Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vår 5-åring har hatt i ca 1/2 år nå, og har hatt utrolig utbytte og interesse av det. Har lært seg klokka på den tida (både 12 og 24-timers systemet ned til 5 og 10 på halv, at det er 4 kvarter i en time osv) Dette innebærer at vi kan lage avtaler med henne både når hun er på besøk hos andre og når vi selv skal gjøre noe. Nå sier vi at klokka xx skal vi gjøre noe, og da sier hun selv at det er XX timer/minutter til - så det fungerer flott! Hun tar godt vare på klokka, og har den alltid på seg.

Vår 5-åring har hatt i ca 1/2 år nå, og har hatt utrolig utbytte og interesse av det. Har lært seg klokka på den tida (både 12 og 24-timers systemet ned til 5 og 10 på halv, at det er 4 kvarter i en time osv) Dette innebærer at vi kan lage avtaler med henne både når hun er på besøk hos andre og når vi selv skal gjøre noe. Nå sier vi at klokka xx skal vi gjøre noe, og da sier hun selv at det er XX timer/minutter til - så det fungerer flott! Hun tar godt vare på klokka, og har den alltid på seg.

Takk for svar! Er jeg fryktelig masete om jeg spør om du har fått en mail av meg????? Bare svært nyskjerring på PETØ.

Annonse

Poden fikk til 6-årsdagen, en mnd etter at han begynte på skolen. Han brukte den lenge og lærte klokka godt, men så gikk den ene splinten i stykker og pappan har ikke fått gjort noe med det. :o|

Snuppa får nok klokke til 6-årsdagen sin hun også.

Gutten vår fikk til seksårsdagen i mai. Kjempestas! Han kunne mye om klokka fra før, og nå en han kjempeflink til å passe tida, og han har gode begrep om minutter og timer. Vi kjøpte vannfast (heter det det?) klokke, slik at det ikke er krise om han glemmer å ta den av når han bader.

Lillesøster gleder seg veldig til hun blir seks, for "da skal hun få rooooooooosa klokke"!!!!

Gjest sussilei

Begge har fått klokker, men jeg syns ikke det er noe poeng med klokke før de har lært klokka. De er fem og 8 år gamle.

5-åringen fikk klokke før hun kunne den. I starten klarte h*n å komme inn på avtalte tidspunkt likevel, etter metoden "når langeviseren står rett opp og lilleviseren står rett ned"...:)

Nå kan barnet klokken, tror det gikk lettere fordi h*n hadde den nye klokken som motivasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...