolen). Kanskje derfor hun så ofte ble satt til å være konferansier?

En stemme som bærer, ja, det var en hyggelig måte å si det på! *S*

Jeg ville nok ikke sendt hjem en unge pga stemmevolum! ;-)

Men hadde det blitt riktig ille hadde jeg kanskje vurdert å sette på en film! *S*

Eller du kan gjøre som jeg har gjort noen ganger hvis det har vært mer enn én kompis-gjest til middags, og iveren tar helt overhånd: HØYTLESING! *S*

Det har funket utrolig bra for å få gutta til å sitte stille og SPISE istedenfor å prate høyt og tulle og fjase. :-)

Jeg har observert denne gutten gjennom flere år i barnehagen og på besøk her noen ganger og jeg kan virkelig ikke huske å ha lagt merke til dette stemmevolumet tidligere. Kanskje han har hørselsproblemer?

Jeg har observert denne gutten gjennom flere år i barnehagen og på besøk her noen ganger og jeg kan virkelig ikke huske å ha lagt merke til dette stemmevolumet tidligere. Kanskje han har hørselsproblemer?

Tja, si det. Eller kanskje han ble ekstra ivrig i dag?

Du får følge med om det gjentar seg! *S*

Et annet tips med unger som bråker på den ene eller andre måten er jo å sende med UT! En magisk løsning! *he he*

Mine to jenter på 4 og 1,5 har virkelig kraftige stemmer. De snakker (i den grad en ettåring snakker) enormt høyt, og det kan bli veldig slitsomt. Seksåringen er ikke slik.

Vi prøver så ofte vi kan å dempe fireåringen, si at hun må bruke innestemme og ikke snakke så høyt. Og da skjerper hun seg i ett minutt eller to...

Noe som virkelig hjalp, var en gang jeg hadde mistet stemmen og bare kunne hviske. Da sank lydnivået på hele familien merkbart :-) Så av og til leker vi at vi har mistet stemmen, og at det bare er lov til å hviske.

Jeg sier også til henne at hun ikke må snakke så høyt fordi jeg blir sliten i hodet mitt og får vondt i ørene, og det kan også hjelpe.

Lykke til!

Gjest KariKruskakli

En stemme som bærer, ja, det var en hyggelig måte å si det på! *S*

He he, ja ikke sant.

Men hun er ingen bråkebøtte altså, men stemmen kan være litt slitsom. Jeg er den første til å innrømme det.

Men til gjengjeld har hun en veldig flott og kraftig sangstemme da;) *skryte skryte*

He he, ja ikke sant.

Men hun er ingen bråkebøtte altså, men stemmen kan være litt slitsom. Jeg er den første til å innrømme det.

Men til gjengjeld har hun en veldig flott og kraftig sangstemme da;) *skryte skryte*

*S*

Kanskje hun budre bli prest? Det er vel den eneste jobben der man kan synge istedenfor å snakke? ;-)

Gjest KariKruskakli

Min sønn hadde litt hørselsproblemer av og til tidligere, men da var det akkurat som han snakket inni seg. Lyden kom ikke ordentlig ut.

Annonse

Gjest fregnefjes

Sønnen min snakket veldig høyt før.Fikk sjekket ørene og han hadde mye væske i begge mellomørene.Han snakker ikke så høyt no etter han fikk satt inn dren.

Gjest Stemmeprakt!

He-he, jeg har visst også stemme "som bærer" - jeg er den eneste som kan klare å være speaker på idrettsarrangementene i hallen vår (3 håndballbaner) selv om lydanlegget svikter...

Litt drøyt når det er mye folk der, men jeg kommer gjennom med stemmen min.

Aldri så galt, veit du...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...