Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toåringen min har vært grinete og uten matlyst i flere dager. Først i dag fikk jeg lov til å undersøken munnen hans, og jeg fant massevis av bittesmå væskefylte blemmer på tunga og i ganen. Han sikler også noe voldsomt for tida.

Finner ingenting som ligner i legebøkene mine.

Kan det skyldes tannfrembrudd, tro? Kan ikke se at det er noen tann på gang, men det kan det jo likevel være.

Noen som vet?

Skrevet

Hei!

Datteren min hadde noe tilsvarende for et års tid siden. Det het herpes stomatitt eller noe sånn og var helt pyton de dagene det sto på. Hun fikk ikke i seg mat, og satt bare og gråt og tok seg til munnen. Eller så kan det være den sykdommen som heter noe lignende munn og klovsyke. ;-)

Ingen av dem er farlige, men veldig ubehagelige.

MVH

Skrevet

Stakkars! Begge mine hadde dette i sommer, det tok drøyt 14 dager før vi kunne pusse tenner igjen...

Blemmer overalt i munnen, blødende tannkjøtt og feber 3-4 dager. Helt ille, og som AAA sier - ikke mulig å spise eller drikke noe.

Det var herpes-utbrudd for mine to.

Skrevet

Hei!

Datteren min hadde noe tilsvarende for et års tid siden. Det het herpes stomatitt eller noe sånn og var helt pyton de dagene det sto på. Hun fikk ikke i seg mat, og satt bare og gråt og tok seg til munnen. Eller så kan det være den sykdommen som heter noe lignende munn og klovsyke. ;-)

Ingen av dem er farlige, men veldig ubehagelige.

MVH

Takk for kjapt svar:-) Måtte det behandles på noen måte, eller gikk det over av seg selv?

Hm, jeg tror jeg har lest noe om munn og klovsyke før. Eller var det munn og fotsyke? :-)

Skalta et søk på begge deler.

Skrevet

Stakkars! Begge mine hadde dette i sommer, det tok drøyt 14 dager før vi kunne pusse tenner igjen...

Blemmer overalt i munnen, blødende tannkjøtt og feber 3-4 dager. Helt ille, og som AAA sier - ikke mulig å spise eller drikke noe.

Det var herpes-utbrudd for mine to.

Ai, ai...Meget mulig at det er det det er da. Uff, det er mye de skal gjennom, de småttingene.

Skrevet

Munn- og fotsyke! Lillemann hadde det akkurat på samme måten for noen år sida. Men han hadde små blemmer på tæra også. Og inni håndflatene og, hvis ikke jeg husker helt feil. Var ganske smittsomt, det var mange på samme avd. i barnehagen som hadde det samtidig.

Skrevet

Stakkars små. For min lille venns del var det hånd- munn og fotsyka da vi opplevde noe lignende. Klærne ble utsikla etter kort tid, og det var vanskelig med både spise og drikke. På apoteket fikk vi tips om et munnvann vi pensla på. Hadde inntrykk av at det hjalp, men ellers var det bare tida som hjalp. Til tross for at det ofte står at det er mest barn under en viss alder som er utsatt, så erfarte jeg at voksne også kan få det. For min del var det ikke så ille i munnen, men i håndflatene kom en del blemmer.

God bedring, da!

Skrevet

Ai, ai...Meget mulig at det er det det er da. Uff, det er mye de skal gjennom, de småttingene.

Huff ja, og det er bare så forferdelig å se at de har vondt!

Men nå kan det jo hende at dere har fått noe annet i hus, da, noe som man kan behandle. Jeg hadde nok tatt turen til legen, jeg, med håp i sinn!

Skrevet

I tillegg til hånd/munn/fot finnes det noen streptokokker og enkelte andre virus som kan gi blemmer i munnen.

Når sopp/trøske har gått langt ser man også blemmelignende tilstander.

Ørkenvandreren
Skrevet

Hørtes ut som noen som gikk i barnehagen her for en tid siden; Tror det het "munn- og fotsyke". Ubehagelig, men helt ufarlig - går over i løpet av noen dager (max 1 uke, tror jeg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...