Gå til innhold

Kikhoste - skal hun få sove med meg?

Anbefalte innlegg

Min lille datter som nylig har blitt 1 år har fått kikhoste. Hun har hatt det i ca 2 mnd. Barnelegen sa i dag at det nok vil vare 4-8 uker til, men gradvis bli bedre.

Hun er i kjempefin form bortsett fra hostingen. Om natta våkner hun av at hun hoster, setter seg opp i senga og begynner å gråte.

Vi trøster henne, holder henne og legger henne så ned igjen. Hun vil helt klart helst sove sammen med oss, og aller helst med mamma:)

Vi har tidligere jobbet en del med å få henne til å sove godt og trygt i egen seng, og er vel litt usikre på om vi "ødelegger" det ved å la henne sove med oss når hun våkner om natta.

Hva ville dere ha gjort?

Er vi dumsnille hvis vi lar henne sove sammen med oss til denne hersens hostinga har gitt seg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196269-kikhoste-skal-hun-f%C3%A5-sove-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville vel fortsatt lagt henne i hennes seng på kvelden.

Den er kanskje litt oppbygd ved hodet siden hun hoster sånn .....

Hun kommer nok til å hoste mer hvis hun ligger sammen med dere, for da blir det jo så varmt.

Nei, prøv å la henne ligge i sin egen seng på sitt eget godt luftede rom.

Jeg ville vel fortsatt lagt henne i hennes seng på kvelden.

Den er kanskje litt oppbygd ved hodet siden hun hoster sånn .....

Hun kommer nok til å hoste mer hvis hun ligger sammen med dere, for da blir det jo så varmt.

Nei, prøv å la henne ligge i sin egen seng på sitt eget godt luftede rom.

Hun ligger selvsagt i sin egen seng om kvelden,- det er om natta når hostinga er verst som jeg lurer litt på om hun skal sove med oss.

Vi har gjort det et par netter innimellom siden hun ble syk, og hun våkner mindre. Men som du sier, det er kanskje litt dumt...

Takk for svar iallfall!

Oj, varer kikhoste så lenge? Er hun ikke vaksinert mot kikhoste? (Husker ikke når man blir vaksinert mot difteri-stivkrampe-kikhoste).

Ja, det er ikke uvanlig at det varer så lenge. Ettersom jeg har lest og hørt er ca 10 uker gjennomsnittet.

Hun er vaksinert, men det er fortsatt 5-10 prosent sjanse for å få det.

Ja, det er ikke uvanlig at det varer så lenge. Ettersom jeg har lest og hørt er ca 10 uker gjennomsnittet.

Hun er vaksinert, men det er fortsatt 5-10 prosent sjanse for å få det.

Å stakkars, da har hun vært max uheldig!

Må være veldig slitsomt for dere alle med den hostinga, ikke minst for henne.

God bedring.

Jeg tror jeg ville prøvd å få henne til å sove i sin egen seng, siden dette går over så lang tid. Ellers så kan dere få litt av et problem etterpå.

Annonse

Å stakkars, da har hun vært max uheldig!

Må være veldig slitsomt for dere alle med den hostinga, ikke minst for henne.

God bedring.

Jeg tror jeg ville prøvd å få henne til å sove i sin egen seng, siden dette går over så lang tid. Ellers så kan dere få litt av et problem etterpå.

Apropos lengde: Gubben hadde kikoste i vinter, han hostet i drøyt 3 måneder før det gav seg. Skikkelig slitsomt.

Han ville forresten også helst ligge sammen med husets mamma...

Apropos lengde: Gubben hadde kikoste i vinter, han hostet i drøyt 3 måneder før det gav seg. Skikkelig slitsomt.

Han ville forresten også helst ligge sammen med husets mamma...

He he he! Men han fikk vel kanskje fortsette med det etter at hostinga hadde gitt seg også? :)

Gjest katten kathinka

Hun ligger selvsagt i sin egen seng om kvelden,- det er om natta når hostinga er verst som jeg lurer litt på om hun skal sove med oss.

Vi har gjort det et par netter innimellom siden hun ble syk, og hun våkner mindre. Men som du sier, det er kanskje litt dumt...

Takk for svar iallfall!

Jeg ville hatt henne i senga om hun hoster så ille at du er redd for henne.

Jeg har en som hoster _veldig_ når han blir syk. Jeg må ta han opp og få han ut når det er som værst. Tør ikke å ha han på romme sitt og kanskje ikke høre at han "hoster seg bort".

Men jeg er snar å få han i egen seng når han er frisk nok til det. Det blir fort en vane å sove i foreldresenga:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...