Gå til innhold

var ultralyden rett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

3

• Basf

2

• jubalong70

1

• j83!

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest kjønn og termin stemte med UL

Ja kjønnet stemte og poden kom 2 dager før UL termin. Han kom på min egen termin, Men at han kom 2 dager før UL termin kaller jeg at ja han kom til termin. Hadde jeg gått 2 uker over hadde jeg sagt nei han kom IKKE til termin. Men de sier jo +/- 2 uker når de tar ultralyden så det er jo tatt høyde for variasjoner.

Jordmor som tok den ofisielle UL vill eikke si noe om kjønn. var litt sur og mente at det ikke hadde noen betydning... nei det stemmer men da kunne hun vel også ha sagt det om hun så det siden det ikke hadde noen betydning ?????

Tok også en privat UL og hun så snoppen tydelig.

ler

Annonse

Gjest ønsker meg aller helst bare jenter

i en tråd som ikke har med saken å gjøre?

For deg om det, du virker bare litt ekstra 'korka' når du tydelig elsker å nevne det sånn i tide og utide...

Korka? Javel. Det får så være. Klart mange innerst inne har et _ønske_ om kjønn. Selv om man selvsagt elsker barnet like mye uansett kjønn.

Hvorfor jeg nevnte det? Hvis kjønn er så inn i granskauen likegyldig, hvorfor fins det utallige tråder på DOL om ultralyder/kjønn?!

Ha en fortsatt fin dag, din sure og grinete kjerring.

Gjest Basf (sur? nei grinete? ikke i dag Kjerring? ja)

Korka? Javel. Det får så være. Klart mange innerst inne har et _ønske_ om kjønn. Selv om man selvsagt elsker barnet like mye uansett kjønn.

Hvorfor jeg nevnte det? Hvis kjønn er så inn i granskauen likegyldig, hvorfor fins det utallige tråder på DOL om ultralyder/kjønn?!

Ha en fortsatt fin dag, din sure og grinete kjerring.

:-)

Det var det at det er en helt annen diskusjon (hvis du LESER innlegget mitt).

Som om jeg skulle 'skrevet under' med "jeg hater å bruke Voksipose" i en tråd vedr.seng eller vugge.

Vi ville vite kjønnet, men de kunne ikke se det på UL. i uke 19. Var på ekstra UL i uke 39 og da var barnet for stort til å se noe.

Siden vi ikke visste, ville jeg SE hva det ble etter fødsel, ikke at noen fortalte meg det- da MÅTTE de selvfølgelig si at jeg hadde fått en velskapt gutt.

Han kom 2uker etter menstermin/4dager etter UL.termin-på termin mao.

Annonse

3 av 4 ganger har de sett kjønnet, og det stemte :)

Men ellers har jeg blitt så provosert av behandlingen jeg har fått på ultralyd at jeg går der ikke hvis jeg noen gang skal ha flere.

Jeg har en mann som reiser mye, og jeg visste nøyaktig hvilken dag jeg var blitt gravid (og jeg kjente jeg hadde eggløsning da). To uker etterpå testet jeg positiv.

På ultralyd utsatte de terminen med 2 uker og påstod at jeg tok feil.

Hvis de hadde hatt rett, hadde jo jeg testet positiv _før_ jeg ble gravid!

Jeg holdt på mitt hele tiden, og jenta kom på _min_ termin. Etterpå fikk jeg brev fra sykehuset hvor de bekreftet at jeg hadde visst rett likevel...

Jeg irriterer meg veldig på ultralyd-oraklene, jeg.

Hadde veldig mange ultralyder, men babyen min lå gjerne med rompa i bekkenet, navlestrengen mellom beina, hånda mellom bena, rompa nedi bekkenet enda en gang og sånn, så jeg fikk ikke vite noe før i uke 30-32, og da sprikte hun sånn med bena at legen sa han kunne garantere meg at det var jente. Hun kom 9 dager etter termin.

Med første fikk vi vite kjønn ca uke 22 , andremann var mere blyg så , da visste vi det ikke før uke 33 . Men til gjengjeld var legen bombesikker . Kjønnene var riktig begge gangene .

Barna er født 6 dager før termin (denne ble flyttet 14 dager fremover ) og på termin (flyttet to dager bakover ).

Hadde veldig mange ultralyder, men babyen min lå gjerne med rompa i bekkenet, navlestrengen mellom beina, hånda mellom bena, rompa nedi bekkenet enda en gang og sånn, så jeg fikk ikke vite noe før i uke 30-32, og da sprikte hun sånn med bena at legen sa han kunne garantere meg at det var jente. Hun kom 9 dager etter termin.

hvorfor hadde du mange ultralyder? er d ikke vanlig m bare en?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...