Gjest papirtiger Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Foster i 14 uke er ca 10 cm, kanskje litt mindre. Vet det av egen, veldig trist erfaring, dessverre. Og hvor mange tar abort med piller i 14. uke..? Blir rent kvalm av slike mennesker som deg. Hva er det du vil? Gi dårlig samvittighet til de som har tatt abort? Nobel sak må jeg si. 0 Siter
Gjest vil ikke si hvem jeg er akkurat nå Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Og hvor mange tar abort med piller i 14. uke..? Blir rent kvalm av slike mennesker som deg. Hva er det du vil? Gi dårlig samvittighet til de som har tatt abort? Nobel sak må jeg si. Hæ? Jeg sier det jo bare som det er. At fostre i 14. uke er ca 10 cm, og jeg vet det fordi jeg har født et selv. Det var ingen forøyelse, rett og slett usigelig trist. Hva i alle dager blir du kvalm over? Jeg blir kvalm over folk som er så til de grader forutinntatte og usaklige som deg, hvis det er noen trøst. Jeg er for selvbestemt abort. Det hadde du sett hvis du hadde lest lenger ned. Men jeg skjønner ikke vitsen med å gi Pimpi slike svar som du og helsepersonell gjør. Historien hennes kan godt være sann, dersom hun er utsatt for gedigen feilbehandling. Det er faktisk noen som blir det. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hæ? Jeg sier det jo bare som det er. At fostre i 14. uke er ca 10 cm, og jeg vet det fordi jeg har født et selv. Det var ingen forøyelse, rett og slett usigelig trist. Hva i alle dager blir du kvalm over? Jeg blir kvalm over folk som er så til de grader forutinntatte og usaklige som deg, hvis det er noen trøst. Jeg er for selvbestemt abort. Det hadde du sett hvis du hadde lest lenger ned. Men jeg skjønner ikke vitsen med å gi Pimpi slike svar som du og helsepersonell gjør. Historien hennes kan godt være sann, dersom hun er utsatt for gedigen feilbehandling. Det er faktisk noen som blir det. ALLE med litt peiling på hvordan en abort foregår ser de store logiske bristene i ditt innlegg. Det er rett og slett ikke mulig å gjøre slike feil. At hun overdriver/lyver er veldig sannsynlig. Og hvordan din SA henger sammen med hennes historie må fuglene vite.. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 ALLE med litt peiling på hvordan en abort foregår ser de store logiske bristene i ditt innlegg. Det er rett og slett ikke mulig å gjøre slike feil. At hun overdriver/lyver er veldig sannsynlig. Og hvordan din SA henger sammen med hennes historie må fuglene vite.. Logiske bristene i historien til Pimpi mente jeg 0 Siter
Gjest vil ikke si hvem jeg er akkurat nå Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 ALLE med litt peiling på hvordan en abort foregår ser de store logiske bristene i ditt innlegg. Det er rett og slett ikke mulig å gjøre slike feil. At hun overdriver/lyver er veldig sannsynlig. Og hvordan din SA henger sammen med hennes historie må fuglene vite.. Jeg har ikke hatt noen SA, jeg har derimot hatt to MA. Da forblir fostrene i magen, og alderen bestemmes ved innvendig UL før det besluttes hvordan abortene utføres. Og - ved begge tilfellene var det vanskelig for legene å fastslå nøyaktig svangerskapets lengde. Dermed - om jeg hadde vært i hun dere blir så provosert over sin situasjon, men med levende foster, ikke døde, så ville det ikke nødvendigvis vært så enkelt for legene å fastslå nøyaktig alder der heller. Altså: Fosterdiagnostikk er ikke aldeles enkelt, og det KAN gjøres feil. Og - du hevder at et 14 ukers foster ikke er 10 cm, men det er det altså. Det vet jeg også pga mine MA'er - ikke SA'er,nei. Det er ikke logisk brist i mitt innlegg - at du tror det, beviser bare at du ikkevet hva du snakker om. Hvorfor du reagerer så emosjonelt på det jeg skriver, går over min forstand. Jeg er forresten enig i at denne Pimpis innlegg er veldig dramatisk, og ikke virker fryktelig realistisk. Men hun har for mange korrekte elementer til at jeg i utgangspunktet tør å si at hun lyver. 0 Siter
Huldra Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg har lest tråden og føler det er på sin plass med noen korrigeringer, for her var det jaggu mye skremselspropaganda!! For det første: Selvbestemt abort inntil 12. svangerskapsuke er for oss som kjenner til noe kvinnehistorie et gode. Kvinner har i alle tider blitt uønsket gravide, og hvor mye man enn vil moralisere så må og skal det være kvinnens valg om hun vil bære frem barnet! KUN kvinnen har svaret på om akkurat hun er i stand til å bære frem og ta seg av et barn!! Når det gjelder det praktiske rundt en abort så kan man velge mellom kirurgisk abort inntil 12. svangerskapsuke, som de fleste vet. Dette er en dagkirurgisk inngrep med narkose. Det andre alternativet er medisinsk abort som utføres inntil 9. graviditetsuke. (Jeg vil presisere at fosteret da er max 7 uker, og altså et par cm langt og ligner en bønne). Det foregår ved at det først utføres en ultralydundersøkelse på gynekologisk poliklinikk for å sikre at graviditeten ikke er kommet for langt. Kvinnen får så 2 tabletter som tar livet av embryoet. Etter 2 dager møter kvinnen igjen på poliklinikken, får 1 stikkpille som får livmoren til å trekke seg sammen. I løpet av et par - tre timer vil så utdrivelsen av graviditetsproduktene starte. Dette oppleves av de fleste som en sterk menstruasjon, med opptil sterke menstruasjonssmerter. Man får imidlertid med seg smertestillende midler hjem fra poliklinikken (f.eks Paralgin Major stikkpille som virker godt for de fleste). Det første døgnet blør det ganske rikelig og det kan også komme "klumper" og slimhinner. At noen påstår at de ser et "lite barn" i doskåla stiller jeg meg MEGET tvilende til. Etter det første døgnet avtar som regel den verste blødningen. Å fortelle grusomme historier om fæle aborter/fødsler er ikke så uvanlig i kvinnemiljøer. Jo verre jo bedre, ikke sant?? Å sørge etter en abort er vanlig og naturlig. Det er f.eks de samme hormonene det dreier seg om som etter en fødsel (barseltårer). Det som sjokkerer MEG er at vi jenter rakker ned på andre kvinner som velger abort. Jeg tror fullt og fast på at det er de aller færreste som bruker abort som prevensjonsmiddel! Å bestemme seg for å ta en abort er for de fleste en tung avgjørelse, uansett om man vet med seg selv at det er det eneste rette! Hei. Jeg er i praksis på en Gynekologisk avd. nå og der fikk jeg se resultatet av en prov. abort liggende i et bekken. Det var ca. 10 cm langt og var "ferdig". Jeg så fingre, tær, ribbein under huden på brystkassen. Mulig det er noen som har gjort en feil i dette tilfellet også da siden du sier at et foster er ca. 10 cm i uke 14 og grensa for medisinsk abort er mye tidlingere enn dette. Skjønner jo at jeg må spørre kontaktsykepleieren min ut om dette... har tenkt endel i ettertid om at dette måtte da være en svært belastende måte å foreta en abort på...tror jeg hadde blitt knust hvis jeg selv hadde utført noe slik og sett dette i bekkenet. Hadde jo forestilt meg at det foregikk slik du beskrev det.. med et pittelite foster. Men du, hvordan gjør de det da med sen-aborter? Er de kirurgiske? Syntes de sa at de måtte "fødes"... ?? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg har ikke hatt noen SA, jeg har derimot hatt to MA. Da forblir fostrene i magen, og alderen bestemmes ved innvendig UL før det besluttes hvordan abortene utføres. Og - ved begge tilfellene var det vanskelig for legene å fastslå nøyaktig svangerskapets lengde. Dermed - om jeg hadde vært i hun dere blir så provosert over sin situasjon, men med levende foster, ikke døde, så ville det ikke nødvendigvis vært så enkelt for legene å fastslå nøyaktig alder der heller. Altså: Fosterdiagnostikk er ikke aldeles enkelt, og det KAN gjøres feil. Og - du hevder at et 14 ukers foster ikke er 10 cm, men det er det altså. Det vet jeg også pga mine MA'er - ikke SA'er,nei. Det er ikke logisk brist i mitt innlegg - at du tror det, beviser bare at du ikkevet hva du snakker om. Hvorfor du reagerer så emosjonelt på det jeg skriver, går over min forstand. Jeg er forresten enig i at denne Pimpis innlegg er veldig dramatisk, og ikke virker fryktelig realistisk. Men hun har for mange korrekte elementer til at jeg i utgangspunktet tør å si at hun lyver. Fikk du i det hele tatt med deg at jeg svarte på pimpis innlegg..? Svaret om 10 cm var ikke til deg, men til pimpi. You see? Alle forstår at fostre vil på et eller annet tidspunkt være 10cm.. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du fortalte om dine erfaringer, som ikke har noe særlig til felles med historien til pimpi. I tillegg så tviler du på historien til pimpi selv?? Akk..jeg lurer på meningen av denne samtalen. 0 Siter
Gjest vil ikke si hvem jeg er akkurat nå Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Fikk du i det hele tatt med deg at jeg svarte på pimpis innlegg..? Svaret om 10 cm var ikke til deg, men til pimpi. You see? Alle forstår at fostre vil på et eller annet tidspunkt være 10cm.. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du fortalte om dine erfaringer, som ikke har noe særlig til felles med historien til pimpi. I tillegg så tviler du på historien til pimpi selv?? Akk..jeg lurer på meningen av denne samtalen. Herlighet, er du virkelig så tungnem?? Hele Pimpis historie står og faller jo på om det kan gjøres feil i bedømming av fosterets alder. Ut i fra egen erfaring vet jeg at det kan skje, og at det ikke er så sort/hvitt som feks "helsepersonell" hevder. 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Dette stemmer ikke! Ved medisinsk abort utføres først en ultralydundersøkelse for å forsikre om at fosteret ikke er eldre enn 9 svangerskapsuker (altså 7 uker gammelt foster da svangerskap regnes + 2 uker - fra siste menstruasjon). HVIS man er kommet lenger enn dette utføres ALLTID kirurgisk abort. Embryoet er ved medisinsk abort kun et par cm stort, og man vil ikke kunne se det på denne måte som her blir beskrevet. Dette må derfor være et innlegg skrevet bare for å provosere. Åja-så jeg forteller usannheter...... Godt du vet bedre om hva som har skjedd i mitt liv..... 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Enig. 10 cm stort foster?? Come on Synd at folk regelrett lyver for å fremme anti-abort-saken. Du som skriver med nicket pimpi burde skamme deg. Og les en fysikkbok, så ser du hvor lite embryer er. Jeg er heller ikke imot abort...... Å kalle meg løgner er hvertfall ikke rett..... 0 Siter
favn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Jeg er heller ikke imot abort...... Å kalle meg løgner er hvertfall ikke rett..... Hva mener du med at du ikke er 'imot abort'? Ingen er da :for: abort? 0 Siter
Gjest Pimpi Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Hva mener du med at du ikke er 'imot abort'? Ingen er da :for: abort? at jenter selv bestemmer over sin egen kropp, vil dem ta abort-må dem vel gjøre det.... "Imot eller for abort"-beklager at jeg ikke klarer å gjøre meg forstått... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.