Gå til innhold

Hvilket parti bør småbarnsfamilier stemme på?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

4

• Dorthe

4

• Lula

3

• Sofies mamma

2

Mest aktive i denne tråden

Det kommer jo an på hva du prioriterer det.

Er for kontantstøtten f.eks., så stemmer du ikke på AP og SV.

Høyre og SV mener begge de har den beste skolepolitikken. Så vidt jeg har fått med meg så vil Høyre at det skal stilles mer krav til læring, mens SV ønsker at læringen skal skje mer på barnas premisser og at det skal lekes mer og at elevene skal ha det morsommere på skolen og slippe strenge krav.

Personlig synes jeg det er kjempevanskelig. Jeg har noen klare prioriteringer på barne/familiesiden - men de partiene som passer for meg der, passer ikke for meg på de fleste andre områder.

Sukk, aner ikke hva jeg skal stemme...

Gjest blomsterløk

Har heller aldri stemt frp, men blir litt oppgitt over folk som rakker ned på frp uten å kunne gi noe svar på hvorfor de er så ille...

Men takk til deg, du vet jo ihvertfall hvorfor du mener at de er håpløse.

Men jeg er fortsatt "redd" for rød-grønn regjering...

Det er du absolutt ikke alene om.

Håper ennå fler blir det innen valget, for da slipper vi kanskje en rød-grønn regjering.

Gjest blomsterløk

Det kommer jo an på hva du prioriterer det.

Er for kontantstøtten f.eks., så stemmer du ikke på AP og SV.

Høyre og SV mener begge de har den beste skolepolitikken. Så vidt jeg har fått med meg så vil Høyre at det skal stilles mer krav til læring, mens SV ønsker at læringen skal skje mer på barnas premisser og at det skal lekes mer og at elevene skal ha det morsommere på skolen og slippe strenge krav.

Personlig synes jeg det er kjempevanskelig. Jeg har noen klare prioriteringer på barne/familiesiden - men de partiene som passer for meg der, passer ikke for meg på de fleste andre områder.

Sukk, aner ikke hva jeg skal stemme...

SV vil også fjerne karakterene fra skolen.

Vet ikke helt hvor lurt jeg synes det er, da!

Annonse

Gjest blomsterløk

Ja, stemmer det, ja. Hvordan har de egentlig tenkt at elevene skal få tilbakemelding på det de gjør da?

Hørte på utspørringen på tv her en dag når de tok opp dette.

Vet ikke om jeg fikk helt riktig inntrykk, men jeg fikk iallefall forståelsen for at tilbakemeldingene heller skulle gå på skriftelig tilbakemelding fra lærerne. At de nærmest skrev en avhandling el.l på hvordan elev klarte seg. Som sagt, er absolutt ikke sikker på hvordan tilbakemelding de har tenkt å gi.

Jeg skjønner ikke helt forskjellen på å få en dårlig tallkarakter enn å få en dårlig annen type tilbakemelding. Skulle tro det gikk ut på ett.

Hørte på utspørringen på tv her en dag når de tok opp dette.

Vet ikke om jeg fikk helt riktig inntrykk, men jeg fikk iallefall forståelsen for at tilbakemeldingene heller skulle gå på skriftelig tilbakemelding fra lærerne. At de nærmest skrev en avhandling el.l på hvordan elev klarte seg. Som sagt, er absolutt ikke sikker på hvordan tilbakemelding de har tenkt å gi.

Jeg skjønner ikke helt forskjellen på å få en dårlig tallkarakter enn å få en dårlig annen type tilbakemelding. Skulle tro det gikk ut på ett.

Nemlig. Det har jo ikke noe å si egentlig om tilbakemeldingen er et tall eller et ord (eller flere).

Skulle jo også tro at det ville være mindre arbeidskrevende for læreren også å kunne sette karakterer.

Nemlig. Det har jo ikke noe å si egentlig om tilbakemeldingen er et tall eller et ord (eller flere).

Skulle jo også tro at det ville være mindre arbeidskrevende for læreren også å kunne sette karakterer.

De første karakterene er gullstjernene i matteboka....

På en eller annen måte må elevene få tilbakemelding på det de har gjor. De som får en negativ tilbakemelding vil kunne oppleve det negativt.

Barn er alt for smarte til å ikke skjønne hvem som er flinke eller mindre flinke i et fag.

Så vi er altså rørende enig. Behold karakterene.

Om du ønsker å velge mellom mange ulike skoler, barnehager, sykehjem, sykehus etc selv stemmer du blått.

Om du ønsker at disse valgene skal gjøres for oss alle i Oslo, stemmer du rødt.

Om du legger vekt på verdiskapining stemmer du kanskje Høyre.

Om du legger vekt på at alle skal få mest mulig likt uansett stemmer du kanskje SV.

Om du legger vekt på EU stemmer du deretter. Det samme for miljø.

Om du synes hele greiene er håpløst starter du ditt eget parti.

mvh

De første karakterene er gullstjernene i matteboka....

På en eller annen måte må elevene få tilbakemelding på det de har gjor. De som får en negativ tilbakemelding vil kunne oppleve det negativt.

Barn er alt for smarte til å ikke skjønne hvem som er flinke eller mindre flinke i et fag.

Så vi er altså rørende enig. Behold karakterene.

"Barn er alt for smarte til å ikke skjønne hvem som er flinke eller mindre flinke i et fag."

Godt sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...