Gå til innhold

røde klær på gutter` helt ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge jeg får bestemme hva han skal ha på seg blir det ikke noe rosa her nei.Men det kommer nok en dag han vil bestenne sjøl.

Jeg er enig :-)

Men vet du hva: Han var ganske så fin i de rosa klærne. (sier jeg som knapt ville kledd en jente i rosa så lenge jeg kunne unngått det..)

Fortsetter under...

Skrevet

Så lenge jeg får bestemme hva han skal ha på seg blir det ikke noe rosa her nei.Men det kommer nok en dag han vil bestenne sjøl.

Men vet du hva: Han var ganske så fin i de rosa klærne. (sier jeg som knapt ville kledd en jente i rosa så lenge jeg kunne unngått det..)

Skrevet

Gutten min har i hvert fall brukt en del rødt tøy. Det kommer jo litt an på helheten også, da. Er det blonder og blomster og sånn, er det kanskje litt jentete - men røde joggedresser, gensere og bodyer og sånn er da helt ok.

fei1365380229
Skrevet

:-) er ikke helt uenig i det nei. Men kan opplyse at min sønn på 12 nå i helgen var ute og kjøpte seg klær på egenhånd. Og gjett hva han kom hjem med: bredt rosa pannabånd og en rosa/hvit genser.

Kommentaren hans når jeg lurte var: "Mamma da. det er in forstår du", så det er ikke så ille med rosa for gutter akkurat nå...

(jeg ville ikke tatt det på en liten gutt tror jeg..)

På 80-tallet, når jeg var ung da var det også inn med rosa på gutter. De var så fine atte med rosa Mohairgensere, rosa ball-gensere, rosa tilbehør til smokingen osv :o)

Men det aller fineste var gutta som hadde investert i rosa pub-til-pub sko :o)

Skrevet

Jeg syns det er helt ok!

Det er flere som har spurt meg om kjønnet på babyen min, når hun har på røde klær.

Noen har spurt om kjønnet på jenta mi også når hun går med _rosa_. Tror det har mer med at folk overser farger, enn at jenta mi ser guttete ut, da :)

Annonse

Skrevet

Har en lillebror med storesøster her.

Vi praktisera "blomster og blondegrensa". Kle med blonder eller blomster vert gitt bort. Resten bruka vi. Det vert mykje raudt.

...også sleppe han å gå i rosa

Skrevet

Gutten min på seks år er veldig flott i røde klær og han liker det godt selv. Dyprøde gensere eller jakker og mørke bukser er knallfint, synes jeg :-)

Gjest fregnefjes
Skrevet

Helt enig.Rosa er den farven jeg liker minst.

Skrevet

Gutten min er nyyydelig i rødt! Han er eldst da, så han arver ingen klær fra jenter. Men klærne kan godt brukes til lillesøster etterpå. :)

Skrevet

Noen har spurt om kjønnet på jenta mi også når hun går med _rosa_. Tror det har mer med at folk overser farger, enn at jenta mi ser guttete ut, da :)

Da jeg var liten sa folk til foreldrene mine: for en fin gutt.

Da hadde jeg rosa klær på. Jeg var vel egentlig aldri så veldig sukkersøt;)

Skrevet

Rødt passer begge synes jeg. Synes det er trist at guttene bare skal bruke blått og beige.

Skrevet

Gutten min har i hvert fall brukt en del rødt tøy. Det kommer jo litt an på helheten også, da. Er det blonder og blomster og sånn, er det kanskje litt jentete - men røde joggedresser, gensere og bodyer og sånn er da helt ok.

Blonder og blomster, ja... Det har jeg alltid klart å unngå, men jeghsuker en gang jeg hadde plukket med meg en fin rød genser i en butikk, men heldigvis rakk jeg å oppdage før jeg kjøpte den at det sto et lite broderi med påskriften "my little pony girl" eller noe i dne dur! *he he*

Annonse

Skrevet

:-) er ikke helt uenig i det nei. Men kan opplyse at min sønn på 12 nå i helgen var ute og kjøpte seg klær på egenhånd. Og gjett hva han kom hjem med: bredt rosa pannabånd og en rosa/hvit genser.

Kommentaren hans når jeg lurte var: "Mamma da. det er in forstår du", så det er ikke så ille med rosa for gutter akkurat nå...

(jeg ville ikke tatt det på en liten gutt tror jeg..)

Det er forskjell på liten og stor gutt, ja! :-)

Skrevet

Rødt er da helt fint på gutter! Selv arvet vi mye tøy når vi venta ungen. Vi visste ikke kjønnet på ungen før den var ute da.

Siden vi arvet av to jenter var det mye rødt og rosa. Vi brukte stort sett alt det røde-med eller uten blomster, og det rosa hadde vi i ytterste nødsfall. Røde/rosa bodyer går da an å bruke innerst mot kroppen- det synes jo ikke uansett, med mindre du kler av ungen da.

Var vi på helsestasjonen hadde han hvitt eller noe av de klærne vi kjøpte til ham. Vi har riktignok møtt opp der med både rødt og rosa på gutten-og det er ingen som bryr seg om det!

Skrevet

Jepp!!! Jeg planlegger å bruke en nydelig rød fleecedress til nurket som kommer i høst- uavhengig av om det blir en gutt eller jente.

Har også funnet frem noen røde gensere med nøytralt mønster på og noen røde votter og sokker.

Synes rødt er kjempefint på gutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...