Gjest Sniken Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Selv foreldre må vel se om deres barn er mindre pene eller pene. Hvis man har et mindre pent barn, og er klar over det selv, kan man da virkelig være like glad i barnet som de som har pene barn er? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Hvorfor har utseendet innvirkning på hvor glad man blir i barnet sitt? Det betviler jeg. Fremmede, der i mot, favoriserer barn som er søte. Men at foreldre kan se om barnet faller inn under hva som normalt blir oppfattet som pent eller ikke, det tror jeg nok. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Jeg tror man blir like glad i barna uansett, men det er jo vanseklig å måle og vite. Forskning de senre årene har vist at barn med rødt hår og fregner får mer kjeft enn andre barn. Det er visstnok en seriøs studie. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Dette var et merkelig innlegg... "Pen" og "mindre pen" er ganske relative begrep og kommer an på smak og behag. Du kan ikke "forvente" at foreldre er mindre glade i sitt barn fordi f.eks. du synes barnet er mindre pent. Kan vel hende foreldrene ikke synes det. Dessuten så kan man vel også være glade i barn som ikke akkurat ser ut som noen glansbilder? Jeg tror ikke jeg bare er glad i mine barn fordi de er pene..... Med forbehold om at jeg har misforstått deg kraftig på noe her.... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Dette var et merkelig innlegg... "Pen" og "mindre pen" er ganske relative begrep og kommer an på smak og behag. Du kan ikke "forvente" at foreldre er mindre glade i sitt barn fordi f.eks. du synes barnet er mindre pent. Kan vel hende foreldrene ikke synes det. Dessuten så kan man vel også være glade i barn som ikke akkurat ser ut som noen glansbilder? Jeg tror ikke jeg bare er glad i mine barn fordi de er pene..... Med forbehold om at jeg har misforstått deg kraftig på noe her.... Ikke helt enig med deg der. Spørsmålet om hva som behager en og hva en finner tiltrekkende er et rent skjønnsspørsmål, som det ikke kan sies noe generelt om. Når det gjelder om et menneske er "pent", derimot, mener man vanligvis at personens utseende ligner de rådende skjønnetsidealer, som faktisk er ganske definerte. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ikke helt enig med deg der. Spørsmålet om hva som behager en og hva en finner tiltrekkende er et rent skjønnsspørsmål, som det ikke kan sies noe generelt om. Når det gjelder om et menneske er "pent", derimot, mener man vanligvis at personens utseende ligner de rådende skjønnetsidealer, som faktisk er ganske definerte. Men ser man ikke som foreldre på barna sine med "andre øyne" enn utenforstående gjør? Jeg synes mine barn er supernydelige og kan ikke forstå at noen kan synes noen annet, men jeg vet jo at ikke alle nødvendigvis er enige med meg. 0 Siter
laban Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Hvordan skulle man nå måle det, da? På hvilken skala måler man kjærlighet? Tror du foreldrene til et barn som f.eks. får brannskader eller arr, elsker dem mindre etterpå? Eller at foreldre med opptil flere barn, rangerer dem etter utseendet? At man blir flere hakk gladere i tenåringen når tannreguleringen tas av? Svært mange av oss (foreldre) har et utseende som er et stykke fra verdens skjønnhetsidealer, og har likevel et greit nok liv. Det ønsker vi også for ungene våre - og vi vet det er mulig, men også at betingelsesløs kjærlighet er den beste starten de kan få. Å få barn er ikke som å velge ut en kattunge fra et kull. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Velger du venner ut fra hvor pene de er også da eller, de som er penest er du gladest i osv.? 0 Siter
Gjest ei med 2 pene barn Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 skrev du dette innlegget fordi du ikke hadde annet og spørre om... en er jo like glad i sine barn uansett utseende.har selv 2 jenter og for meg og pappan så er jo de verdens nydeligste og det synes nok alle de andre foreldre i norges land om sine barn også.. beklager men dette synes jeg var ett dumt innleg 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Du har ikke barn selv skjønner jeg. Joda, alle foreldre har verdens peneste barn. Nemlig. ) Naturen er sånn innrettet skjønner du. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Jeg tror da at jeg må ha fått usedvanlig vakre barn fordi jeg er så glad i dem at jeg nesten ikke kan forklare det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Men ser man ikke som foreldre på barna sine med "andre øyne" enn utenforstående gjør? Jeg synes mine barn er supernydelige og kan ikke forstå at noen kan synes noen annet, men jeg vet jo at ikke alle nødvendigvis er enige med meg. Der er jeg ikke helt enig med deg. Selv kan jeg godt se at den ene av mine to er mer typisk klassisk "pen" enn den andre, men jeg synes ikke han er søtere eller mer nydelig enn den andre av den grunn. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Jeg tror da at jeg må ha fått usedvanlig vakre barn fordi jeg er så glad i dem at jeg nesten ikke kan forklare det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Tror du de som er gift med typisk pene menn er mer glad i mennene sine enn de som er gift med mindre pene menn? 0 Siter
Gjest pustisivet Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ikke tenk på det. Du får vondt i hodet. En skjønnhetskonkurranse med unger på fødeavdelingen ender alltid uavgjort. Thats it, en naturlov. Utseende teller ikke før de blir tenåringer, da tar det fullstendig av. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ikke tenk på det. Du får vondt i hodet. En skjønnhetskonkurranse med unger på fødeavdelingen ender alltid uavgjort. Thats it, en naturlov. Utseende teller ikke før de blir tenåringer, da tar det fullstendig av. På de fødeavd. jeg har ligget på har det faktisk aldri blitt uavgjort. Jeg vant hver gang jeg :-) Sist gang når vi var i Kina og hentet yngstedattera vant vi også, jeg gikk bare rundt og lurte på om de andre vi reiste sammen med var misunnelige 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Der er jeg ikke helt enig med deg. Selv kan jeg godt se at den ene av mine to er mer typisk klassisk "pen" enn den andre, men jeg synes ikke han er søtere eller mer nydelig enn den andre av den grunn. Hvis jeg mener noen er pene, så tror jeg ikke nødvendigvis de er "klassisk pene". 0 Siter
Gjest mor til flere Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Jeg har 3 veldig forskjellige barn. Hun eldste kan jeg med hånden på hjertet at jeg syntes var lite pen som baby! Rett og slett helt anderledes enn jeg hadde forestilt meg på forhånd. Nå er hun i tenårene og er utrolig nydelig. Så pen at de fleste snur seg etter henne. Noe i den sjangeren; stygge andungen som ble til en svane. Så jeg tror ikke at alle foreldre synes at babyene deres er de nydeligste,men at de selvsagt er like glad i dem som i de "pene" barna. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Heldigvis er alle barna mine pene, så det slipper jeg å tenke på. :-) 0 Siter
fyrlykt Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Det er mulig dette er et tulleinnlegg ,men seriøs forskning har påvist at mindre pene barn oftere blir mishandlet enn de pene barna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.