oktober-75 Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Hei!! Skal på sykehuset med minsten (20 mndr.) imorgen for å teste om han er "allergisk" mot melk, mel å sikkert andre mat sorter. Har fått brev om at han skal prikk testes, men jeg trodde kanskje at han skulle ta andre ting også, er det noen som vet hva som skjer når vi blir tatt inn?? Er det noen som har erfaring med hvordan symptomene på mat/melk/mel allergi er?? Grunnen til at vi skal inn å teste er fordi gutten er bare 8,9 kg å 78 cm. Han spiser stortsett vedlig bra (2 skiver til frokost, spiser bra i barnehagen å godt med middag og kvelds). Men han har minst 4 - 5 stinkende bleier til dagen, så jeg lurer på om det går for fort gjennom systemet??? Litt rotete skrevet dette her, men jeg håper at dere forstår hva jeg mener!! Takknemlig for svar og råd!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196254-laktosegluten-testing/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg tror jeg ville ringt til sykehuset jeg for å få mest mulig informasjon om hva som skal skje med akkurat din sønn. Jeg har testet meg selv for det samme og da var det en blodprøve, men jeg vet ikke om det alltid er slik. Han var liten sønnen din ja, jeg tror mine veide rundt 12 kg. og var mangeogåtti cm. da de var på hans alder. Hvis han har 4-5 bæsjebleier i løpet av et døgn, så kan det nok tyde på at kroppen hans ikke får tatt opp nok næring, at det går for fort igjennom systemet. Det høres logisk ut synes jeg. Jeg håper legene finner ut av dette og at både du og gutten din får hjelp slik at han vokser og blir stooor gutt! Han er nå ihvertfall flink til å spise da, og det er bra. Lykke til i morgen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196254-laktosegluten-testing/#findComment-1374010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dings Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Sønnen vår, på nå 3,5 år, er laktoseintolerant. Han voste lite i lengden, men var OK på vekt. Hadde også konstant løs mage. Måtte så og si alltid skifte både body og bukse ved bæsjebleier Var på sykehuset og tok prikktest. Slo ikke ut på noen av disse prøvene. Var senere inne til laktose-belastning. Da tok de først en blodprøve (målte blodsukkeret) og så måtte han drikke en laktose-oppløsning. Siden tok han tre nye blodprøver, men en halv times mellomrom. Har måtte også være fastende. Disse prøvene kunne ikke bekrefte laktose-intoleranse, men siden han er mye bedre i magen, og vokser mye mer i lengden når han unngår vanlig melk, så antar vi han er det. Vi bruker laktoseredusert melk i matlagingen og til drikke. Ost og smør bruker vi som vanlig, og litt yoghurt går også greitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196254-laktosegluten-testing/#findComment-1374923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.