Gå til innhold

Hvilket parti bør småbarnsfamilier stemme på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

4

• Dorthe

4

• Lula

3

• Sofies mamma

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rødhette i blåfjell

Fy søren så blått det var her da!!

Det var en gedigen skuffelse å se at dere er av den sorten.

Bor i en mørkeblå kommune, og det går på dunken. Prioriteringene er helt på trynet!

Så jeg stemmer rødt. Så rødt som mulig!

men å fokusere på økonomisk vekst det er jo det de røde gjør for ingen er så flinke til å pøse ut penger som de røde, men å fokusere på hvordan man skal tjene disse pengene man skal bruke nei det driter de i......

Blir så gal av og høre på dem. Skulle ønske jeg levde når oljepengene tok slutt, da får nok pipa en annen lyd, for hvem skal da betale for alle godene de røde legger opp til ???

Og hva er det du henviser til når du sier offentlige goder, hva er dette for noe ??

har aldri merket noe til dette jeg hverken under denne regjerningen og heller ikke når Jens styrte... da burde det ha vært bra da eller..... Du får ikke meg til å tro at bare vi pøser nok penger inn i det offentlige så skal alle få det så bra, for hvem skal sørge for det ??? skal du gå ut å besøke de gamle ??? Poenget er jo at ingen gidder dette uansett hvo mye penger som pøses ... Få opp øya og innse at det som skjer er at det er kun de offentlige ansatte som får økt lønn avdette og det har ingen paralell til at servisen øker i takt med pengestrømmen.

For så mye som Norge pøser inn i dag så skulle det allerede nå vært nok til å yte en ekstrem gd servis i de fleste ledd. Men hva skjer.,.. det er private som sørger for dette bla i hjemmehjelpen..

For det første nevner ikke efoll offentlige goder i det hele tatt, hvor tar du det fra?

Dessuten tror jeg du har misforstått litt. Det er ikke venstresiden som på død og liv skal bruke opp oljepengene nå, det er det høyresiden, og spesielt frp, som vil.

Jeg ønsker et samfunn hvor alle får hjelp på lik linje, uavhengig av om man er resurssterk og pengesterk. I et høyre-samfunn vil det ende med at det bare er de rike og resurssterke som får muligheten til å benytte seg av de beste tjenestene og dette vil skape større avstand mellom grupper i befolkningen. Det bør ikke være slik at du må ha rike foreldre for å få god nok undervisning eller legebehandling f.eks.

Jeg tror ikke alle uføretrygdede ønsker seg ut i jobb, det er en illusjon og tro dette.... Da særlig når mange jobber i årevis for å klare å bli uføretrygded. hvorfor jobber de ikke med å få seg e tilrettelagt jobb i stedenfor ??

På arbeidsplassen vår (offentlig kontor) jobber en som er lam i begge bena, en som mangleren hånd + et par andre. Disse hadde sikkert kunne blitt trygded men velger å jobbe og får tilrettelagt sin arbeidsplass og gjør en super jobb. Hodet er det jo ikke feil på.

Naboen klger for vond rygg men jobber både titt og ofte med hage, snekkerarbeid mv. Kom og fortalte at snart var trygden gått i orden og han kunne snart vente seg å bli 100% uføretrygded. Akkurat som det var et måk i seg selv noe jeg vet at det i og for seg var da.....ler.

Nei, kom ikke og fortell meg at alle vil ut i jobb. Med det systemet vi har i dag er det luksus for mange å heve trygd å være hjemme da særlig når helsa efgentlig er ok, for tenk deg selv dag for en tilværelse.....

Det kan jo hende at naboen din er psykisk syk, men på grunn av alle fordommene i samfunnet heller sier at han har en ryggskade.

Jeg vet om mange som har det sånn.

mil1365380270

For det første nevner ikke efoll offentlige goder i det hele tatt, hvor tar du det fra?

Dessuten tror jeg du har misforstått litt. Det er ikke venstresiden som på død og liv skal bruke opp oljepengene nå, det er det høyresiden, og spesielt frp, som vil.

Jeg ønsker et samfunn hvor alle får hjelp på lik linje, uavhengig av om man er resurssterk og pengesterk. I et høyre-samfunn vil det ende med at det bare er de rike og resurssterke som får muligheten til å benytte seg av de beste tjenestene og dette vil skape større avstand mellom grupper i befolkningen. Det bør ikke være slik at du må ha rike foreldre for å få god nok undervisning eller legebehandling f.eks.

Problemet de som jobber i det private ser, er at verdier må skapes. Hvis vi ikke skal leve på oljepenger, må vi har levedyktige forhold for industri og nærlingsliv.

Her skrikes det om "skattelette til de rikeste", og det brukes som argument for at det blir mindre i kassa. Hvis de rike ikke gidder å investere pengene sine her, har vi ikke noe annet enn olje. Hvis vi ikke skal tvinge dem da.

Og mange som stemmer rødt, hyler opp om aksjeutbytter. Igjen må det være sånn at de som tar en risiko, starter opp noe nytt, må ha en gulrot i enden. Ellers kan de like godt jobbe i staten, men da er vi tilbake til at pengene på komme fra et sted. Til opplysning jobber rundt 50% av oss i små aksjeselskaper, hvor skal vi gjøre av disse?

Noen klager sågar over skatteletten bedriftene har fått nå. Det gjelder nok ikke de som arbeider der, de er sjeleglade for at produksjonen ikke ble flyttet til Taiwan, eller ett annet land. For mange rakk å dra før det skjedde. Norge er et dyrt land, det er vanskelig å konkurrere.

Det er folk som meler sin egen kake i begge ender, men la oss i alle fall sørge for at vi har noe annet enn oljepenger igjen å leve av. Ikke kjøp lettvint retorikk som "å ta fra de rike og gi til de fattige" uten å se på hvem de skal ta fra, og hva følgene blir :-)

aner ikke men som småbarnsforeldre er jeg opp tatt av heleheten og ikke bare barnepolitikken, Det er jo like viktig med rentenivå, arbeidsplasser, osv for at en familie skal kunne ha det bra....

Full barnehagedekning er jo lovet og det er jo alle partier enige i så da er det baere å se på hva annet de har og tilby.

Stemmer iallefall ikke Rødt da går renta til vers og motivasjonen for å jobbe blir snart borte med en skatteprosent på over 60%.

ja det er grit å bidra til fellesskapet men til hvilken pris. Skal sitte på jobb 24 timer i døgnet fo rå sitte igjen med like mye som min uføretrygdede nabo etter skatt....

Noe som ikke stemmer.

Får jo håpe at du ikke blir syk noen gang da hvis du synes det er så fett å leve på trygd.

Annonse

Gjest blomsterløk

Med illusjon om at alle skal tjene likt og alle skal dele på godene og alle skal .... ja, men hvor er motivasjonen for å stå på å gjøre det lille ekstra?????

Hvorfor skal man gidde dette når de røde skal skatte deg i hjel og du skal betale inn i felleskapet nesten allt du tjener .... Går det an å bli så dom å ønske dette??????

Hvis i prinsippetalle fulgte SV og de røde med å jobbe 6 timer hver dag i et offentlig kontor, hva ville da blitt produert. SV er et parti for de som ikke klarer å tenke selv eller å ta være på seg selv, nesten som kommunistene i gamle Sovjet.

Hvorfo ska lvi da motta lønn? kan ikke all lønna bare gå rett inn i det offentlige da så blir vel alle fornøyd og alle kan ta del i de offentlige godene,... som er hva ??????

Enig

Gjest Elextra

Problemet de som jobber i det private ser, er at verdier må skapes. Hvis vi ikke skal leve på oljepenger, må vi har levedyktige forhold for industri og nærlingsliv.

Her skrikes det om "skattelette til de rikeste", og det brukes som argument for at det blir mindre i kassa. Hvis de rike ikke gidder å investere pengene sine her, har vi ikke noe annet enn olje. Hvis vi ikke skal tvinge dem da.

Og mange som stemmer rødt, hyler opp om aksjeutbytter. Igjen må det være sånn at de som tar en risiko, starter opp noe nytt, må ha en gulrot i enden. Ellers kan de like godt jobbe i staten, men da er vi tilbake til at pengene på komme fra et sted. Til opplysning jobber rundt 50% av oss i små aksjeselskaper, hvor skal vi gjøre av disse?

Noen klager sågar over skatteletten bedriftene har fått nå. Det gjelder nok ikke de som arbeider der, de er sjeleglade for at produksjonen ikke ble flyttet til Taiwan, eller ett annet land. For mange rakk å dra før det skjedde. Norge er et dyrt land, det er vanskelig å konkurrere.

Det er folk som meler sin egen kake i begge ender, men la oss i alle fall sørge for at vi har noe annet enn oljepenger igjen å leve av. Ikke kjøp lettvint retorikk som "å ta fra de rike og gi til de fattige" uten å se på hvem de skal ta fra, og hva følgene blir :-)

Godt innlegg, du burde gå inn i politikken :)

fei1365380229

Får jo håpe at du ikke blir syk noen gang da hvis du synes det er så fett å leve på trygd.

Det er jo det han kanskje håper på for da kan han få fett med penger :o). Får jo håpe at han ikke blir så syk at han ikke klarer å nyte rikdommen da.

Fy søren så blått det var her da!!

Det var en gedigen skuffelse å se at dere er av den sorten.

Bor i en mørkeblå kommune, og det går på dunken. Prioriteringene er helt på trynet!

Så jeg stemmer rødt. Så rødt som mulig!

Enig med deg, er også "skuffet" (og overrasket) over blåfargen her på dol...

Desverre er jeg ikke god til å argumentere, så jeg kaster meg ikke ut i noen diskusjoner....

Takk for støtten, ser ut som om vi er enige!

Annonse

Det er to forskjellige spørsmål du stiller.

Hvilket parti bør man stemme på ? Det som har den politikken man er mest enig i, selvfølgelig. Prinsipielt, og ikke utifra hva som fyller ens egen lommebok.

Hvem har den beste småbarnsfamiliepolitikken ? Se det kommer an på ens egne prioriteringer. Men det er ikke sikkert at jeg stemmer på det partiet jeg er mest enig med der.

mil1365380270

Godt innlegg, du burde gå inn i politikken :)

Takk. det var pent sagt! :-)

Men som alle andre, er jeg fullt opptatt med andre ting. Dessuten har jeg lunte som en lemen, så det hadde nok ikke tjent saken ;-)

Tenk også skolepolitikk, selv om de er små...

Selv er jeg usikker på hva jeg skal stemme nå. SV har alltid vært soleklar favoritt.....

Personlig vil jeg nok stemme ut i fra det partiet som har den beste eldrepolitikken, for jeg ønsker ikke mine eldre medmennesker å være uten tid til omsorg. Jeg blir rett og slett litt matt over at det er noe som heter eldrepolitikk fremdeles: Dette skulle ha vært ordnet for lenge siden. Gamle som må legge seg tidlig fordi det er for dårlig bemanning, og ansatte som sliter seg ut...i stedet for å gi de eldre omsorg slik de ansatte ønsker...ryster meg.

Jeg er glad jeg fremdeles er ung og ved god helse!

(Må nok studere hver enkelt partiprogram inngående.....Men stemmer uansett ikke Frp....samme hvor bra eldrepolitikk de sies å ha...)

Tenk også skolepolitikk, selv om de er små...

Selv er jeg usikker på hva jeg skal stemme nå. SV har alltid vært soleklar favoritt.....

Personlig vil jeg nok stemme ut i fra det partiet som har den beste eldrepolitikken, for jeg ønsker ikke mine eldre medmennesker å være uten tid til omsorg. Jeg blir rett og slett litt matt over at det er noe som heter eldrepolitikk fremdeles: Dette skulle ha vært ordnet for lenge siden. Gamle som må legge seg tidlig fordi det er for dårlig bemanning, og ansatte som sliter seg ut...i stedet for å gi de eldre omsorg slik de ansatte ønsker...ryster meg.

Jeg er glad jeg fremdeles er ung og ved god helse!

(Må nok studere hver enkelt partiprogram inngående.....Men stemmer uansett ikke Frp....samme hvor bra eldrepolitikk de sies å ha...)

Hva er galt med frp?

Jeg er ikke sikker, men jeg kommer neppe til å stemme rødt. Jeg mener det skal lønne seg å jobbe og ta utdanning.

Jeg har jobbet som sosialkurator som nyutdannet. Da fikk jeg meg en kraftig aha-opplevelse! Når jeg faktisk så hva barnefamilier fikk i livsopphold (dette var flyktninger). Jeg sammenliknet det med det jeg selv hadde når husleie og strøm var betalt og jeg fikk nesten sjokk. Mange med meg har fått det, og det er en nedtur. Jeg vet jo at jeg ikke blir rik med min utdanning, men noe er fullstendig galt når jeg like godt kunne gått på sosialen.

Når jeg da leser at Sv vil sette opp satsene på livsopphold vil jeg IKKE stemme SV. Ikke pokker! Det er jo flere grunner til det, men det er en grunn! Jeg har kjempesansen for mye av det de står for - men de går for langt!!!

Du burde kanskje ha sjekket hva norske familier får som livsopphold før du blir så bombastisk.

Ganske stor forskjell på hvordan flyktninger/innvandrere og innfødte nordmenn behandles av den etaten; og den økonomiske hjelp som gjøres tilgjengelig for disse grupperingene...

Konkret eksempel jeg vet om: Familie med ett spedbarn fikk beskjed om å greie seg på 6000 i måneden - som skulle dekke mat, klær, 2 studielån, telefon, alt til spedbarnet samt alle andre vanlige driftsutgifter man har i en husholdning.

Ikke akkurat noe man kan leve luksuriøst for...

Gjest Rødhette i blåfjell

Hva er galt med frp?

Frp er et "What's in it for me-parti"

I tillegg har de de aller dummeste og uopplyste politikerne.

Og politikken fungerer ikke i praksis. Det skurer og går noen år før alt bryter sammen.

Så for all del,- få opp øynene og stem noe annet enn frp!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...