Gå til innhold

På basseng med lillebror må jeg holde han fast hele tiden

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere med unger som løper omkring - han løper ut i garderoben, splitter naken ut i gangen eller opp i bassenget osv - og jeg må jo da etter, mer eller mindre påkledd.

Eneste alternativet jeg har er å holde han i hånda helt fra vi kommer inn i bygget til vi kommer til bilen - og det er utrolig tungvindt å vaske håret, kle på seg osv - med en hånd...

Hva gjør dere? Han er 3,5 år - er utrygg i nye omgivelser og har endel trekk som skal utredes - man kanskje kan jeg få tips fra andre som har barn hvor man har opplevd det samme.

Vi går i bassenget hver uke, slik at han er vant til det.

Fortsetter under...

Har ingen gode tips, bare lurte på om du hadde fått mailen jeg sendte for noen dager siden..?

Og - har du kjennskap til PECS og andre former for bilde/symbol-kommunikasjon? Kanskje det kunne være noe for sønnen din? (Nå husker jeg ikke om jeg har nevnt akkurat det før)

Åj, dette hørtes slitsomt ut. Mener du at du ikke kan be han om å stå i ro ved siden av deg, så du får vasket håret?

Du får ta med handjern og feste han til veggen, evt ta på han seler og tau

Jeg kan godt BE han stå i ro mens jeg vasker håret, men han står ikke der....

Min datter var (og er delvis ennå) slik. Hun har adhd og er forsinket på flere områder. Jeg laget til slutt et "håndjern" - med trykknapper på hennes del, kort tau i mellom og løkke i min ende. Dette brukte vi i flere år, blant annet når vi var ute på reiser, i fremmede byer, flyplasser osv. Kan sikkert brukes i svømmehallen også!

Annonse

Jeg kan godt BE han stå i ro mens jeg vasker håret, men han står ikke der....

Det finnes en slags sele å få kjøpt på barneutstyrsbutikker, nesten sånn som man har på unger i vogna, bare at denne har lengre sele så du får holdt i ham.

Vet ikke om dette kunne være noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...