Gå til innhold

Smerter i skulder


hanneaa

Anbefalte innlegg

er kvinnelig sykepleier på 25 år, problem med smerter i venstre skulder siste to mnd.Trenger råd for videre tiltak, da jeg nettop har flyttet til australia for et år. Begynte å få vondt i skulder for nesten to mnd siden, uten at jeg vet noe komkret løft/årsak til dette. Trener jevlig, men kun kondisjon, trener ikke styrke på armer.Jobber som sykepleier, men ikke på den tungste fysiske avdelingen.Ble fort mye verre, spesielt vondt på ytterside og forside arm, nedenfor skulderen, når jeg løftet denne over 90 gtader. Etterhvert forflyttet smerten seg mer til selve skulderen, og det har den siste måneden gjort mest vondt ved bevegelse av skulderen bakover. F. eks om jeg sitter og lener meg på armen med hånda i gulvet bak meg, når jeg kler på meg, når jeg sover på deb siden, strammer og gjør svært vondt om jeg tar armen bak ryggen med underarm horisontalt, og presser skulderen forover. En bekjent av meg som er fysioterapeut undersøkte meg hjemme, og så fort ut fra funksjon at det mest sannsynlig var betennelse to plasser, supraspinatus og en slimpose foran ved biceps.Hun viste meg hvordan jeg kan masere over senen, og anbefalte ro.Var også på legevakta rett før jeg flyttet,legen der virket ikke å vite særlig om emnet. Sendte meg til røntgen, som ikke viste noe. deretter forsøkte jeg med tidagerskur med betennelsesdepemde, uten at dette hjalp noe.Har nå også vært to uker uten jobbing, uten at skulderen har blitt noe bedre. Bgynner å bli bekymret for hvordan jeg skal få den god igjen, blir veldi hemmet, og tror det blir vanskelig å jobbe nå, som jeg må her nede, ikke aktuelt med sykemelding. ønsker råd om hva jeg bør gjøre, siden jeg må betale fullpris for legetjenester her nede, og trenger derfor å gå "korteste vei".Vurderer også å bruke fatle for å immobilisere skulderen, da det er veldi vanskelig å ikke bruke den til dagligdagse ting. usikker på dette da jeg leser hva du skriver om at det er viktig å behold