Gå til innhold

Kostnader opphold Colombia

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

Dere som har vært i Colombia - hvor mye har dere betalt for reise og opphold? Vi sparer på harde livet og det er nok ennå en stund til reise (sendte papirene i oktober i fjor), men er hele tiden redd for å ikke ha nok. Oppholdet kan jo variere så mye i tid. Vi har ingen barn fra før, så det blir bare 2 voksne ned og 2 voksne + et barn tilbake. Hva med reise til San Andres for dere som har vært der. Hvor mye kommer dette på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196294-kostnader-opphold-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girasol

Hei, hei! Kjenner meg såå igjen i frykten for å ikke ha nok penger under oppholdet i Colombia!... Det koster jo sitt med flybilletter og overnatting, men utenom det er det så utrolig billig i Colombia at vi hadde meer enn nok penger! Massevis da vi kom hjem igjen ;-) Og det var jo kjekt det og da. Utgiftene våre til fly og hotell tror jeg kom på ca.30.000kr.tilsammen, men vi reiste ikke til San Andres, så der kan jeg desverre ikke hjelpe deg.. I tillegg kom da "lommepenger", som vi brukte til å tipse sjåførene våre, kjøpe maasse julegaver og suvenirer fra landet. Brukte kanskje 3-4000 på dette. Men nå er ikke jeg og familien min kjent for å være sløsete altså :-) Så dette kan jo variere, + at vi bare var 3 uker i landet tilsammen!

Dere greier nok å komme i havn med sparinga skal du se. Lykke til videre!

M.v.h.

Hei, hei! Kjenner meg såå igjen i frykten for å ikke ha nok penger under oppholdet i Colombia!... Det koster jo sitt med flybilletter og overnatting, men utenom det er det så utrolig billig i Colombia at vi hadde meer enn nok penger! Massevis da vi kom hjem igjen ;-) Og det var jo kjekt det og da. Utgiftene våre til fly og hotell tror jeg kom på ca.30.000kr.tilsammen, men vi reiste ikke til San Andres, så der kan jeg desverre ikke hjelpe deg.. I tillegg kom da "lommepenger", som vi brukte til å tipse sjåførene våre, kjøpe maasse julegaver og suvenirer fra landet. Brukte kanskje 3-4000 på dette. Men nå er ikke jeg og familien min kjent for å være sløsete altså :-) Så dette kan jo variere, + at vi bare var 3 uker i landet tilsammen!

Dere greier nok å komme i havn med sparinga skal du se. Lykke til videre!

M.v.h.

Hei Girasol!!

Mener du virkelig at dere kun brukte 30.000 på både flybilletter og opphold? Jeg trodde at bare flybillettene kom på 30.000!! i så fall kan jeg roe meg noen hakk ned, men nå virker det jo som om man stort sett må være i Colombia i opp til 8 uker, så vi får kanskje litt dyrere opphold uansett. Takk for svar!

Mattias1365380379

Hei!

Vi brukte nok litt mer enn nevnt nedenfor, og det selv om vi "bare" var i Colombia i 16 dager (Medellin).

Flybillettene for 2 voksne til Bogota, og så til Medellin, og den samme returen men da med en 2-åring kostet ca 24.000. (Dette var i fjor)

Totale hotellutgifter kom nok på ca 13.000, og i tillegg kom utgiftene til sjåføren vår og mat utover frokost. Det er jo veldig billig i Colombia, så utgiftene til taxi, mat osv ble jo ikke allverden, men det ble jo litt alikevel. Nå skal det vel også sies at vi ikke er spesielt "sparsommelige", pengene får ben å gå på her i huset (-:

Er nå i gang med adopsjon nr 2, og regner med å måtte bruke en del mer denne gangen, for det er jo ikke sikkert vi får et 2-ukers langt opphold denne gangen. I tillegg skal vi ha med ett barn til, pluss at vi kanskje tar en tur til Santa Marta eller San Andres.

Vi måtte fylle ut et skjema til AF over alle kostnadene vi hadde hatt da vi kom hjem, så hvis du tar kontakt med dem kan du helt sikkert få noe informasjon om hva som er mest vanlig.

Lykke til med adopsjon fra et flott land!!!

Klem fra

Hei. Det er nok forskjell fra familie til familie. Dere får en oversikt fra Adopsjonsforum rett før reise hvor det står hvor mye dere må regne med å bruke.

Vi brukte i underkant av 20.000 på flybll. 2 voksne og et barn til Bogota,+ 1 barn til hjem. I tilegg brukte vi ca 50000 inkl san andres opphold.

Hva du bruker der er jo opp til dere.Vi var der i 1 mnd derav 14 dager i Caribien.

Lykke til .

Vi var i colombia tidlig i år. Vi betalte 30000 for bill. To voksne ned, to voksne og et barn opp. Vårt barn var mer enn 2 år ogvi betalte også for han.Flyreisen inkluderte fra stavanger til oslo, og bogota til medellin t/r

hotellkostnaderinkl mat lå på rundt 1000 kr pr døgn

Annonse

Hei Girasol!!

Mener du virkelig at dere kun brukte 30.000 på både flybilletter og opphold? Jeg trodde at bare flybillettene kom på 30.000!! i så fall kan jeg roe meg noen hakk ned, men nå virker det jo som om man stort sett må være i Colombia i opp til 8 uker, så vi får kanskje litt dyrere opphold uansett. Takk for svar!

Hei igjen! Ja, jeg mener bestemt at det blei runt 30.000 tilsammen... husker jeg feil nå da?... hm, flybillettene kom på 22.000 eller noe, og jeg tror vi betalte ca.800,-per døgn i Pereira(13 døgn, inkl.mat) og ca.500,-per døgn i Bogotá (7 døgn inkl.mat). Ok, 35-36.000 da! Men vi var jo bare 20 dager til sammen i Colombia! Det blir jo noe helt annet hvis man må være dobbelt så lenge, da hadde jo vi isåfal måttet plusse på ca.14.000 på opphold + det dobbelte i "lommepenger" sikkert, og hvis vi da i tillegg hadde reist til San Andres... ja, da ville vi nok brukt enda mer :-) Som noen andre sa over her: det kommer helt an på hvor lenge dere må være i landet, + at noen bruker mere penger enn andre :-)

M.v.h.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...