Gå til innhold

Puls


spinningentusiast

Anbefalte innlegg

spinningentusiast

Hei.

Er en dame på 40 år, normal vekt. Jeg trener mye.

Bruker pulsklokke under treningen. Når jeg er på spinningtime er pulsen på det høyeste oppe i 195 og gjennomsnittspulsen er fra 154-160.

Er pulsen min for høy?.

(PS Pulsen går raskt ned til 110 rett etter timen er slutt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres mye ut synes jeg.

Jeg er 35 år og i vanlig god form. Har spinningsykkel hjemme, så det blir jo ikke like intenst som å trene sammen med andre.

Jeg har en gjennomsnittspuls på 130-135 og makspuls på ca. 170 en sjelden gang innimellom.

Dersom jeg sykler ute har jeg klart å ha en gjennomsnittspuls på 145.

Det sies svært mye om hva som er "riktig" puls når man trener.

Det siste jeg har hørt er at så lenge man holder ut i f.eks. en time med en meget høy puls så er det alikevel helt OK. Det er dersom man knekker sammen før timen er over at man har for høy puls. (Meget logisk altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puls er veldig individuelt. Men maxpulsen går ned etterhvert som man blir eldre. Pulsen sier noe om hvor hardt hjertet må jobbe for å sende oksygenrikt blod rundt i kroppen. Er du i god form, kan hjertet frakte mer blod per slag, ergo blir pulsen teoretisk sett lavere på en gitt belastning enn hos en person i dårligere form. Har man høy puls og kjenner at man får mye melkesyre er det et tegn på at man jobber over sin egen kapasitet, og da bør man redusere belastningen på sykkelen eller pedalfrekvensen. Så lenge du ikke blir uvel ved høy puls er det bare å holde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...