Gjest Persille Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Joda, hvis dere samarbeider med andre barnehager så. Ingenting er umulig. Det er viljen det står på...... Nei - det er ikke alltid det. Noen må betale leie for lokaler, ansatte, mat etc - og det er få private barnehager som driver helt likt. Jeg har rett og slett ikke råd til å leie inn vikarer for en hel mnd - det er ikke noe mer å lure på. Om jeg hadde delt de ansatte og latt en ha ferie i juli, og en i august - kunne jeg bare hatt halvparten av barna i barnehagen den tiden. Likevel måtte jeg betalt full husleie f.eks, og lønn til den ansatte som er på jobb, mens den andre skal ha feriepenger - med bare halv inntekt. Tro meg, jeg har prøvd, regnet, tenkt og strukket meg langt - men det gikk faktisk ikke. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Nei - det er ikke alltid det. Noen må betale leie for lokaler, ansatte, mat etc - og det er få private barnehager som driver helt likt. Jeg har rett og slett ikke råd til å leie inn vikarer for en hel mnd - det er ikke noe mer å lure på. Om jeg hadde delt de ansatte og latt en ha ferie i juli, og en i august - kunne jeg bare hatt halvparten av barna i barnehagen den tiden. Likevel måtte jeg betalt full husleie f.eks, og lønn til den ansatte som er på jobb, mens den andre skal ha feriepenger - med bare halv inntekt. Tro meg, jeg har prøvd, regnet, tenkt og strukket meg langt - men det gikk faktisk ikke. Ja, rammevilkårene er ikke alltid på barnehagens side. Det er lett for meg å mene noe om noenting, men skjønner selvfølgelig at det er andre krefter som styrer også, sånn som i ditt eksempel økonomi. "Bedre å prøve og feile, enn å feile ved ikke og prøve" (kjent sitat av Prøysen;) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg leste også dette, og må si at jeg ikke fatter folk som gjør slikt! Hvorfor i alle dager skal man ha barn hvis man ikke kan passe dem skikkelig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.