Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg er for fri abort, men huff hvor ekkelt det høres ut. En jeg kjenner tok abort. Men først gikk hun på ultralyd for å se hvor langt hun var på vei. Der var det både armer og bein. Hun fikk en tablett på sykehuset. Hun fikk smerter i magen og deretter måtte hun ut på doet(!) på sykehuset for å presse det ut. Hun så en slimball som kom ut med noe inni, men hun ville ikke se for nøye på det så hun skyndte seg og skylte det ned i do! Jeg synes dette er forferdelig trist. Det må da finnes en annen måte å gjøre det på enn å skylde det ned i do:( 0 Siter
Gjest lavrans Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hørtes jo litt rart ut at det bare ble skylt ned i do, men hva skal man gjøre da? Begrave fosteret? Det er neppe ønskelig, da mødrene vel helst ikke vil tenke på det osm et barn. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jo, men det å ta abort _er_ jo en trist affære. Alternativet er å utføre aborten som et inngrep i narkose. Du kan forsøke å støtte henne og være der for henne om hun trenger noen å snakke med, eller avreagere. 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hørtes jo litt rart ut at det bare ble skylt ned i do, men hva skal man gjøre da? Begrave fosteret? Det er neppe ønskelig, da mødrene vel helst ikke vil tenke på det osm et barn. Jeg synes at de kunne ha presset det ut i en skål/håndkle, og så kunne heller personalet skylt det ned. Jeg tror det må være en ekstra belastning å måtte skylle det selv i do. Jeg kan jo ikke vite da, men jeg kan tenke meg. 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jo, men det å ta abort _er_ jo en trist affære. Alternativet er å utføre aborten som et inngrep i narkose. Du kan forsøke å støtte henne og være der for henne om hun trenger noen å snakke med, eller avreagere. trenger ikke å støtte henne, da vi bare er på hei og hvordan går det planet, men en annen jeg kjenner snakker med henne til dagen. 0 Siter
Gjest lavrans Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg synes at de kunne ha presset det ut i en skål/håndkle, og så kunne heller personalet skylt det ned. Jeg tror det må være en ekstra belastning å måtte skylle det selv i do. Jeg kan jo ikke vite da, men jeg kan tenke meg. Ok, så det var ikke det å sende det ned i kloakken du stusset på, men det at hun måtte gjøre det selv? Abort er vel noe en må gjøre selv, stå for selv. Kunne vel presset det ut i noe, men da måtte man jo liksom håndtert det da. Jeg synes kanksje de kunne funnet et mer egnet sted å kaste det jeg da. 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ok, så det var ikke det å sende det ned i kloakken du stusset på, men det at hun måtte gjøre det selv? Abort er vel noe en må gjøre selv, stå for selv. Kunne vel presset det ut i noe, men da måtte man jo liksom håndtert det da. Jeg synes kanksje de kunne funnet et mer egnet sted å kaste det jeg da. Ja, det var den biten med å presse det ut i do og skylle det ned akkurat som avføring, det var det jeg synes var ekkelt. Jeg hadde aldri klart det. Sikkert mer enn tungt nok å bestemme seg for abort. 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ok, så det var ikke det å sende det ned i kloakken du stusset på, men det at hun måtte gjøre det selv? Abort er vel noe en må gjøre selv, stå for selv. Kunne vel presset det ut i noe, men da måtte man jo liksom håndtert det da. Jeg synes kanksje de kunne funnet et mer egnet sted å kaste det jeg da. De kunne laget en egen beholder eller noe du kunne sitte på, ikke vanlig do. Det var en som fortalte meg at hun hadde sett på nyhetene. Der måtte de skynde seg å presse ut og skylde ned fordi det var kø med folk utenfor som skulle abortere 0 Siter
Gjest lavrans Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 De kunne laget en egen beholder eller noe du kunne sitte på, ikke vanlig do. Det var en som fortalte meg at hun hadde sett på nyhetene. Der måtte de skynde seg å presse ut og skylde ned fordi det var kø med folk utenfor som skulle abortere Det hørtes jo ikke bra ut, men samtidig er det vel deres valg, og de som har havnet i denne situasjonen. Jeg er for fri abort bevares, men synes det virker som mange synes det er altfor lett å velge den utveien, heller enn å beskytte seg før. 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det hørtes jo ikke bra ut, men samtidig er det vel deres valg, og de som har havnet i denne situasjonen. Jeg er for fri abort bevares, men synes det virker som mange synes det er altfor lett å velge den utveien, heller enn å beskytte seg før. Jeg vet om en annen som tok abort to ganger. Den ene gangen var hun med tvillinger. Og dette var i det samme faste forholdet begge gangene. Da blir det som en slags prevansjon. Min grense for å ta abort er ved sykdom/helseskade ved fosteret eller meg selv. Tror at det skulle veldig mye til før jeg hadde klart det, men jeg er utrolig glad for at vi har valgfriheten her i Norge! 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Javisst finnes det andre måter. Den beste måten er vel å bruke prevensjon.... 0 Siter
Gjest _veldig_ anonym nå Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det er vel ikke _helt_ slik du beskriver det foregår!? Jeg tok en abort i går. Det var meningen at jeg skulle få en tablett, slik du beskriver. På dag 3 skulle jeg komme tilbake til sykehuset, få en ny tablett, og vente der til jeg "spontanaborterte": altså at det startet å blø. Men jeg var kommet for langt, slik at det ble narkose. Jeg måtte også på UL, men jeg fikk ikke/jeg slapp å se på skjermen. 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg ble tvinga av xen min for et par år tilbake til å ta abort... Vi fikk beskjed om at vi ville kjenne sterke mens smerter og så ville slim/blod komme.. Joda....Aldri opplevd slik sterk smerte, men jeg valgte det selv å ikke bruke bedøvelse da.... Jeg kjennte at det pressa på, jeg trodde jeg måtte "nr2 på do..." Setter meg på do-hører et *plops* ser ned i doen-10cm hode, armer, bein....hang i navlestrengen..... Joda, må si det satte sine spor i meg..... Huff huff-skrekk og gru, unner ikke min værste fiende det samme.... 0 Siter
puttelull Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Javisst finnes det andre måter. Den beste måten er vel å bruke prevensjon.... Hvis du er av den typen som tror at "bruker du prevensjon, kan ingenting gå galt!", skal du få en prat med meg!!! Jeg har tre unger, to av dem er unnfanget med hhv. p-piller og hormonspiral! En nr. 4, unnfanget med prevensjon, ville endt med abort, ja! Sterilisering for damer koster 6000,-, mens mennene slipper unna med 2000,-!!! Urettferdig!!! 0 Siter
Kvinna Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg ble tvinga av xen min for et par år tilbake til å ta abort... Vi fikk beskjed om at vi ville kjenne sterke mens smerter og så ville slim/blod komme.. Joda....Aldri opplevd slik sterk smerte, men jeg valgte det selv å ikke bruke bedøvelse da.... Jeg kjennte at det pressa på, jeg trodde jeg måtte "nr2 på do..." Setter meg på do-hører et *plops* ser ned i doen-10cm hode, armer, bein....hang i navlestrengen..... Joda, må si det satte sine spor i meg..... Huff huff-skrekk og gru, unner ikke min værste fiende det samme.... herregud for et traume det må ha vært for deg! Tror nesten ikke jeg kan fatte det... *trøste* 0 Siter
Gjest lavrans Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hvis du er av den typen som tror at "bruker du prevensjon, kan ingenting gå galt!", skal du få en prat med meg!!! Jeg har tre unger, to av dem er unnfanget med hhv. p-piller og hormonspiral! En nr. 4, unnfanget med prevensjon, ville endt med abort, ja! Sterilisering for damer koster 6000,-, mens mennene slipper unna med 2000,-!!! Urettferdig!!! Da bruker du neppe sakene riktig gitt. Og du.. 6000 kr for å sterilisere seg er ikke det verdt det da? P-piller osv koster jo og pengr, og ikke for å snakke om hva en abort koster av ting annet enn penger. 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg ble tvinga av xen min for et par år tilbake til å ta abort... Vi fikk beskjed om at vi ville kjenne sterke mens smerter og så ville slim/blod komme.. Joda....Aldri opplevd slik sterk smerte, men jeg valgte det selv å ikke bruke bedøvelse da.... Jeg kjennte at det pressa på, jeg trodde jeg måtte "nr2 på do..." Setter meg på do-hører et *plops* ser ned i doen-10cm hode, armer, bein....hang i navlestrengen..... Joda, må si det satte sine spor i meg..... Huff huff-skrekk og gru, unner ikke min værste fiende det samme.... STAKKAR deg!! Klare ikke å tenke tanken engang. Jeg tror jeg hadde blitt knust. 0 Siter
Gjest Smilekopp Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det er vel ikke _helt_ slik du beskriver det foregår!? Jeg tok en abort i går. Det var meningen at jeg skulle få en tablett, slik du beskriver. På dag 3 skulle jeg komme tilbake til sykehuset, få en ny tablett, og vente der til jeg "spontanaborterte": altså at det startet å blø. Men jeg var kommet for langt, slik at det ble narkose. Jeg måtte også på UL, men jeg fikk ikke/jeg slapp å se på skjermen. jo, det er akkurat slik jeg beskriver det. Hun fikk først en pille som skulle hemme veksten. Ett par dager etter fikk hun pillen på sykehuset. Og JA, hun presset det ut i do, og så skissen av fosteret inne i en slimpose. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg ble tvinga av xen min for et par år tilbake til å ta abort... Vi fikk beskjed om at vi ville kjenne sterke mens smerter og så ville slim/blod komme.. Joda....Aldri opplevd slik sterk smerte, men jeg valgte det selv å ikke bruke bedøvelse da.... Jeg kjennte at det pressa på, jeg trodde jeg måtte "nr2 på do..." Setter meg på do-hører et *plops* ser ned i doen-10cm hode, armer, bein....hang i navlestrengen..... Joda, må si det satte sine spor i meg..... Huff huff-skrekk og gru, unner ikke min værste fiende det samme.... 10 cm? Pillen gis t.o.m. uke 8, og da er det opp mot 2,5 cm, er det ikke? 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 herregud for et traume det må ha vært for deg! Tror nesten ikke jeg kan fatte det... *trøste* Traume kan du trygt si.... Sleit noe innihelvetes mye det første året-ble bare skinn og bein. Så droppa jeg Xen min og jeg begynte å se livet på en positiv måte igjen, men et sant helvete var det...... Kommer aldri over det. Sykehuset gjorde feil, så det er forhåpentligvis sjeldent at en kan se fosteret. De trodde jeg va 8 uker på vei-men i ettertid fant de ut at jeg va 14uker..... Og jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller-ville beholde men jeg var for svak til å stå imot min x.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.