Gjest Hjelpe meg !! Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Sønnen i huset på 6 år, fortalte helt av seg selv en historie fra barnehagen her en dag mens han dusjet... Han begynte å skulle fortelle,, men så avbrøt han seg selv og sa at han ikke gadd fortelle likevel, for jeg kom bare til å spørre om det var han som hadde gjort det !? Men etterpå fortalte han likevel at han hadde sett noen i barnehagen som hadde gjemt seg på en av doene.. Han hadde sett gjennom nøkkelhullet at den ene bad den andre lukke øynene, og så hadde han puttet tissen inn i munnen på den andre! Himmel og hav??? Vet at guttene i barnehagen har vært ganske interessert i tiss og rompe det siste året, og at de ofte går på do sammen for å se - men derfra til det han fortalte..?? Er redd for å skremme ungen fra å utforske seksualiteten sin, men jeg ble skremt av dette utsagnet. Er det han selv som driver med dette? Er det normalt å gjøre slike ting med hverandre? Bør vi gjøre noe? Har prøvd å prate med han om dette, men han vil ikke fortelle hvem det var eller hva som skjer.... Vi trenger råd!!! 0 Siter
anom-67 Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Ville vel først og fremst tatt det opp med styrer eller avd.leder i barnehagen. De er pedagoger og har større forutsetninger for å vite hvordan dette bør gripes an. 0 Siter
Gjest jordrotta Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Dette må du fortelle til barnehagen umiddelbart. Synes at det er veldig alvorlig. Barnehagen må ta det alvorlig og kanskje også få til et ekstraordinært foreldremøte slik at foreldrene også kan snakke alvor med sine egne barn i tillegg til at barnehagen må passe på hva som skjer bak lukkede dører. Antar at dette gjaldt to gutter, men det er like galt som om det hadde vært gutt og jente. 0 Siter
Gjest Erna K. Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Huff det høres guffent ut men jeg tror ikke det er så unormalt. Lær gutten din at han ikke får gjøre sånnt. De får jo ofte seksuelle lyster i den alderen og hvis ingen har sagt dem at de ikke skal gjøre slikt så vet de heller ikke at det er galt. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Jeg har vært borti at ei jente i min sønns barnehage for og tok på tissene til både jenter og gutter på samme avdeling. Lokket dem med godteri bort et sted der de voksne ikke kunne se. Ei jente var helt rød og sår på tissen sin en dag fortalte mora hennes meg. Det ble fulgt ekstra godt med på henne en tid, men hun ble aldri tatt på fersken. Ekkelt synes 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Slapp av, det er ganske normalt. Har skjedd i begge barnehagene ungene har gått i når de var i 5-6 års alderen. Lekte du aldri doktor som liten? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det der hadde jeg sagt fra til barnehagestyrer om. Det kan være bare barnelek, men det kan også være barn som har opplevd misbruk,eller et barn som har sett ting det ikke bør se. Jeg hadde ikke klart å bare ignorere det. Så får det være opp til barnehagen hva de velger å gjøre med det. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Det der hadde jeg sagt fra til barnehagestyrer om. Det kan være bare barnelek, men det kan også være barn som har opplevd misbruk,eller et barn som har sett ting det ikke bør se. Jeg hadde ikke klart å bare ignorere det. Så får det være opp til barnehagen hva de velger å gjøre med det. 0 Siter
Gjest jordrotta Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Slapp av, det er ganske normalt. Har skjedd i begge barnehagene ungene har gått i når de var i 5-6 års alderen. Lekte du aldri doktor som liten? jeg var med på å leke doktor når jeg var liten. Men det er et langt stykke fra det vi gjorde til det å putte tissen i munnen på andre!!! 0 Siter
Gjest min mening om dette Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg har vært borti at ei jente i min sønns barnehage for og tok på tissene til både jenter og gutter på samme avdeling. Lokket dem med godteri bort et sted der de voksne ikke kunne se. Ei jente var helt rød og sår på tissen sin en dag fortalte mora hennes meg. Det ble fulgt ekstra godt med på henne en tid, men hun ble aldri tatt på fersken. Ekkelt synes Jeg synes også det er upassende. Jeg synes det er å gå for langt. De fleste har lekt doktor, men å ta tissen i munnen er å gå for langt. Snakk med barnehagen om det. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg synes det var langt over streken. Det er helt normalt å leke "doktor" og se på og ta på tissen til hverandre. Men små barn skal da ikke få ideen om å putte penis inn i en annens munn!!! JEg hadde definitivt tatt dette opp med både avd.leder og styrer i barnehagen. Samme hva slags rolle sønnen din hadde i dette, så bør det følges med på. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 jeg var med på å leke doktor når jeg var liten. Men det er et langt stykke fra det vi gjorde til det å putte tissen i munnen på andre!!! Enig, et barn som gjør sånt har enten sett mer enn det burde se av voksnes "aktivitet" eller selv blitt utsatt for misbruk. 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Huff det høres guffent ut men jeg tror ikke det er så unormalt. Lær gutten din at han ikke får gjøre sånnt. De får jo ofte seksuelle lyster i den alderen og hvis ingen har sagt dem at de ikke skal gjøre slikt så vet de heller ikke at det er galt. Hvordan kommer ungene på å putte tissen i munnen til en annen??? At de utforsker er noe helt annet. 0 Siter
Gjest Erna K. Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg synes godt du kan ta det opp med en dyktig pedagoisk leder. Du bør for all del ikke si det til noen andre. Om slike rykter sprer seg kan barnet som gjorde det bli et mobbeoffer. Hørte om en gutt som ble mobbet velig mye fordi rykter hadde spredd seg om at han hadde gjort noe sånnt. De kallte ham for alt mulig. Til slutt viste det seg at denne gutten ikke hadde gjort det, det var en annen gutt med samme navn som hadde gjort det. Dessuten kan jo også barn fantasere og lyve. Sikkert grusomt for foreldrene også. Slikt er for alvorlig å snakke høyt om. Jeg spurte en gang en dame jeg kjenner som jobber i PPT og hun sa at slikt ikke var så uvanlig og at det sjelden var misbruk som lå bak. 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Slapp av, det er ganske normalt. Har skjedd i begge barnehagene ungene har gått i når de var i 5-6 års alderen. Lekte du aldri doktor som liten? At barn utforsker er en ting. Men å putte tissen i munnen på en annen er langt over streken. Uansett bør slik "utforskning" begrenses i en barnehage da fort kan gå ut over barn som slettes ikke har lyst. For mange barn er det å leke doktor, rett og slett å leke doktor. Med stetoskop, sprøyte, bandasje, resepter og _ingen_ intim utforskning av kroppen. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Ta det opp med ledelsen av barnehagen. Jeg ville ikke følt meg vel med å sende ungene til en barnehage der de ikke får slikt under kontroll. mvh 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Enig, et barn som gjør sånt har enten sett mer enn det burde se av voksnes "aktivitet" eller selv blitt utsatt for misbruk. "eller selv blitt utsatt for misbruk. " Det var en vel drøy konklusjon... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 "eller selv blitt utsatt for misbruk. " Det var en vel drøy konklusjon... Hvordan kommer en unge på å putte tissen i munnen til en annen hvis ungen ikke har det fra et sted? Å utforske er noe helt annet, mener jeg. Jeg mener det er like drøyt å konkludere med at dette er heeelt normalt. 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hvordan kommer en unge på å putte tissen i munnen til en annen hvis ungen ikke har det fra et sted? Å utforske er noe helt annet, mener jeg. Jeg mener det er like drøyt å konkludere med at dette er heeelt normalt. Det er MANGE avskygninger mellom "barn utsatt for overgrep" og "heeelt normalt". 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Det er MANGE avskygninger mellom "barn utsatt for overgrep" og "heeelt normalt". Sikkert nok, kan du nevne noen eksempler? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.