Gå til innhold

Linderud skole

Gjest Snart Linderudmamma

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden nedenfor om Møllergata skole: Noen som vet noe om Linderud skole. Har forstått at skolebygningen er helt ny? Eller nyoppusset? Har også hørt rykter om at det er nesten bare fremmedspråklige elever der, og at alle norskspråklige elever "rømmer" og begynner på Løren?

Vi flytter snart dit og har barn som skal begynne på Linderud neste høst. Men nå begynner jeg å lure på om det så lurt allikevel. Noen her som vet noe mer?

Og hvordan ordner man et bytte av skole? Må det gjøres lang tid i forveien? Ved innskriving? Noen som vet?

Hilsen fra urolig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196478-linderud-skole/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skolen er i hvert fall ikke ny, men heller ikke noen gammel rønne. Linderud ble utbygd som boligområde i siste halvdel av 1960-tallet.

Det kan godt hende at noe av den er nyoppusset.

Jeg VET ikke, men kan tenke meg at noe av det du har hørt, skyldes situasjonen på Løren. Løren var nemlig inntil nylig en skikkelig gammel rønne som lå midt i en trafikkmaskin. Men nå har skolen (altså Løren) blitt flyttet litt vekk fra ringveien, og den er blitt helt ny - bygd på rekordtid av ferdigmoduler, en teknikk som brukes mye i andre land.

Så de som naturlig hører til Løren - og som sikkert tidligere forsøkte å holde barna unna denne av praktiske hensyn - holder seg nok nå på Løren i stedet for å søke f.eks. Linderud. Litt lekkasje andre veien kan det vel også være, det er ikke uvanlig når det blir bygd en helt ny skole i OK avstand.

Jeg synes du skal snakke med noen som har barna sine på Linderud heller enn å høre på rykter. Jeg har vokst opp i Groruddalen, og duverden så mye sprøyt jeg har hørt om forholdene der i årenes løp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196478-linderud-skole/#findComment-1377719
Del på andre sider

Skolen er i hvert fall ikke ny, men heller ikke noen gammel rønne. Linderud ble utbygd som boligområde i siste halvdel av 1960-tallet.

Det kan godt hende at noe av den er nyoppusset.

Jeg VET ikke, men kan tenke meg at noe av det du har hørt, skyldes situasjonen på Løren. Løren var nemlig inntil nylig en skikkelig gammel rønne som lå midt i en trafikkmaskin. Men nå har skolen (altså Løren) blitt flyttet litt vekk fra ringveien, og den er blitt helt ny - bygd på rekordtid av ferdigmoduler, en teknikk som brukes mye i andre land.

Så de som naturlig hører til Løren - og som sikkert tidligere forsøkte å holde barna unna denne av praktiske hensyn - holder seg nok nå på Løren i stedet for å søke f.eks. Linderud. Litt lekkasje andre veien kan det vel også være, det er ikke uvanlig når det blir bygd en helt ny skole i OK avstand.

Jeg synes du skal snakke med noen som har barna sine på Linderud heller enn å høre på rykter. Jeg har vokst opp i Groruddalen, og duverden så mye sprøyt jeg har hørt om forholdene der i årenes løp.

Hadde håpet å få "snakke" med noen Linderutmammaer her inne, jeg da. I og med at vi ikke flytter dit før i november/desember. Og ikke kjenner noen der enda. Og til jul er det vel kanskje for sent å søke om skolebytte også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196478-linderud-skole/#findComment-1377837
Del på andre sider

Hadde håpet å få "snakke" med noen Linderutmammaer her inne, jeg da. I og med at vi ikke flytter dit før i november/desember. Og ikke kjenner noen der enda. Og til jul er det vel kanskje for sent å søke om skolebytte også?

Hvis dette gjelder barn som er skolestartere høsten 2006, kommer dere til å få brev om skoleinnskrivning før dere flytter. Der står det også om hvordan man forholder seg ved flytting og søkning til andre skoler enn den man bor nærmest, tror jeg. Det står i hvert fall hvem du kan kontakte for å få vite mer.

Jeg tror ikke det blir for sent å søke til noen annen skole så lenge den har plass. Men det er selvsagt greit for barna å vite hvor de skal gå, i god tid i forveien.

Hvis dere flytter dit et drøyt halvår i forveien, klarer du sikkert å finne noen som har barn omtrent på samme alder i nærmiljøet dersom dere går aktivt inn for det. Altså dersom du ikke får noe kontakt her.

Jeg kikket litt på skolens nettsted, http://www.linderud.gs.oslo.no/ Der ser det ut til at det har pågått større oppussingsarbeider de siste årene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196478-linderud-skole/#findComment-1377863
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...