Gjest Det er vel greit vel? Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Har en del klær etter jenta vår og venter nå en gutt. Driver og sorterer ut babyklær som kan brukes om igjen, og alt det rosa og lilla tar jeg vekk og ellers ting med jentepreg feks brodert på. Men hva med det røde? Har en del rødt strikketøy og fleece tøy. Ville du brukt det på en gutt? 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ja, det ville jeg brukt. Jeg liker rødt til gutter. Særlig i komb. med beige eller blått. 0 Siter
magale Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Hei ! Jeg har to gutter, 1 1/2 og 3 1/2 år. Jeg bruker MYE røde klær på barna, har også brukt klær med lilla i, synes det er søtt, men jeg bruker IKKE rosa. Hentedressen barnas farmor strikket var offwhite med lilla mønster i, kjempefin. Alt med måte. 0 Siter
morsan Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Så klart!! Har en gutt som er vedlig glad i rødt, og har mange gensre og t-skjorter i denne fargen. Det får da være måte på hvor mange farger som jentene skal kunne "reservere"! *he he* Det er jo ingen som sier at jenter ikke kan bruke den og den fargen fordi det er guttefarge! ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Klart han kan bruke rødt. Begge mine har brukt rødt og bruker det enda. 0 Siter
laban Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ja. Rødt er ikke babyrosa. Jeg har hatt mye blått på storesøster og mye rødt på lillebror. Jeg sorterte også ut det aller mest nusserosa og blondete (gaver) da lillebror skulle arve søsterens babytøy. Men jeg hadde brukt det hvis jeg hadde vært i knipe en dag (diaré, defekt vaskemaskin el.l.). Det verste som kan skje er vel at en fremmed tilfeldig tilskuer tror det er en jentebaby. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ja, det synes jeg absolutt, grensen går ved rosa. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Selvsagt kan gutter bruke rødt! Sønnen min er kjempefin med både rødt og oransje, og har massevis av plagg i de fargene. Men av og til er det vanskelig å finne røde plagg uten masse stæsj, blomster og dill på - så det er åpenbart at det er flere som er opphengt i den standerden. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 JA, absolutt! Begge mine gutter bruker rødt og de kler det godt. Men så er rødt min yndlingsfarge også da. 0 Siter
Gjest fregnefjes Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Rødt er greit synes jeg.Men ikke rosa 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 SElvfølgelig bruker jeg røde klær på gutten min!!! Hvorfor ikke? Han kler det kjempegodt og!! Unngår rosa og mintgrønt, men har brukt litt lilla til ham (arvestoff), men det var når han var baby. 0 Siter
org Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ja, gutten vår på 8 år bruker faktisk en del rødt tøy. Ikke knallrødt med blomster på, riktignok, men rødt er det, okke som. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Rødt er fint til gutter så lenge det ikke er rosaskjær i rødfargen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Ppoden her er eldst og han har både arvet en god del rødt og fått en god del rødt nytt tøy. Han kler nemlig rødt utrolig godt! ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Jeg syns det er helt ok! Det er flere som har spurt meg om kjønnet på babyen min, når hun har på røde klær. 0 Siter
bb71 Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Jeg synes alt er ok, bortsett fra rosa på gutt! Men når lillebror gikk i rød reima-dress var det mange som synes han var en søt jente... Personlig synes jeg rødt er fint på gutter jeg! 0 Siter
Gjest Ino Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Rødt er greit synes jeg.Men ikke rosa :-) er ikke helt uenig i det nei. Men kan opplyse at min sønn på 12 nå i helgen var ute og kjøpte seg klær på egenhånd. Og gjett hva han kom hjem med: bredt rosa pannabånd og en rosa/hvit genser. Kommentaren hans når jeg lurte var: "Mamma da. det er in forstår du", så det er ikke så ille med rosa for gutter akkurat nå... (jeg ville ikke tatt det på en liten gutt tror jeg..) 0 Siter
Gjest fregnefjes Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 :-) er ikke helt uenig i det nei. Men kan opplyse at min sønn på 12 nå i helgen var ute og kjøpte seg klær på egenhånd. Og gjett hva han kom hjem med: bredt rosa pannabånd og en rosa/hvit genser. Kommentaren hans når jeg lurte var: "Mamma da. det er in forstår du", så det er ikke så ille med rosa for gutter akkurat nå... (jeg ville ikke tatt det på en liten gutt tror jeg..) Så lenge jeg får bestemme hva han skal ha på seg blir det ikke noe rosa her nei.Men det kommer nok en dag han vil bestenne sjøl. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 30. august 2005 Skrevet 30. august 2005 Gutten min på 6 år har masse røde klær, han! Han kler rødt, og synes selv at rødt "er den fineste fargen". Han liker rosa også, men der går grensen for meg... - på babyer er det vel helt greit! Lillesøstra hans har brukt endel gutteklær også, men det er kanskje greiere når det er den veien? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.