Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvifor ikkje?

Fordi jeg har sett hvordan det er der da minstemann har gått i barnehagen der. Dessuten har jeg dårlig erfaring fra en av de andre sentrumsskolene. Halve klassen kan ikke snakke norsk og alle ressurser blir brukt på det.

Og Sfo virket ikke ok, ungene løp bare virret omskring sammen med barnehagebarna og de ansatte spilte gitar ved porten.

Det svaret du fikk av Dorthe stemmer ikke med min oppfatning av skolen.

Jeg kjenner en som har tre barn der, og de er fornøyde med tilbudet, både på skolen og sfo.

Dette er norske barn.

Takk!

Eg er mest interesert i korleis det er der no. Ikkje korleis det var der for 5 år sidan.

Eg veit at det har skjedd mykje der - mellom anna på grunn av Handlingsplan Oslo Indre Øst.

Annonse

Fordi jeg har sett hvordan det er der da minstemann har gått i barnehagen der. Dessuten har jeg dårlig erfaring fra en av de andre sentrumsskolene. Halve klassen kan ikke snakke norsk og alle ressurser blir brukt på det.

Og Sfo virket ikke ok, ungene løp bare virret omskring sammen med barnehagebarna og de ansatte spilte gitar ved porten.

Kor lenge sidan er dette?

Vi hadde Snuppa i den barnehagen og har sett noko av det same. Trur det har skjedd mykje der dei siste 3-4 åra.

Vet ingen ting om Møllergata skole, men ser du skriver at barnet "sogner til" denne skolen.

Vil bare nevne at det (ihvertfall i teorien) er fritt grunnskolevalg, skolekretsene er ikke absolutte. Så barnet skal skrives inn på skolen i egen skolekrets, men dere kan søke henne inn ved en annen skole dersom det skulle være aktuelt for dere.

Vi ønsket ikke at storesøster skulle gå på skolen her vi bor, så hun fikk plass på en annen skole (skolestarter nå i høst).. Helt uproblematisk.

Vet ingen ting om Møllergata skole, men ser du skriver at barnet "sogner til" denne skolen.

Vil bare nevne at det (ihvertfall i teorien) er fritt grunnskolevalg, skolekretsene er ikke absolutte. Så barnet skal skrives inn på skolen i egen skolekrets, men dere kan søke henne inn ved en annen skole dersom det skulle være aktuelt for dere.

Vi ønsket ikke at storesøster skulle gå på skolen her vi bor, så hun fikk plass på en annen skole (skolestarter nå i høst).. Helt uproblematisk.

Det er det eg veit... Og sjølvsagt difor eg vil vete mest om den skule som ligg nærmast. Vi bur såpass sentralt at det er nok av private skualar m.m., men eg vil helst ha ungane mine på offentleg nærmiljøskule med kort veg.

Vi vil sjøvsagt det beste for våre barn, men det skal gå opp praktisk i kvardagen òg.

Kor lenge sidan er dette?

Vi hadde Snuppa i den barnehagen og har sett noko av det same. Trur det har skjedd mykje der dei siste 3-4 åra.

Da kjenner vi hverandre. Minstemann begynte i fjerde nå så da skjønner du hvorfor jeg ikke lot ham begynne. Jeg tror ikke det har forandret seg mye etter de andre ungenes/foreldrenes utsagn i bakgården. Noen er selvfølgelig fornøyde, andre ikke.

Jeg ble anbefalt av barnehagen å sende ungen et annet sted enn Møllergata.

Da kjenner vi hverandre. Minstemann begynte i fjerde nå så da skjønner du hvorfor jeg ikke lot ham begynne. Jeg tror ikke det har forandret seg mye etter de andre ungenes/foreldrenes utsagn i bakgården. Noen er selvfølgelig fornøyde, andre ikke.

Jeg ble anbefalt av barnehagen å sende ungen et annet sted enn Møllergata.

Trur ikkje vi kjenne kvarandre vi minsten din går i 4. no. Snuppa er berre fem.

Ho går på Hammersborg no, og vi kjem nok til å snakke med dei der før vi bestemmer oss.

Min nevø har nettopp begynt der, og hans mor er foreløpig godt fornøyd. Nå er det jo kanskje litt tidlig å si ennå, men de har hatt en god start ihvertfall. Og ifølge min søster har de en veldig fin og koselig SFO.

Takk. Veit du korleis dei organiserer det med klasser/ grupper o.l.

Det vert jo også mykje nytt frå neste år når dei innfører kunnskapsløftet. Hmm... Kanskje vi skal flytte ut i periferien der du ikkje har noko val?

Annonse

Takk. Veit du korleis dei organiserer det med klasser/ grupper o.l.

Det vert jo også mykje nytt frå neste år når dei innfører kunnskapsløftet. Hmm... Kanskje vi skal flytte ut i periferien der du ikkje har noko val?

I år så er de vel et sted mellom 20 og 30 elever totalt på 1 klassetrinn. Disse er delt i 2 grupper som har hver sin kontaktlærer.

Slik jeg har forstått det på min søster så virker rektor på skolen oppegående i forhold til de problemstillinger som oppstår når man har så mange nasjonaliteter og språk på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...