Gå til innhold

over tråkk av hø,ankel


ørgj

Anbefalte innlegg

tråkket over hø,ankel på en fotball kamp den 2/7-05.tok da rønken det blei da sakt at eg hadde slete av ledd band.har siden da vert hos 8-leger ved sykehuset og fått 8,forskjellige svar.Har hele tiden sakt at noe må vere galt siden fotbladet henger rett ned og at jeg ikkje greier og løfte det oppigjen uten hjelp.Har okso gått til fysiksalsk beh.Hun mener okso at det må ver noe mer enn leddband som er skadet.Var til lege i dag og er i grunn like vis, han meinte at viss det var nerve skade kunne dei ikkje gjere noko.skulle bare fortsette og trakke på den selv om det gir store smerter i ankel og opp i kneet.Begynner og å bli lei et h.vesen som ikkje virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Idrettslege? De kan mye om skader og hvilken behandlingsform som kan lønne seg for at du skal bli best mulig etterpå.

På sykehusene handler det mye om penger. Mitt inntrykk er at de ser på hvor stort utbytte du har av evt. behandling opp mot hvor mye det koster for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idrettslege? De kan mye om skader og hvilken behandlingsform som kan lønne seg for at du skal bli best mulig etterpå.

På sykehusene handler det mye om penger. Mitt inntrykk er at de ser på hvor stort utbytte du har av evt. behandling opp mot hvor mye det koster for samfunnet.

Siden du sier at fotbladet henger rett ned og du ikke greier å løfte det opp uten hjelp, ville jeg mistenkt en seneskade og/eller nerveskade. Leddbåndene på utsiden av ankelen har til oppgave å stabilisere leddet. Det er musklene som skal holde fotbladet oppe. Ta kontakt med en dyktig fysioterapeut som kan gi en skikkelig undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-ørgj

Klart dette må være noe mer enn leddbåndskade. Stor sansynlighet for en nerveskade i tillegg. Men dette må spesialist vurderes, enten ortoped eller neurolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...