Gå til innhold

Ferbers metode på 6 ukers baby?

Anbefalte innlegg

ja nå er det sikkert mange som hadde meldt oss til både barnevern og andre ting når jeg sier hvordan vi gjorde det.vår datter var 4 uker når vi brukte den metoden på vår baby.det var ikke noe galt med henne,hun var mett og fornøyd ren bleie men ville bare bli båret på hele kvelden.

vi holdt på og bli gal.

en kveld bestemte vi oss for og prøve dette og vi gikk inn til henne med 5-10 minutter mellom hver gang og første kvelden sovnet hun etter 1,5 time.andre kvelden gjorde vi det samme og hun sovnet etter en halv time.og etter det la vi henne kl 19 hver kveld og hun sovnet som en sten uten og gråte.kun våken 2-3 ganger pr natt,hvor hun fikk pupp og sovnet igjen i egen seng.

jeg angrer ikke ett sekund på att vi gjorde det slik.

kanskje dette var en litt annen måte og gjøre det på enn og la de ligge og skrike i ett i 2 timer.

Vel, jeg hadde uansett aldri gjort det slik med en så liten baby. Alle mine tre ble båret på og sovnet ikke av seg selv når de var små. Vi gikk mange runder rundt på soveromsgulvet om nettene de første månedene.

Dere gjorde det tross alt ikke så ille som den familien det henvises til her, men allikevel...

Fortsetter under...

Gjest mamma og fagperson

Jeg hadde sagt til henne i klartekst om hva jeg mener om denne metoden på et så¨lite barn!

I tillegg hadde jeg ringt helsestasjonen og fortalt dem om dette.

Det er hjerterått å behandle en baby sånn!

Helt enig, jeg ville også ringt helsestasjonen. I tillegg ville jeg ringt barnevernet (gjerne anonymt). Barnemishandling kaller jeg det!

ANbefales ikke før etter 6 mndr. Vi brukte det på eldstemann da han var 8 mndr, og selv da hadde jeg problemer med å gjennomføre. Han våkna hver time og skulle ha pupp...

Så små bare skriker til de er utslitt og resignerer. De lærer ikke noe av det annet enn at det aldri kommer noen...

Hjerterått synes jeg, men... Kanskje ungen har kolikk og foreldra er utkjørte?

Dette kaller jeg omsorgssvikt. Uten tvil. Disse nybakte foreldrene kan ikke vite noe om barns utvikling og psykologi i det hele tatt. Be dem komme seg på kurs. Eller ring til helsesøster som kan "advare" dem så fort som mulig om at det de holder på med er direkte skadelig for barnet.

Huff. Det hørtes ikke særlig ut. De anbefalingene jeg har lest er at Ferbers metode ikke skal brukes på barn under 6-9 mnd.

Jeg er tilhenger av Ferbers metode på store nok barn, men på et spedbarn på 6 uker?!?

Stakkars liten.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...