Poppy Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hun er for liten Minien her r 4 mnd og jeg ville aldri latt storesøster passe henne . Selv om hun er stor og fornuftig finner hun på endel sprell , uten at det er vondt ment . Hun tenker bare ikke så langt som til konsekvensene av sine handlinger . 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ja, for min del er det ihvertfall 3-4 år for ungt 0 Siter
Velouria Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Min niese fikk lov å trille Flisen tundt nabolaget, hun var 8, men fikk streng beskjed om å ikke ta henne opp etc. Det var ikke noe problem i det hele tatt, hun kom tilbake med en gang det var knyst i henne. Jeg hadde derimot aldri latt noen andre 7-8 åringer gjøre det. 0 Siter
asterix Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Vil ikke ha noe som helst problem med å la min egen 7-åring ta med babyen ut på trilletur når h?n kommer, men ville _ikke_ latt en "ukjent" 7-åring gjøre det samme. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 _ALT_ for liten, spør du meg. 0 Siter
Gjest betasuppe Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Selvsagt kan ikke en 7-åring passe en så liten baby! Du skjønner det, håper jeg?!!? Si at hun får komme tilbake om noen år. 0 Siter
Kjersti S Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hun er altfor liten! Mamma har fortalt meg om en hun kjente som skulle ut og trille søskenbarnet sitt. Da var hun 11 år. Hun hadde skullet trille vogna over en jernbaneovergang, og hadde satt fast hjulet på skinna. Toget kom, og jenta greide ikke å tenke rasjonelt nok til å ta barnet ut av vogna og komme seg vekk, men lot vogna stå. Barnet døde. Dette er et tydelig eksempel på at barn ofte ikke tenker klart nok i uventede situasjoner, selv om de kan virke fornuftige, og helt sikkert ikke mener noe vondt med ting. Det må være et mareritt for ungen å leve med noe sånt, selv om hun ikke gjorde det "med vilje"! Det ansvaret ville jeg ikke utsatt et barn for! Jeg ville aldri latt en 7-åring ta med ungen min på trilletur uten at det var med voksne! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.