Gå til innhold

Hva synes du om heldagsskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er imot. Barndommen er allerede alt for insitusjonalisert. Leste at noen barnehager skulle tilby vask av klær og laging av mat. Sett sammen med heldagsskolen synes jeg samfunnet er i skikkelig trist utvikling. Foreldre er så utrolig viktige. Jeg synes samfunnsutviklingen undergraven den vanvittig viktige jobben foreldre har.

Skoledagen er lang nok for elevene!!! Og dere vil vel ikke bruke lærerressurser på fler måltider og tilsyn? Det er måte på hvor mye læring disse små skal presse inn på en dag, og leksehjelp har jeg en meget bestemt mening om; det er foreldrenes jobb. Hvordan skal de ellers få oversikt over hvordan det virkelig ligger an? Er konferansene to ganger i året nok? Det kaller jeg ansvarsfraskrivelse!!!

De elevene som får god lekseoppfølging hjemmefra har oftest mer å rutte med enn de som ikke får støtte. Hjemme er det en-til-en situasjon, i en lekselesingssituasjon må elevene, akkurat som i timene, være mange om beinet På vår skole er det langt fra Clemets mål om 12-15 i hver klasse. I andreklasse har vi 29 elever på en voksen. Tre har store adferdsvansker. Resultatet sier seg kanskje selv??? Det er vanskelig å strekke til!

Ellers finnes mine argumenter for lekser å lese her: http://www.ed.gov/parents/academic/involve/homework/part.html

La barna beholde barndommen og leken! (Nye læreplanene har kuttet leken helt)

Hjertesukk fra barnekjær

Du har mange gode momenter. Fint med synspunkter "innenfra" skolen.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

18

• amber sun

7

• Velouria

6

• fyrlykt

5

Skrevet

Jeg synes heller ikke noe om det. Men, samfunnet har blitt slik at barn helst skal plasseres bort mesteparten av dagen slik at både mor og far kan jobbe full tid.

Dermed blir det jo praktisk med heldagsskole.

Problemet synes jeg er de foreldre som ikke ønsker å jobbe full tid begge to, som ønsker å være sammen med barna sine mer enn noen timer på ettermiddagen.

Synes det er greit med det systemet som er nå - frivillig SFO. Men den kunne godt vært billigere da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...