Gå til innhold

Noen som tok UL utenom rutinekontrollen?

Anbefalte innlegg

Gjest nygravid og litt engstelig

Jeg er veldig fersk gravid. Sliter litt med angst i forhold til abort, om det er en eller to barn, at alt er i orden osv.

Derfor har jeg lyst til å ha en ultralyd rundt uke 12. Kun for å se at alt er i orden, bli beroliget osv. Det er jo ingen tegn til at noe er galt, så jeg blir ikke sendt til sykehuset.

Hvor kan jeg få gjort det privat? Det gjør ingenting om jeg må betale selv.Gynekologene rundt her har 2-3 mnd ventetid og da er det ikke noe poeng.

Bor i Oslo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196754-noen-som-tok-ul-utenom-rutinekontrollen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til svangerskapskontroll hos lege med ultralyd, så jeg fikk ultralyd allerede første gang jeg var der. Med førstemann var det allerede i 7-8 uke.

Ellers kan man også få ultralyd på de private legesentrene, Omnia, Din Lege, Volvat etc. (men det er ganske dyrt).

Da jeg var gravid gikk jeg til UL på Centrum legesenter (ved Rådhuset) i uke 9, for å være på den sikre siden og klare å slappe av.

Det kostet 350 kroner, med andre ord myyye billigere en feks Volvat, så det lønner seg å sjekke prisene.

Annonse

Gjest Sånn var det med oss

Jeg har gjort det de gangene jeg har vært gravid. Dette fordi jeg aborterte første gang, tok da UL i uke 8-9 og fikk konstatert missed abortion. Fikk smerter og blødninger andre gang, UL viste ikke noe foster - var da gravid utenfor livmor. 3 gang fikk jeg tidlig UL pga det jeg hadde opplevd tidligere + at jeg fikk en blødning - i uke 6 ca: vi så et lite foster og et hjerte som banket! Gutten er 2 år nå! 4 gang fikk jeg også tidlig UL - vi så et foster og et lite hjerte som banket! Gutten er 5 mnd nå!

Har tatt UL på sykehuset (henvist fra lege) alle gangene. Hvis du forklarer for legen din angsten du har, mulig han kan henvise deg til sykehuset?

ringerikskringla

fastlegen min er gynokolog så han har fult utstryr på lege kontoret.så på begge mine tuller har han tatt ul på hver kontroll.han synes det var like enkelt når han skulle se om fosteret hadde vokst som det skulle.

jeg varv fornøyd med dette.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...