Gå til innhold

Amming av 17 -måndling

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 17 mnd som jeg nå bare ammer maks en gang om dagen. Dvs jeg ammer som oftest på bare en side om morgenen, og gir på andre siden neste morgen. Noen dager får hun på begge sider.

Hun er ikke interessert ellers på døgnet. Jeg synes det er koselig med den morraslurken hennes og kan gjerne fortsette utover høsten.

Er det noen poeng i å fortsette videre? Det er jo ikke mange slurkene hun får i seg, men hun koser seg jo de to-tre minuttene hun bruker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196833-amming-av-17-m%C3%A5ndling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antistoffene i morsmelka konsentreres slik at hun selv med en liten dose morsmelk får samme andel antistoffer fra deg som før. Dette støtter opp om hennes immunforsvar.

Morsmelka overfører også hormoner til hjelp for vekst og utvikling, avslapning og søvn.

Det aller viktigste er nok de essensielle fettsyrene i morsmelk. For mennesker finnes det ingenting som kan erstatte disse fullt ut, de er rett og slett geniale og perfekt til utvikling av blant annet hjernen til et lite menneskebarn :-)

Antistoffene i morsmelka konsentreres slik at hun selv med en liten dose morsmelk får samme andel antistoffer fra deg som før. Dette støtter opp om hennes immunforsvar.

Morsmelka overfører også hormoner til hjelp for vekst og utvikling, avslapning og søvn.

Det aller viktigste er nok de essensielle fettsyrene i morsmelk. For mennesker finnes det ingenting som kan erstatte disse fullt ut, de er rett og slett geniale og perfekt til utvikling av blant annet hjernen til et lite menneskebarn :-)

Takk! Det var det jeg trengte :-)

Hun har nettopp begynt å hoste litt, også om natta. Sikkert lurt om jeg fortsetter ammingen en stund til da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...