Gå til innhold

Uføretrygded nabo - blir gal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

6

• soleil

5

• PieLill

4

• tigertrollet

3

Gjest Smilekopp

da må du reserverer nicket ditt, ellers skjer det igjen. Sikkert noen som er ute etter å erte deg (?)

tror de fleste gjennomskuer deg. Du glemte å skifte til anonymt nick, og nå skal du prøve å få oss til å tro at det er noe tull

Gjest Elextra

Nei, det har jeg ikke gjort. Trodde vel det var noe som skjedde av seg selv. Hvordan gjør jeg det...?

Jeg har vel irritert noen da - side de vil kødde litt med meg ;-)

Husker ikke hvordan man gjør det, men det kan du antakelig lett finne ut om du søker litt på siden.

Annonse

Gjest amparro

tror de fleste gjennomskuer deg. Du glemte å skifte til anonymt nick, og nå skal du prøve å få oss til å tro at det er noe tull

Nei, jeg prøver ikke på det. Men om du tror meg er jo en annen sak ;-)

Jeg er anonym når jeg skriver noe personlig her inne. Men det er vel ikke så dumt... Vil jo ikke at halve byen skal vite allt om meg :-)

mil1365380270

Merkelig at ikke de samme som skulle fortelle meg her om dagen, at det er såå vanskelig å få uføretrygd, holder seg borte nå.

Du, han stemmer vel ikke Frp?

Det er vanskelig å få uføretrygd nå. Men de av oss som er helt uten skrupler og ambisjoner, de bare stiller seg tilsynelatende på bar bakke mens de jobber svart, og mottar sosialhjelp til det er i boks. De driter i om det tar lang tid, for de ordner seg på andre måter i mellomtiden.

Gjest Elextra

Merkelig at ikke de samme som skulle fortelle meg her om dagen, at det er såå vanskelig å få uføretrygd, holder seg borte nå.

Du, han stemmer vel ikke Frp?

Jeg har også stusset over det, at mange av de verste "unnalurerne" faktisk stemmer FrP, som er de ivrigste på å stanse slike.

På seg selv kjenner man andre, kanskje?

Gjest KariKruskakli

Jeg har også stusset over det, at mange av de verste "unnalurerne" faktisk stemmer FrP, som er de ivrigste på å stanse slike.

På seg selv kjenner man andre, kanskje?

Det er slik jeg har tenkt ja. På seg selv, kjenner man andre.

Det er slik jeg tror det er.

De irriterer seg over at andre får samme godene som dem selv.

Siden de selv er misbrukere, tror de alle andre er det.

Synd for dem som rettmessig mottar trygd.

mil1365380270

Om vedkommende er misunnelig og sjalu er det en ting. Det er iallefall ikke ulovlig og staffbart.... det er en stor vesentlig forskjell.

Sant :-) Men de som er misunnelige og sjalu, de kan bare gjøre det samme.

Jeg vil ikke at mine skattepenger skal gå til sleipe drittsekker, de skal gå til folk som trenger det. Det har ikke noe med misunnelse å gjøre, det handler kun om anstendighet og rettferdighet :-)

Annonse

mil1365380270

Du må evt kontakte trygdekontoret om du vil sladre på at han urettmessig mottar trygd. Ligningskontoret har kun med om han betaler skatt eller ei.

Jeg jobber på sosialkontor og blir i alle fall glad når folk sier i fra om folk som urettmessig får hjelp. Følger det alltid opp.

Misbruk av offentlige ytelser er frekt og det går ut over de som er ærlige og faktisk har behov for hjelp.

Da har jeg ett spørsmål til deg :-) Dere sjekker vel kontobeholdningen? Hva når folk mottar arbeidsledighetstrygd, kontrolleres det da? Tenker så klart m.h.t. svart arbeid.

hva feiler deg ??? om ikke du kan jobbe på den gamle jobben, hva md å forsøke noe annet ???? eller er du fullstendig sengeliggende ?

Åpne øya og se nye muligheter da vel, eller går ikke dette?

bare lurer altså.....

Det var et vanvittig voksent innlegg!

Gjest sladrehank

Nå må du jammen gi deg!

Synes du virkelig det er greit at folk utnytter velferdsgoder på denne måten...? Det går jo bare ut over de som er syke og uføre og sårt trnger trygda si!!

Det har ingenting med misunnelse å gjøre - det er jeg rimelig sikker på :-) Jeg er iallefall kjempestolt av den utdanninga jeg har fått meg og den jobben jeg har i dag!

Det ville vært en tragedie for meg (og mange med meg) og måtte bli uføretrygdet. Fytti katta så pyton....

Vel, i prinsippet er jeg enig med deg.

Men mange uføre KAN jobbe så og så mye selv om de har trygd. De kan tjene inntil så og så mye før det går ut over trygda. Hva om denne mannen har en slik løsning?

I alle tilfelle er det myndighetenes oppgave å sørge for at folk ikke jukser. En sånn angivermentalitet som det der kan jeg spare meg for. Dessuten, de som får UTFØRT svart arbeid er med på svindelen. Og jeg tror nok ganske så mange sånne sladrehanker ikke ville takket nei til en liten håndtverkerjobb på si. Om de sparte seg noen kroner på det.

I alle fall er velferdsstaten under avvikling. Om 50 år er det kun forsikring som gjelder. Akkurat som over there.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...