Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 7 åring på døren hele tiden som vil passe min lille jente på 4mnd. synes egentlig hun er litt liten. Hva mener dere? hva kan jeg si til henne?

Skrevet

7-åringen er kanskje litt ung? Men kan h*n ikke være med deg i noen timer en dag/ ettermiddag slik at 7-åringen ser at det er masse arbeid å passe en liten baby?

mil1365380270
Skrevet

Det hadde jeg ALDRI gjort! Du trenger ikke si noe spesielt, det holder med at hun er alt for ung.

Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit fortalt barnet at det er for lite til å passe en baby.

Har du omgang med barnet til vanlig, så kan du jo be barnet inn en gang som babyen er våken :o).

Skrevet

Jeg ville sagt at hun var for liten til å passe henne alene. Dersom det passer en gang du er ute, kan du la henne trille mens du er der og ser på.

Skrevet

Jeg ville sagt at hun var for liten til å passe henne alene. Dersom det passer en gang du er ute, kan du la henne trille mens du er der og ser på.

det var ikke så dumt =) får gå ut en dag jeg ser henne er ute.

Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit fortalt barnet at det er for lite til å passe en baby.

Har du omgang med barnet til vanlig, så kan du jo be barnet inn en gang som babyen er våken :o).

Det har jeg gjort en gang før, og da stod hun på døren hver dag etter og ville inn.. =) litt kjedelig å alltid må ha henne her inne, men det går jo an engang iblandt =)

Skrevet

Hva mener hun med passe? Under overoppsyn av voksne kan hun sikkert trille babyen i noen minutter, men jeg hadde _aldri_ overlatt så små barn til så små barn!

Skrevet

Hva mener hun med passe? Under overoppsyn av voksne kan hun sikkert trille babyen i noen minutter, men jeg hadde _aldri_ overlatt så små barn til så små barn!

Hun vil ha henne m seg i vogn å gå tur ( uten voksne tilstede ).. Sa at jeg trodde hun var litt for liten til det.. Da ble hun litt fornærmet og sa "nei da jeg har passet baby før". Så da sa jeg at BABYEN var for liten til å være ute alene uten voksne.. da var det litt mere greit =)

Skrevet

Hun vil ha henne m seg i vogn å gå tur ( uten voksne tilstede ).. Sa at jeg trodde hun var litt for liten til det.. Da ble hun litt fornærmet og sa "nei da jeg har passet baby før". Så da sa jeg at BABYEN var for liten til å være ute alene uten voksne.. da var det litt mere greit =)

Smart formulering!

Er det for sent å gratulere med knøttet?

;-)

Skrevet

Fornuftig formulert. :o)

Skrevet

Skal denne 7 åringen passe barnet alene synes jeg absolutt hun er i det yngste laget.

En hilsen fra

Gjest Montass
Skrevet

hadde en femmåring som ringte på døra heile tida. Ho ville oxo passe på ungen min, som da var nyfødt. Men...sa nei, du er desverre litt for liten. Ho vart selvfølgelig lei seg, men det r ikke noe å gjer med. Når ho er for liten, er man for liten.

Ho fortalte meg om att og om att at ho hadde passet unger før som var like små, men ho er flink til å legge på litt :) hehe..

Gjest tralletrille
Skrevet

Hei.

Har en niese som er 7 år, som vi kjenner ganske godt. Hun ville gjærne gå tur aleine med vår 9mnd gamle datter i vogn, og jeg var usikker på om jeg skulle si ja eller nei. Var usikker på om hun var stor nok.

Sa derfor nei, men tok en tur ut sammen med henne, der hun fikk trille. På den trilleturen gikk det opp for meg at selv om jenta virker svært så stor og moden, var hun absolutt ikke klar for en trilletur alene med vesla... men når hun blir større skal hun få lov :)

Skrevet

Ville jeg aldri i verden tatt sjansen på nei. Å få trille vogna når du også er med hadde jo vært greitt, men ikke alene!!!

Skrevet

Synes hun er altfor liten til å trille alene, hvertfall...

Skrevet

Be henne inn og si at ho kan få "passe" han inne? Ligge på gulvet å gugle og le litt og sånt. Så får du kanskje gjort noe fornuftig, og ho får kost seg med babyen.

Skrevet

Jeg har ei meget ansvarsbevist 6-åring her i huset. Jeg er nok også veldig åpen for mye. Men jeg ville aldri latt en 7-åring passe en på 4 mnd.

Men om ho ville komme inn å passe på babyen innendørs eller ute i hagen synes jeg hadde vært OK.

Skrevet

Nei, og nei..

En 7-åring kan ikke passe baby som er 4 mnd.

Ikke noe å tenke om engang ;)

Skrevet

Smart formulering!

Er det for sent å gratulere med knøttet?

;-)

Aldri for sent =)

Tusen takk for det =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...