Gå til innhold

Liten oppdatering om saken...

Anbefalte innlegg

Gjest Persille

Til alle de jeg har lovet å oppdatere;

Jeg har byttet advokat - han har forespeilet meg at sjansene mine for å vinne ikke er gode, men han mener det KAN gå. Årsaken til de dårlige sjansene er rett og slett at det ikke finnes noen grunn til å si opp folk i Norge - enkelt og greit, det er alltid noe de ansatte kan ta deg på.

Han mente også at saken kommer opp før jul - og jeg må regne med utgifter på minst 50.000...

Så da ser det ut til at mine utgifter alene snart beløper seg til 100.000 - motpartens antagelig ennå mer. Taper jeg dette går jeg skikkelig konk.

Men; om ikke annet så sitter jeg igjen med vissheten om at jeg gjorde det beste for barna, at jeg har moral, integritet og ikke minst er ærlig.

Tusen takk til alle dere som har kommet med støtteerklæringer underveis - gjengs folkemening er tydeligvis ikke det samme som praksis i retten, og man kan like så godt se bort fra rettferdighet med en gang.

Moralen i historien er; du kan gjøre så dårlig jobb du bare klarer - de kan uansett ikke si deg opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196631-liten-oppdatering-om-saken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Persille

Poenget er vel at du MÅ følge spillereglene.. Dvs. gå veien om muntlig, så skriftlig advarsel osv. der det står at fremtidige liknende episoder vil medføre oppsigelse/avskjed.

Oppsigelse og avskjed er ikke det samme.

Oppsigelse skal varsles - avskjed skjer på dagen.

Annonse

Gjest kroppogsjel

Hva tjener hun på denne saken forresten? Blir det erstatning/ jobben tilbake? Hvorfor er hun så inbitt i denne kampen? Er det for å ta rotta på deg som hevn eller hva? Håper hun taper og idømmes sine egne og dine utgifter til saken. Makan.

Gjest Persille

Hva tjener hun på denne saken forresten? Blir det erstatning/ jobben tilbake? Hvorfor er hun så inbitt i denne kampen? Er det for å ta rotta på deg som hevn eller hva? Håper hun taper og idømmes sine egne og dine utgifter til saken. Makan.

Om hun vinner får hun tre måneders lønn og erstatning for tort og svie - og det er kun for å hevne seg på meg, ja...

Mange av oss har nok vært borti personer som burde jobbet et annet sted enn det de gjør.

Jeg har holdt på å forgå av ergrelse angående personer som surfer gjennom dagen mens man holder på å drukne i arbeid sjøl.

Når det er en barnehage, er man jo nødt til å ha personale som er å stole på.

Siden flere av foreldrene har klaget, står vel din sak litt sterkere, eller?

Og hvis alt det formelle rundt ansettelsen og oppsigelsen er i orden, skulle da du framstå som en ryddig arbeidsgiver...

Det er lov å håpe.

Foreldrene i barnehagen er sikkert glade for at du har sagt opp damen.

Gjest Persille

Mange av oss har nok vært borti personer som burde jobbet et annet sted enn det de gjør.

Jeg har holdt på å forgå av ergrelse angående personer som surfer gjennom dagen mens man holder på å drukne i arbeid sjøl.

Når det er en barnehage, er man jo nødt til å ha personale som er å stole på.

Siden flere av foreldrene har klaget, står vel din sak litt sterkere, eller?

Og hvis alt det formelle rundt ansettelsen og oppsigelsen er i orden, skulle da du framstå som en ryddig arbeidsgiver...

Det er lov å håpe.

Foreldrene i barnehagen er sikkert glade for at du har sagt opp damen.

Ja, de er det...

Men det hjelper lite om jeg går konk fordi hun vil ta hevn...

Dessverre er arbeidslivet slik at arbeidsgiver ikke har noe de skulle sagt dersom arbeidstaker går inn for å kjøre dem ut av business...

Gjest mirakel*2?

Dette går nok så bra skal du se. Du har vel vitner på at denne personen ikke gjorde jobben sin. Nå vet jeg ikke hvordan rettsvesenet fungerer, men det må nå ha en betydning at alle har samme oppfatning av en persons arbeidsinnsats eller mangelen på denne. Det må da også ha en viss betydning at det er et arbeid forbundet med barn.

Gjest Persille

Dette går nok så bra skal du se. Du har vel vitner på at denne personen ikke gjorde jobben sin. Nå vet jeg ikke hvordan rettsvesenet fungerer, men det må nå ha en betydning at alle har samme oppfatning av en persons arbeidsinnsats eller mangelen på denne. Det må da også ha en viss betydning at det er et arbeid forbundet med barn.

Det skulle man jo tro, men det har visst ikke det!?

Helt utrolig spør du meg...

Men taper jeg dette skal jeg sette alle kluter til for å få i gang en lovendring, det er jo helt urimelig.

Annonse

Gjest mirakel*2?

Det skulle man jo tro, men det har visst ikke det!?

Helt utrolig spør du meg...

Men taper jeg dette skal jeg sette alle kluter til for å få i gang en lovendring, det er jo helt urimelig.

ja, det er sprøtt. Heller beskytte den dårlige ansatte enn barna som skal bli tatt vare på!

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...