Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Sikkert nok, kan du nevne noen eksempler? Er du av typen "tror det ikke før du får se det"? Er det vrikelig vanskelig å forstå av seg selv at det ikke er et svart-hvitt bilde hvor de eneste mulige løsningene er misbruk eller "heeelt" normalt? Jeg reagerer kun på at folk slenger ut påstand om misbruk uten at man har noe belegg for å hevde dette. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Er du av typen "tror det ikke før du får se det"? Er det vrikelig vanskelig å forstå av seg selv at det ikke er et svart-hvitt bilde hvor de eneste mulige løsningene er misbruk eller "heeelt" normalt? Jeg reagerer kun på at folk slenger ut påstand om misbruk uten at man har noe belegg for å hevde dette. "Jeg reagerer kun på at folk slenger ut påstand om misbruk uten at man har noe belegg for å hevde dette." Jeg reagerer også på at folk sier at sånt er heeelt normalt uten å sjekke det ut noe mer. Noterer meg at du ikke kom med noen konkrete eksempler, slik jeg gjerne ønsket, for å få bedre kunnskap om saken selv. 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 "Jeg reagerer kun på at folk slenger ut påstand om misbruk uten at man har noe belegg for å hevde dette." Jeg reagerer også på at folk sier at sånt er heeelt normalt uten å sjekke det ut noe mer. Noterer meg at du ikke kom med noen konkrete eksempler, slik jeg gjerne ønsket, for å få bedre kunnskap om saken selv. Vennligst vis meg det innlegget hvor jeg sier at dette er "heeelt" normalt. Troll? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Vennligst vis meg det innlegget hvor jeg sier at dette er "heeelt" normalt. Troll? Troll må vel kanskje heller du være med et sånt nick? Jeg har ikke sagt at du har skrevet det er helt normalt, men jeg ba deg komme med noen eksempler på hva det kan være, siden du mener det er "MANGE avskygninger mellom barn utsatt for overgrep og heeelt normalt". Noterer meg at du FORTSATT ikke kan komme med noen eksempler på alle disse "MANGE avskygningene". Hva er alle disse "MANGE avskygningene" du påstår finnes da? Jeg er bare nysgjerrig på å høre mer om disse, for de finnes vel? 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Troll må vel kanskje heller du være med et sånt nick? Jeg har ikke sagt at du har skrevet det er helt normalt, men jeg ba deg komme med noen eksempler på hva det kan være, siden du mener det er "MANGE avskygninger mellom barn utsatt for overgrep og heeelt normalt". Noterer meg at du FORTSATT ikke kan komme med noen eksempler på alle disse "MANGE avskygningene". Hva er alle disse "MANGE avskygningene" du påstår finnes da? Jeg er bare nysgjerrig på å høre mer om disse, for de finnes vel? Jeg er ingen fagperson på dette området og derfor finner jeg det mes riktig å la være å komme med bastante påstander. Men ettersom du ikke har denne terskelen så er du kanskje en fagperson? 0 Siter
nanna Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Slapp av, det er ganske normalt. Har skjedd i begge barnehagene ungene har gått i når de var i 5-6 års alderen. Lekte du aldri doktor som liten? Normalt? Her skurrer det litt. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg er ingen fagperson på dette området og derfor finner jeg det mes riktig å la være å komme med bastante påstander. Men ettersom du ikke har denne terskelen så er du kanskje en fagperson? Nei, jeg er ingen fagperson. Jeg skrev jo at jeg var nysgjerrig på hvilke andre ting enn "misbruk" og "heeelt normalt" det kan være. Ønsket å få åpnet øya mine mer da ser du. Du kommer jo med en like bastant påstand som meg når du påstår at det finnes "MANGE avskygninger" mellom "misbruk" og "heeeelt normalt". Sukk, gir opp nå jeg. 0 Siter
Velouria Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hvordan kommer en unge på å putte tissen i munnen til en annen hvis ungen ikke har det fra et sted? Å utforske er noe helt annet, mener jeg. Jeg mener det er like drøyt å konkludere med at dette er heeelt normalt. Det kan hende ungen har eldre søsken, 10-12 åringer for eksempel, det kan godt hende at de har hørt snakk om sånne ting, også tester de det ut selv. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere denne saken, fordi den ligger litt for nære hjertet. Det er nemlig en liten gutt jeg kjenner veldig godt, som nesten har blitt ødelagt fordi _barnehagen_ mente at han hadde blitt misbrukt siden han _snakket_ om tisser og å putte dem i munnen til hverandre. Det har endt i en ødelagt mor, som nesten ikke orker å vise seg ute, foreldre som setter ungene sine opp mot denne gutten. Barnehagepersonale som alltid bruker denne gutten som syndebukk i alle konflikter i barnehagen. 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Nei, jeg er ingen fagperson. Jeg skrev jo at jeg var nysgjerrig på hvilke andre ting enn "misbruk" og "heeelt normalt" det kan være. Ønsket å få åpnet øya mine mer da ser du. Du kommer jo med en like bastant påstand som meg når du påstår at det finnes "MANGE avskygninger" mellom "misbruk" og "heeeelt normalt". Sukk, gir opp nå jeg. Ja, jeg har også mest lyst til å gi opp!! Du skrev at barn som oppfører seg slik enten er utsatt for et seksulet overgrep eller at de har sett voksen-sex. og det er jo veldig bastant - enten det ene eller det andre. Jeg tar høyde for at det kan finnes andre ting som gjør at dette barnet ikke har de samme grensene som kanskje barn flest på dette området. Og generelt sett (altså i betydningen også utenfor akkurat dette tilfellet som omtales i innlegget her) så vil vel de aller fleste lett kunne være enige i at det er mange avskygninger mellom overgrepstilfeller og helt normale tilfeller - jeg trodde det var nærmest selvsagt. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Det kan hende ungen har eldre søsken, 10-12 åringer for eksempel, det kan godt hende at de har hørt snakk om sånne ting, også tester de det ut selv. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere denne saken, fordi den ligger litt for nære hjertet. Det er nemlig en liten gutt jeg kjenner veldig godt, som nesten har blitt ødelagt fordi _barnehagen_ mente at han hadde blitt misbrukt siden han _snakket_ om tisser og å putte dem i munnen til hverandre. Det har endt i en ødelagt mor, som nesten ikke orker å vise seg ute, foreldre som setter ungene sine opp mot denne gutten. Barnehagepersonale som alltid bruker denne gutten som syndebukk i alle konflikter i barnehagen. Forferdelige greier. Skummelt når man begynner å snakke for mye høyt om sånt til "gud og hvermann". Kan utarte seg noe voldsomt. 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Det kan hende ungen har eldre søsken, 10-12 åringer for eksempel, det kan godt hende at de har hørt snakk om sånne ting, også tester de det ut selv. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere denne saken, fordi den ligger litt for nære hjertet. Det er nemlig en liten gutt jeg kjenner veldig godt, som nesten har blitt ødelagt fordi _barnehagen_ mente at han hadde blitt misbrukt siden han _snakket_ om tisser og å putte dem i munnen til hverandre. Det har endt i en ødelagt mor, som nesten ikke orker å vise seg ute, foreldre som setter ungene sine opp mot denne gutten. Barnehagepersonale som alltid bruker denne gutten som syndebukk i alle konflikter i barnehagen. Uff, så trist! 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Ja, jeg har også mest lyst til å gi opp!! Du skrev at barn som oppfører seg slik enten er utsatt for et seksulet overgrep eller at de har sett voksen-sex. og det er jo veldig bastant - enten det ene eller det andre. Jeg tar høyde for at det kan finnes andre ting som gjør at dette barnet ikke har de samme grensene som kanskje barn flest på dette området. Og generelt sett (altså i betydningen også utenfor akkurat dette tilfellet som omtales i innlegget her) så vil vel de aller fleste lett kunne være enige i at det er mange avskygninger mellom overgrepstilfeller og helt normale tilfeller - jeg trodde det var nærmest selvsagt. Ja, du trenger ikke å gjenta alt det der. Jeg er også åpen for at det kan finnes andre forklaringer, men må dessverre nok en gang konstatere at du ikke kan komme med ett eneste eksempel på hvilke andre forklaringer en sånn oppførsel kan ha. 0 Siter
Velouria Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Forferdelige greier. Skummelt når man begynner å snakke for mye høyt om sånt til "gud og hvermann". Kan utarte seg noe voldsomt. Det er jo akkurat det du gjør over her! "Enig, et barn som gjør sånt har enten sett mer enn det burde se av voksnes "aktivitet" eller selv blitt utsatt for misbruk." Ikke konkluder om ting du overhodet ikke har peil på. 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Ja, du trenger ikke å gjenta alt det der. Jeg er også åpen for at det kan finnes andre forklaringer, men må dessverre nok en gang konstatere at du ikke kan komme med ett eneste eksempel på hvilke andre forklaringer en sånn oppførsel kan ha. Kanskje jeg kan vise til Velourias forslag, om at man har overhørt større søsken snakke om slike ting? Og som du så av hennes innlegg så kan det bli ille dersom man er alt for snar til å konkludere med at det foreligger et tilfelle av seksuelt misbruk. Jeg kjenner heldigvis ikke til en sak tilsvarende den hun skrev om, men jeg holdt muligheten åpen for at det kan finnes tilfeller hvor vi ikke skjønner barnets grunn ti å gjøre dette. Jeg synes det er merklig at du fortsetter å terpe på dette nå. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Det er jo akkurat det du gjør over her! "Enig, et barn som gjør sånt har enten sett mer enn det burde se av voksnes "aktivitet" eller selv blitt utsatt for misbruk." Ikke konkluder om ting du overhodet ikke har peil på. Ehm, en ting er å skrive innlegg på dol om hva man tror osv. i akkurat dette tilfellet som "Hjelpe meg!!" skriver om. En annen ting er det å plapre til folk ute i gata, til foreldrene i barnehagen osv. Det gjør jeg da SLETTES IKKE. Takker for at jeg iallefall har fått noen eksempler av deg på hvilke andre grunner enn "misbruk" og "heeelt normalt" det kan være. 0 Siter
Gjest ErnaK. Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Ja, du trenger ikke å gjenta alt det der. Jeg er også åpen for at det kan finnes andre forklaringer, men må dessverre nok en gang konstatere at du ikke kan komme med ett eneste eksempel på hvilke andre forklaringer en sånn oppførsel kan ha. Barn får med seg utrolig mye som vi ikke aner. Barn kan ha sett det i en bok, et blad, hørt fra større gutter som skulle tøffe seg, fra venner barnet selv har osv. Vi lever i et veldig sexfokusert samfunn, så det skal vel noe til at ikke noen barn får noe med seg. Jeg synes det er veldig drøyt å si det du skriver. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Kanskje jeg kan vise til Velourias forslag, om at man har overhørt større søsken snakke om slike ting? Og som du så av hennes innlegg så kan det bli ille dersom man er alt for snar til å konkludere med at det foreligger et tilfelle av seksuelt misbruk. Jeg kjenner heldigvis ikke til en sak tilsvarende den hun skrev om, men jeg holdt muligheten åpen for at det kan finnes tilfeller hvor vi ikke skjønner barnets grunn ti å gjøre dette. Jeg synes det er merklig at du fortsetter å terpe på dette nå. "Kanskje jeg kan vise til Velourias forslag, om at man har overhørt større søsken snakke om slike ting?" Ja, det kan du gjerne gjøre, for du greide jo ikke å komme med noen eksempler på egen hånd da. 0 Siter
Gjest sssssssss Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 "Kanskje jeg kan vise til Velourias forslag, om at man har overhørt større søsken snakke om slike ting?" Ja, det kan du gjerne gjøre, for du greide jo ikke å komme med noen eksempler på egen hånd da. Der tok du meg jammen bra! Makan! *ler og rister oppgitt på hodet* 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Barn får med seg utrolig mye som vi ikke aner. Barn kan ha sett det i en bok, et blad, hørt fra større gutter som skulle tøffe seg, fra venner barnet selv har osv. Vi lever i et veldig sexfokusert samfunn, så det skal vel noe til at ikke noen barn får noe med seg. Jeg synes det er veldig drøyt å si det du skriver. Det kan godt hende det er drøyt, men jeg synes også det er drøyt å bare si at dette er heeelt normalt. Men takk for at du kom med noen eksempler til meg Jeg kommer derfor ikke til å mene en annen gang at det enten må være svart/hvitt "misbruk" eller "heeelt normalt". 0 Siter
Mandolaika Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Der tok du meg jammen bra! Makan! *ler og rister oppgitt på hodet* Ja, sant? Hvorfor er det så vanskelig å komme med noen eksempler når du sier det finnes "MANGE avgrensninger"?! Jeg har imidlertid fått noen eksempler av andre her nå. Det var bare det jeg ønsket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.