tussetrollet Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg, samboeren og ungene var på butikken en tur. Går rundt og plukker noen varer da jeg plutselig hører høyt og tydelig fra poden på 3 år: Når skal du ha baby da? Snur meg, og ser en mann kanskje i 50 åra forholdsvis lav med ganske stor mage og tendenser til pupper.. Mannen blir sprutrød i ansiktet og klarer ikke si noe. Da kommer det fra poden: du har jo så stor mage og pupper akkurat som mamma hadde! Det var noen som fikk fart ut av butikken i dag ja.. 0 Siter
ringerikskringla Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 "den var jammen god"utrolig hva disse små sier 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 "den var jammen god"utrolig hva disse små sier Vi var på nervesen kiosk en lørdag min sønn og jeg. Mange år siden... Tippedag,,,, butikken var full av bare menn .. Min sønn kikket på blader i bladhyllen, og jeg stod i kø midt i mellom alle disse mennene... "åh, mamma, se, den damen på bildet har hår på tissen, Det har ikke du, hvorfor har ikke du hår på tissen mamma" ropte han gjennom hele butikken.... (Det var ikke så normalt å hel-barebere seg den gangen, mine venninner pleide bare å ta bikinikanten...) Jeg ble helt lammet, men fikk så mange med-følende blkk så det gikk greit å handle seg ferdig... Dette kommer jeg aldri til å glemme, men kommer ikke til å ta den episoden i konfirmasjons-talen hans... ) 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ja, barn er helt utrolige... Vi var på nervesen kiosk en lørdag min sønn og jeg. Mange år siden... Tippedag,,,, butikken var full av bare menn .. Min sønn kikket på blader i bladhyllen, og jeg stod i kø midt i mellom alle disse mennene... "åh, mamma, se, den damen på bildet har hår på tissen, Det har ikke du, hvorfor har ikke du hår på tissen mamma" ropte han gjennom hele butikken.... (Det var ikke så normalt å hel-barebere seg den gangen, mine venninner pleide bare å ta bikinikanten...) Jeg ble helt lammet, men fikk så mange med-følende blkk så det gikk greit å handle seg ferdig... Dette kommer jeg aldri til å glemme, men kommer ikke til å ta den episoden i konfirmasjons-talen hans... ) 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ja, barn er helt utrolige... Vi var på nervesen kiosk en lørdag min sønn og jeg. Mange år siden... Tippedag,,,, butikken var full av bare menn .. Min sønn kikket på blader i bladhyllen, og jeg stod i kø midt i mellom alle disse mennene... "åh, mamma, se, den damen på bildet har hår på tissen, Det har ikke du, hvorfor har ikke du hår på tissen mamma" ropte han gjennom hele butikken.... (Det var ikke så normalt å hel-barebere seg den gangen, mine venninner pleide bare å ta bikinikanten...) Jeg ble helt lammet, men fikk så mange med-følende blkk så det gikk greit å handle seg ferdig... Dette kommer jeg aldri til å glemme, men kommer ikke til å ta den episoden i konfirmasjons-talen hans... ) *Ler* Å gud, hvor jeg gruer meg til slike episoder. 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 *Ler* Å gud, hvor jeg gruer meg til slike episoder. Han pleide også å stå oppi handlekurven når jeg handlet. Han Pleide å se stygt på damer som kikket på hvor søt han var, og trampet hardt nedi kurven mens han sa med morsk stemme "du senner itte meg!!!" det ble det mye ekkelt ut av, men fy såå skjønn han var da ) ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Vi var på nervesen kiosk en lørdag min sønn og jeg. Mange år siden... Tippedag,,,, butikken var full av bare menn .. Min sønn kikket på blader i bladhyllen, og jeg stod i kø midt i mellom alle disse mennene... "åh, mamma, se, den damen på bildet har hår på tissen, Det har ikke du, hvorfor har ikke du hår på tissen mamma" ropte han gjennom hele butikken.... (Det var ikke så normalt å hel-barebere seg den gangen, mine venninner pleide bare å ta bikinikanten...) Jeg ble helt lammet, men fikk så mange med-følende blkk så det gikk greit å handle seg ferdig... Dette kommer jeg aldri til å glemme, men kommer ikke til å ta den episoden i konfirmasjons-talen hans... ) Ååååå! *Ler så jeg griner* 0 Siter
morsan Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ja, barn er helt utrolige... Vi var på nervesen kiosk en lørdag min sønn og jeg. Mange år siden... Tippedag,,,, butikken var full av bare menn .. Min sønn kikket på blader i bladhyllen, og jeg stod i kø midt i mellom alle disse mennene... "åh, mamma, se, den damen på bildet har hår på tissen, Det har ikke du, hvorfor har ikke du hår på tissen mamma" ropte han gjennom hele butikken.... (Det var ikke så normalt å hel-barebere seg den gangen, mine venninner pleide bare å ta bikinikanten...) Jeg ble helt lammet, men fikk så mange med-følende blkk så det gikk greit å handle seg ferdig... Dette kommer jeg aldri til å glemme, men kommer ikke til å ta den episoden i konfirmasjons-talen hans... ) *knegg* 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ååååå! *Ler så jeg griner* Hallo...det var ikke morsomt :-)))) ) ler sammen med deg 0 Siter
morsan Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Ja, barn er helt utrolige... Vi var på nervesen kiosk en lørdag min sønn og jeg. Mange år siden... Tippedag,,,, butikken var full av bare menn .. Min sønn kikket på blader i bladhyllen, og jeg stod i kø midt i mellom alle disse mennene... "åh, mamma, se, den damen på bildet har hår på tissen, Det har ikke du, hvorfor har ikke du hår på tissen mamma" ropte han gjennom hele butikken.... (Det var ikke så normalt å hel-barebere seg den gangen, mine venninner pleide bare å ta bikinikanten...) Jeg ble helt lammet, men fikk så mange med-følende blkk så det gikk greit å handle seg ferdig... Dette kommer jeg aldri til å glemme, men kommer ikke til å ta den episoden i konfirmasjons-talen hans... ) Minner meg om en pinlig affære hos oss, som ikke skjedde i nærvær av gud og hvermann - bare svigers! ;-) Først bakgrunnshistorien: Guttungen hadde lært seg ord som "pikk" og "kuk" og morsan syntes naturlig nok ikke at det tok sge ut å bruke disse ordene! :-) Men kjefting og forbud betyr jo bare at det er ENDA mer spennende å si det, så jeg tok tyren ved hornene og forklarte at dette ikke var så pene ord. Og samtidig benyttet jeg anledningen til å introdusere ham for de "voksne"/"ordentlige" ordene, istedenfor "guttetiss"/"jentetiss". Hans logiske sans gjorde at han fant ut at det "manglet" noe - han hadde "barneordene" for både gutter og jenter, og også "voksenordene", men var det ikke noe slikt stygg-ord for jentetiss, da? Jo, innrømmet jeg, men det hadde jeg ikke lyst til å fortelle ham Men han lovet så pent at han ikke skulle bruke det ordet, og jeg skjønner ikke hva som gikk av meg når jeg "ga etter" og sa f-ordet! ;-) Så kommer vi til dne pinlige seansen: Han skal synge en sang for farmor og farfar, og setter i gang: "Når skippern skal ha seg mat, så tar han en boks spinat, og går inn til nissen og drar'n i tissen..." OK, det var "pinlig nok", men han retter opp inntrykket ved å si at morsan ikke liker den sangen, og ikke synes at han skal synge den. Og så legger han til: "Men man synger jo 'tissen', da, og ikke 'pikk', eller det der stygge ordet for jentetiss som morsan lærte meg, hvordan var det igjen morsan?" *dødsflaut* 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg har skrevet noen innlegg her tidligere om min datters komentarer til voksnes oppførsel, og de gangene kjenner jeg velbehag ) Hun utvikler elefanthud, og det er utrolig hvordan voksne reagerer når de ser det. Og da setter jeg pris på barns/hennes kommentarer, for da blir jeg selv ordtom... Barn kan si mye rart og morsomt, ting vi kan le lenge av i ettertid. Verre med voksne som snakker/glor uten å tenke... ) 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Minner meg om en pinlig affære hos oss, som ikke skjedde i nærvær av gud og hvermann - bare svigers! ;-) Først bakgrunnshistorien: Guttungen hadde lært seg ord som "pikk" og "kuk" og morsan syntes naturlig nok ikke at det tok sge ut å bruke disse ordene! :-) Men kjefting og forbud betyr jo bare at det er ENDA mer spennende å si det, så jeg tok tyren ved hornene og forklarte at dette ikke var så pene ord. Og samtidig benyttet jeg anledningen til å introdusere ham for de "voksne"/"ordentlige" ordene, istedenfor "guttetiss"/"jentetiss". Hans logiske sans gjorde at han fant ut at det "manglet" noe - han hadde "barneordene" for både gutter og jenter, og også "voksenordene", men var det ikke noe slikt stygg-ord for jentetiss, da? Jo, innrømmet jeg, men det hadde jeg ikke lyst til å fortelle ham Men han lovet så pent at han ikke skulle bruke det ordet, og jeg skjønner ikke hva som gikk av meg når jeg "ga etter" og sa f-ordet! ;-) Så kommer vi til dne pinlige seansen: Han skal synge en sang for farmor og farfar, og setter i gang: "Når skippern skal ha seg mat, så tar han en boks spinat, og går inn til nissen og drar'n i tissen..." OK, det var "pinlig nok", men han retter opp inntrykket ved å si at morsan ikke liker den sangen, og ikke synes at han skal synge den. Og så legger han til: "Men man synger jo 'tissen', da, og ikke 'pikk', eller det der stygge ordet for jentetiss som morsan lærte meg, hvordan var det igjen morsan?" *dødsflaut* HÆLI :-))))) Skrattler her nå ja, den var bra ) ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Minner meg om en pinlig affære hos oss, som ikke skjedde i nærvær av gud og hvermann - bare svigers! ;-) Først bakgrunnshistorien: Guttungen hadde lært seg ord som "pikk" og "kuk" og morsan syntes naturlig nok ikke at det tok sge ut å bruke disse ordene! :-) Men kjefting og forbud betyr jo bare at det er ENDA mer spennende å si det, så jeg tok tyren ved hornene og forklarte at dette ikke var så pene ord. Og samtidig benyttet jeg anledningen til å introdusere ham for de "voksne"/"ordentlige" ordene, istedenfor "guttetiss"/"jentetiss". Hans logiske sans gjorde at han fant ut at det "manglet" noe - han hadde "barneordene" for både gutter og jenter, og også "voksenordene", men var det ikke noe slikt stygg-ord for jentetiss, da? Jo, innrømmet jeg, men det hadde jeg ikke lyst til å fortelle ham Men han lovet så pent at han ikke skulle bruke det ordet, og jeg skjønner ikke hva som gikk av meg når jeg "ga etter" og sa f-ordet! ;-) Så kommer vi til dne pinlige seansen: Han skal synge en sang for farmor og farfar, og setter i gang: "Når skippern skal ha seg mat, så tar han en boks spinat, og går inn til nissen og drar'n i tissen..." OK, det var "pinlig nok", men han retter opp inntrykket ved å si at morsan ikke liker den sangen, og ikke synes at han skal synge den. Og så legger han til: "Men man synger jo 'tissen', da, og ikke 'pikk', eller det der stygge ordet for jentetiss som morsan lærte meg, hvordan var det igjen morsan?" *dødsflaut* *Tørker lattertårer* Giiii dere! 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hallo...det var ikke morsomt :-)))) ) ler sammen med deg Jeg hadde krepert i latterkrampe om jeg hadde overhørt det der på butikken - garantert! Det hadde vært månedens - om ikke årets! høydare! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hehe. Gutten min på fire snakket med noen bekjente av meg om bleier og om at han ikkke brukte det lenger (stolt). Mine bekjente sa noe om at voksne ikke bruker bleier, men da sa gutten min at "det gjør jo mamma!" Hehe, ikke så farlig da, han siktet jo selvfølgelig til bind, som han har sett meg bytte. 0 Siter
morsan Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg hadde krepert i latterkrampe om jeg hadde overhørt det der på butikken - garantert! Det hadde vært månedens - om ikke årets! høydare! *S* Jeg fnyste for meg selv da jeg hørte noen på Ricki Lake show "slå fast" som en sannhet at barn over 3 år ikke bør se den av foreldrene med motsatt kjønn naken, for det kunne være "skadelig". Men kanskje påstanden har noe for seg likevel? *he he* 0 Siter
Gjest Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hehe Minner meg om en annen episode i fjor sommer da vi var i badeland. Vi stod i kø i en vannsklie, og sønnen min på 5 syntes det gikk så sent. Han tok derfor å klasket mannen foran på baken. Ikke et forsiktig dask, men et skikkelig klask! Da var den også noen som gikk bort derfra ganske raskt, ja... 0 Siter
Torv Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Minner meg om en pinlig affære hos oss, som ikke skjedde i nærvær av gud og hvermann - bare svigers! ;-) Først bakgrunnshistorien: Guttungen hadde lært seg ord som "pikk" og "kuk" og morsan syntes naturlig nok ikke at det tok sge ut å bruke disse ordene! :-) Men kjefting og forbud betyr jo bare at det er ENDA mer spennende å si det, så jeg tok tyren ved hornene og forklarte at dette ikke var så pene ord. Og samtidig benyttet jeg anledningen til å introdusere ham for de "voksne"/"ordentlige" ordene, istedenfor "guttetiss"/"jentetiss". Hans logiske sans gjorde at han fant ut at det "manglet" noe - han hadde "barneordene" for både gutter og jenter, og også "voksenordene", men var det ikke noe slikt stygg-ord for jentetiss, da? Jo, innrømmet jeg, men det hadde jeg ikke lyst til å fortelle ham Men han lovet så pent at han ikke skulle bruke det ordet, og jeg skjønner ikke hva som gikk av meg når jeg "ga etter" og sa f-ordet! ;-) Så kommer vi til dne pinlige seansen: Han skal synge en sang for farmor og farfar, og setter i gang: "Når skippern skal ha seg mat, så tar han en boks spinat, og går inn til nissen og drar'n i tissen..." OK, det var "pinlig nok", men han retter opp inntrykket ved å si at morsan ikke liker den sangen, og ikke synes at han skal synge den. Og så legger han til: "Men man synger jo 'tissen', da, og ikke 'pikk', eller det der stygge ordet for jentetiss som morsan lærte meg, hvordan var det igjen morsan?" *dødsflaut* he-he..........stor stjerne til svigers du da :0)) 0 Siter
morsan Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 he-he..........stor stjerne til svigers du da :0)) Jepp! Det er nå ettertrykkelig bevist at deres barnebarn er i de beste oppdragerhender!! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.