Gjest det var mye det Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Du burde kanskje ha sjekket hva norske familier får som livsopphold før du blir så bombastisk. Ganske stor forskjell på hvordan flyktninger/innvandrere og innfødte nordmenn behandles av den etaten; og den økonomiske hjelp som gjøres tilgjengelig for disse grupperingene... Konkret eksempel jeg vet om: Familie med ett spedbarn fikk beskjed om å greie seg på 6000 i måneden - som skulle dekke mat, klær, 2 studielån, telefon, alt til spedbarnet samt alle andre vanlige driftsutgifter man har i en husholdning. Ikke akkurat noe man kan leve luksuriøst for... 6000 kroner??? Når vi hadde en nyfødt i huset fikk vi innvilga hele 70kr i måneden fra sosialetaten. Vi hadde da barnetrygd og èn attføring(5500kr). Dette skulle gå til husleie(3800kr),strøm,mat,klær,telefon osv. Har du hørt at flyktninger i tillegg får 3000kr/mnd for hvert barn de føder i Norge? 0 Siter
Gjest stemmer iallefall ikke ap og sv Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ap eller SV Ja, det er lurt, for da får vi både høyere skatter og avgifter og høyere renter. Men det er kanskje ikke så viktig??? 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Enig med deg, er også "skuffet" (og overrasket) over blåfargen her på dol... Desverre er jeg ikke god til å argumentere, så jeg kaster meg ikke ut i noen diskusjoner.... Det er skuffende, jeg er helt enig. 0 Siter
Gjest skuffet motsatt vei Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det er skuffende, jeg er helt enig. Jeg er mest skuffet over det motsatte. Synes det er fler "røde" her enn jeg hadde kunnet forestille meg. Landet har aldri gått så bra tidligere, ei heller når ap har styrt tidligere. Da har bl. annet renta vært mye høyere. Og for de fleste så betyr renta en god del, de fleste av oss har jo faktisk lån. Jeg har tidligere alltid stemt ap eller sv. Men det blir det _ikke_ denne gang. 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg tror ikke alle uføretrygdede ønsker seg ut i jobb, det er en illusjon og tro dette.... Da særlig når mange jobber i årevis for å klare å bli uføretrygded. hvorfor jobber de ikke med å få seg e tilrettelagt jobb i stedenfor ?? På arbeidsplassen vår (offentlig kontor) jobber en som er lam i begge bena, en som mangleren hånd + et par andre. Disse hadde sikkert kunne blitt trygded men velger å jobbe og får tilrettelagt sin arbeidsplass og gjør en super jobb. Hodet er det jo ikke feil på. Naboen klger for vond rygg men jobber både titt og ofte med hage, snekkerarbeid mv. Kom og fortalte at snart var trygden gått i orden og han kunne snart vente seg å bli 100% uføretrygded. Akkurat som det var et måk i seg selv noe jeg vet at det i og for seg var da.....ler. Nei, kom ikke og fortell meg at alle vil ut i jobb. Med det systemet vi har i dag er det luksus for mange å heve trygd å være hjemme da særlig når helsa efgentlig er ok, for tenk deg selv dag for en tilværelse..... Jeg skal dra ned på aetat og be de skaffe meg tilrette lagt jobb i morra jeg hvis det er så lett. Jeg må ha seng der da så jeg kan slappe av noen timer på dagen og et skikkelig toalett og heis selvfølgelig men mer tilrettelegging trenger jeg ikke. Og så kan jeg bare komme de dagene jeg ikke har smerter for jeg tror ikke jeg gjør en god jobb med hodet fullt av smertestillende. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Fy søren så blått det var her da!! Det var en gedigen skuffelse å se at dere er av den sorten. Bor i en mørkeblå kommune, og det går på dunken. Prioriteringene er helt på trynet! Så jeg stemmer rødt. Så rødt som mulig! Tøft nick! Selv stemmer jeg grønt :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg er mest skuffet over det motsatte. Synes det er fler "røde" her enn jeg hadde kunnet forestille meg. Landet har aldri gått så bra tidligere, ei heller når ap har styrt tidligere. Da har bl. annet renta vært mye høyere. Og for de fleste så betyr renta en god del, de fleste av oss har jo faktisk lån. Jeg har tidligere alltid stemt ap eller sv. Men det blir det _ikke_ denne gang. Som jeg skrev i stad så har omgangskretsen min og jeg aldri hatt det dårligere. Både de som jobber og de som går på trygd. Husleie og strøm tar mer enn halve trygda mi og medisiner koster skjorta etter de nye endringene på blåresptene. Bostøtta har gått ned, sfo har gått opp. Venninna mi måtte selge leiligheten sin, da hun fikk for høye boutgifter, hun er førskolelærer, hvordan klare å betale 9000 i mnd da. Nå bor hun i kollektiv med to andre, 50 år gammel. Jobb er det umulig å få, selv om man ikke er kresen. Sosialkontor vil ikke hjelpe for de mener man kan ta opp korttidslån. Jeg var innlagt på sykehuset, maten var nesten uspiselig, det var for lite mat til alle og juicen var tatt bort. Alt for mange pasienter pr pleier, jeg fikk ikke gjort noe av det jeg kom for. 1/2 times fysioterapi om dagen, ergoterapeuten, psykologen og sosionomen hadde ferie. Det hadde minstemann også derfor var det den eneste tida på året jeg kan dra dit. 0 Siter
Gjest skuffet motsatt vei Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Som jeg skrev i stad så har omgangskretsen min og jeg aldri hatt det dårligere. Både de som jobber og de som går på trygd. Husleie og strøm tar mer enn halve trygda mi og medisiner koster skjorta etter de nye endringene på blåresptene. Bostøtta har gått ned, sfo har gått opp. Venninna mi måtte selge leiligheten sin, da hun fikk for høye boutgifter, hun er førskolelærer, hvordan klare å betale 9000 i mnd da. Nå bor hun i kollektiv med to andre, 50 år gammel. Jobb er det umulig å få, selv om man ikke er kresen. Sosialkontor vil ikke hjelpe for de mener man kan ta opp korttidslån. Jeg var innlagt på sykehuset, maten var nesten uspiselig, det var for lite mat til alle og juicen var tatt bort. Alt for mange pasienter pr pleier, jeg fikk ikke gjort noe av det jeg kom for. 1/2 times fysioterapi om dagen, ergoterapeuten, psykologen og sosionomen hadde ferie. Det hadde minstemann også derfor var det den eneste tida på året jeg kan dra dit. Jeg var på sykehuset i sommer jeg også. Maten jeg fikk var mer enn god nok, og vi fikk også mat slik at vi ble mette. 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg var på sykehuset i sommer jeg også. Maten jeg fikk var mer enn god nok, og vi fikk også mat slik at vi ble mette. Da var du heldigere enn meg men vi klaget og havnet faktisk på nyhetene så jeg håper det går bedre neste gang jeg skal dit. Jeg var så heldig at jeg fikk tak i kjøleskap på rommet så jeg laget endel mat sjøl men det var først etter to uker. Når folk er innlagt på sykehuset i f.eks 6 mnd så trenger de skikkelig mat, nytter ikke å bli avspist med knekkebrød og syltetøy da. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Frp er et "What's in it for me-parti" I tillegg har de de aller dummeste og uopplyste politikerne. Og politikken fungerer ikke i praksis. Det skurer og går noen år før alt bryter sammen. Så for all del,- få opp øynene og stem noe annet enn frp!!! Syns det var værre da ap regjerte, jeg syns det er bedre nå! Håper for all del at vi slipper ap/sv og alle skatter og avgifter vi blir pålagt av dem! De er ihvertfall dårlige til å styre kommuner. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Syns det var værre da ap regjerte, jeg syns det er bedre nå! Håper for all del at vi slipper ap/sv og alle skatter og avgifter vi blir pålagt av dem! De er ihvertfall dårlige til å styre kommuner. så enig, så enig. 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 så enig, så enig. Her har vi ulike erfaringer, ser det ut for. JEG har erfaring fra en mørkeblå kommune, der en venninne sitter i mindretall i kommunestyret for et parti med varmere farge. Du vil ikke tro hvor fantastisk DUMME frp-politikerne er. Og da mener jeg ikke at man har forkjellig mening om ting,- jeg mener DUM. Slik som president Bush er dum, altså. Og det offentlige tilbudet i min kommune er katastrofalt. Barnehagedekningen er blant de laveste i landet (så jeg på en oversikt for ikke så lenge siden), skolene ramler ned, hjemmehjelptjenesten får pålegg om nedskjæringer og kutt i bemanningen til tross for at de ansatte spinger beina av seg. Ting skurer og går ved at befolkningen utfører dugnad på områder som andre steder er et offentlig ansvar. I tillegg legger de ikke tilrette for næringslivet heller, så man kan jo virkelig lure. Og ja,- jeg stempler frp-velgere som dumme når de ikke klarer å gjennomskue Carl I Hagens retorikk. 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Tøft nick! Selv stemmer jeg grønt :-) Takk for det. Og grønt er skjønt!! 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Her har vi ulike erfaringer, ser det ut for. JEG har erfaring fra en mørkeblå kommune, der en venninne sitter i mindretall i kommunestyret for et parti med varmere farge. Du vil ikke tro hvor fantastisk DUMME frp-politikerne er. Og da mener jeg ikke at man har forkjellig mening om ting,- jeg mener DUM. Slik som president Bush er dum, altså. Og det offentlige tilbudet i min kommune er katastrofalt. Barnehagedekningen er blant de laveste i landet (så jeg på en oversikt for ikke så lenge siden), skolene ramler ned, hjemmehjelptjenesten får pålegg om nedskjæringer og kutt i bemanningen til tross for at de ansatte spinger beina av seg. Ting skurer og går ved at befolkningen utfører dugnad på områder som andre steder er et offentlig ansvar. I tillegg legger de ikke tilrette for næringslivet heller, så man kan jo virkelig lure. Og ja,- jeg stempler frp-velgere som dumme når de ikke klarer å gjennomskue Carl I Hagens retorikk. Skjønte ikke helt svaret ditt, for jeg har da virkelig ikke skrevet at jeg stemmer frp??? 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Skjønte ikke helt svaret ditt, for jeg har da virkelig ikke skrevet at jeg stemmer frp??? Sorry, svaret skulle stå under glaices innlegg. 0 Siter
nanna Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Frp er et "What's in it for me-parti" I tillegg har de de aller dummeste og uopplyste politikerne. Og politikken fungerer ikke i praksis. Det skurer og går noen år før alt bryter sammen. Så for all del,- få opp øynene og stem noe annet enn frp!!! Amen! 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Her har vi ulike erfaringer, ser det ut for. JEG har erfaring fra en mørkeblå kommune, der en venninne sitter i mindretall i kommunestyret for et parti med varmere farge. Du vil ikke tro hvor fantastisk DUMME frp-politikerne er. Og da mener jeg ikke at man har forkjellig mening om ting,- jeg mener DUM. Slik som president Bush er dum, altså. Og det offentlige tilbudet i min kommune er katastrofalt. Barnehagedekningen er blant de laveste i landet (så jeg på en oversikt for ikke så lenge siden), skolene ramler ned, hjemmehjelptjenesten får pålegg om nedskjæringer og kutt i bemanningen til tross for at de ansatte spinger beina av seg. Ting skurer og går ved at befolkningen utfører dugnad på områder som andre steder er et offentlig ansvar. I tillegg legger de ikke tilrette for næringslivet heller, så man kan jo virkelig lure. Og ja,- jeg stempler frp-velgere som dumme når de ikke klarer å gjennomskue Carl I Hagens retorikk. Har heller aldri stemt frp, men blir litt oppgitt over folk som rakker ned på frp uten å kunne gi noe svar på hvorfor de er så ille... Men takk til deg, du vet jo ihvertfall hvorfor du mener at de er håpløse. Men jeg er fortsatt "redd" for rød-grønn regjering... 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ja, det er lurt, for da får vi både høyere skatter og avgifter og høyere renter. Men det er kanskje ikke så viktig??? Nei, det er ikke det viktigste for meg. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Takk for det. Og grønt er skjønt!! Kjenner du meg...? 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Kjenner du meg...? Neida, jeg mente bare at å stemme grønt er ok. Og så prøvde jeg å være litt "festlig". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.