Gå til innhold

noen som har hatt vugge til babyen sin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Vuggen kan kun brukes et par-tre måneder, og kan derfor bli en litt dyr investering, i forhold til hvor lenge den kan brukes.

Vi kjøpte en til førstemann, hovedmotivet var hans kolikk, og at han var umulig å få til å sove uten at han ble vugget.

Hadde Leandervuggen til Snorkfrøken stående i stua. http://www.agenturblog.de/archives/images/vuggen13pop.jpg

Brukte den vel et halvt års tid.

På soverommet vårt hadde jeg en gammel kleskurv som jeg kjøpte på loppis til 200,- Høytrykksspylte den, og Svigermor sydde fôr, dynetrekk og kappe av billig gardinstoff. Den blei kjempefin! Hun sov i den til hun var 9 mnd.

Vi hadde vugge til datteren vår. Hun brukte den faktisk til hun var 8-9 mnd gammel. Var ikke noe problem med plass, men vi kjøpte en sånn pose du kan binde dem fast i sengen med etterhvert så hun ikke skulle komme seg utav. Det er jo forskjell på størrelsen på vugger og da, vår var ganske stor.

Jeg hadde nok ikke gått til innkjøp av vugge. Vi var så heldige å få en kurv med stativ, som mormor fikset til med himmel etc. Første dattera som var veldig liten når hun ble født lå i den i sikkert 4 mnd, men eldste som var helt normal stor (litt lengre enn gjennomsnittet) kunne bare ligge i den i ca 1 mnd før vi måtte bytte til seng.

Det som er godt med kurv og vugge er jo at det blir litt "trangt" og lunt for de små.

Annonse

Det er selvsagt ikke nødvendig, men noen syns jo det er koselig. Vi fikk vogge av svigermonsteret, og hadde den i stuen, de sov oftes der på dagen. Jeg har ingen ide om hvor lenge vi brukte den. Det er koselig, men absolutt ikke nødvendig. Om jeg mot formodning skulle ende opp med flere barn ville jeg satset på denne: https://www.laidback.no/index.php?todo=showproduct&id=2

Gjest byssan lull

Det er selvsagt ikke nødvendig, men noen syns jo det er koselig. Vi fikk vogge av svigermonsteret, og hadde den i stuen, de sov oftes der på dagen. Jeg har ingen ide om hvor lenge vi brukte den. Det er koselig, men absolutt ikke nødvendig. Om jeg mot formodning skulle ende opp med flere barn ville jeg satset på denne: https://www.laidback.no/index.php?todo=showproduct&id=2

Svigermonsteret? :D

Vi hadde vugga stående i stuen, så fra de var nyfødte og et par måneder framover sov de i stuen på for- og ettermiddagene.

Vi brukte vogna veldig mye som sovested på formiddagene ganske fort, enten på trilletur eller at den stod på verandaen.

Da storesøster var baby bodde vi i hus der soverommene var i 2. etasje, stue/kjøkken i 1. etasje og bad/wc i kjelleren. For å ha nærhet til babyen på dagtid sov hun i vugge i stua (når vi ikke var ute på trilletur, da...), og i seng på vårt soverom på natten. Var ikke praktisk å la henne sove ute i vogna pga stor høydeforskjell fra veien og opp til huset.

Da lillesøster kom hadde vi flyttet til leilighet med alt på ett plan. Lillesøster sov derfor i sengen sin også på dagtid. Vuggen ga vi bort.

Vår vugge var ikke av de største (og babyen var stor), tipper storesøster brukte den i ca. 3 mnd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...