Gå til innhold

Hvordan er en flink lærer?

Anbefalte innlegg

Poden har nylig begynt i første klasse. Han har fått en veldig hyggelig lærer og min sønn liker henne godt. Hun er alltid blid og imøtekommende selv om hun har en hel flokk på 23 elever. Jeg er derfor veldig fornøyd med læreren. Sto og snakket litt med en annen lærer. Jeg spurte henne om noe og hun var en skikkelig snerpe. Uhyggelig rett og slett.

Må si jeg er svært glad for at vi har vært så heldige med læreren.

Hvor fornøyde er dere andre med lærerne dere har fått?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196647-hvordan-er-en-flink-l%C3%A6rer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår seksåring fikk en mannlig lærer i midten av 30 årene. Vi kjenner han fra før, for vi hadde førsteklassing i fjor også :)

Han er trivelig, venn med barna, flink til å få de interesserte. Han er veldig grei og imøtekommende mot oss foreldre også - og jeg er veldig fornøyd med denne læreren.

Vår lærer er heilt super. Ho har lang erfaring frå både barnehage og skule. 1.klassingen gler seg til kvar skuledag.

Vi har ein liten skule så klassene er ofte blanda, og oppdelt i grupper, med eit par lærarar. Dei store hjelper ofte dei små, og det er stor stas for både liten og stor.

Annonse

Vi er kjempefornøyd!!! Læreren til storesøster som har startet i 1. klasse er kjempekoselig, både mot elevene og mot oss foreldre.

Du spør hvordan er flink lærer er. Vel, vedkommende må ha respekt for både elever og foresatte. Hun/han må også kreve respekt for seg selv og jobben sin.

Hun/han må være tilgjengelig for spørsmål, kommentarer og evt. kritikk (konstruktiv). Læreren må være tilgjengelig for elevene når de trenger denne.

Også er det jo en fordel å kunne det stoffet man skal undervise i..., og å kunne formidle det videre på en slik måte at det fenger elevene.

En flink lærer: liker barn, er glad i jobben sin, er fantasifull, liker formidle, er flink til å kommunisere, er kompetent, kunnskapsrik og ydmyk i forhold til oppgaven. Hvis h*n i tillegg har en naturlig autoritet og er "leken" er det bortimot perfekt.

Med det vi vet foreløpig har storesøster fått seg tildelt et meget bra eksemplar av arten. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...