Gå til innhold

Kan jeg nekte henne det fordi jeg selv synes det blir for slitsomt?

Anbefalte innlegg

Datteren vår har lyst å gå på dans. Hun gikk på barnelekdans i fjor, men i år er hun plassert i en gruppe over og da har de dans 2 xx pr uke, og det starter kl 17. Med kjøring og sånt betyr det at vi har ca 1/2 time hjemme etter skole/barnehage før vi må kjøre, og det innebærer stress og mat i hånda. Jeg synes at det er for tungt 2 xx pr uke, og endel av disse gangene må lillebror være med. MEN jenta har lyst å danse, og hva skal jeg da si - det er KJEMPEBRA at hun har lyst til det fordi hun er veldig stiv i kroppen og har godt av den fysiske aktiviteten dans innebærer. Samtidig er det også et stress før jul og sommer fordi danseseksjonen da har mye forestillinger - også for de minste, slik at det er mye styr (og da blir også hun lei).

Jeg er redd for at dersom jeg sier nei nå, vil det være et galt forbilde for henne å melde seg av ting fordi man ikke orker..

HUFF dette er vanskelig.

Har tenkt på dette med å kjøre med andre foreldre, og skal se om det er noen som bor i vårt område der idag.

Fortsetter under...

Kan dere ikke prøve da, siden hun har lyst, og heller trekke dere om det blir for slitsomt? Eventuelt bare gå en gang i uka selv om kurset er to ganger?

De gangene vi må rett ut av huset etter skole/jobb stagger vi den verste sulten med noe enkelt, en brrødskive eller frukt eller noe, og spiser middag når vi kommer hjem igjen, som kveldsmat. Da blir det mindre stress.

Jeg skjønner deg veldig godt hvis du synes det blir slitsomt. Det hadde garantert jeg gjort også.

Men jeg ville allikevel prøvd, det kan jo hende hun selv også vil synes det blir slitsomt etterhvert, men da har dere jo prøvd.

Sjekk først om dere kan bytte på kjøringa med noen.

Det er viktig for barn at de føler de mestrer noe, som jeg regner med at du er fullstendig klar over :) Jeg skulle ønske at min jente valgte billedkunst i kulturskolen, det hadde også passet med at det begynner litt senere enn kl 17. Men hun vil absolutt danse og er veldig glad i det, så da må hun nesten få gjøre det. Hun er ikke den tøffeste jenta i gata, så om dette hjelper på selvtilliten hennes er det bare å kjøre på, selvom det er pesete for oss foreldre.

Vi spiser gjerne en banan og drikker litt juice før trening og spiser heller sen middag. Det funker greit.

Annonse

Du må nok bare bite i det sure eple og dra :o)

Min eldste var opptatt hver dag hele uka han fra han begynte på skolen og han måtte også kjøres nesten hver gang. Og jeg hadde dattera mi på 4 på slep.

Jeg har også 3,5 åringen på slep, og idag rømte han ut, mens jeg måtte trøste henne fordi de hadde skiftet lærer fra ifjor, og det var utrolig mange unger der fordi de tenker å fordele de på andre grupper når de ser hvilke ferdigheter de har. Har sprang rundt omkring ute, og er absolutt ikke istand til å ta vare på seg selv, og jeg ble helt stresset fordi jeg ikke visste hvor han var..

Imorgen må han også være med.,... Men så at det kan hende vi kan dele litt på kjøringa med noen andre som hun går i klassen med faktisk - men vet jo ikke helt om de blir på samme gruppe ennå...

Hva med støttekontakt eller noen som kan være med henne på dette? Kan det være aktuelt å betale noen for å gjøre dette? Dersom dere hadde vært 4 familier som slo dere sammen, hadde det jo blitt lite kjøring.... Når det gjelder mat synes jeg det kan være greit med brødskiver og frukt i handa.

Jeg synes med andre ord at du skal strekke deg langt for å få det til...

Jeg har også 3,5 åringen på slep, og idag rømte han ut, mens jeg måtte trøste henne fordi de hadde skiftet lærer fra ifjor, og det var utrolig mange unger der fordi de tenker å fordele de på andre grupper når de ser hvilke ferdigheter de har. Har sprang rundt omkring ute, og er absolutt ikke istand til å ta vare på seg selv, og jeg ble helt stresset fordi jeg ikke visste hvor han var..

Imorgen må han også være med.,... Men så at det kan hende vi kan dele litt på kjøringa med noen andre som hun går i klassen med faktisk - men vet jo ikke helt om de blir på samme gruppe ennå...

Håper dere finner noen å dele kjøringa med da. Her er det nesten bare jeg som har bil så det har vært en selvfølge for alle at jeg skulle kjøre flest mye.

Uff, jeg blir helt svett av at unger stikker av. Midt i Oslo og jeg har ingen sjanse til å finne dem. Må bare vente til de kommer tilbake.

Kanskje du kunne fått støttekontakt eller avlastning til minstemann, og så følge henne på hennes aktivitet?

Som søsken til en som alltid trengte ekstra mye oppmerksomhet og omsorg fra foreldrene, vet jeg litt om hvordan det er å måtte ofte ting, og få mindre foreldre-oppmerksomhet enn man kunne ønske.

Og om det er uutholdelig å ha med minstemann og samtidig ha tid til storesøster, så kanskje det kunne være en løsning med en avlaster/støttekontakt som kunne være med ham noen få timer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...