Gjest grønn på området Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Jeg vet at det er de 6 beste månedene av de siste 10 månedene som ligger til grunn, men når blir det regnet til? Permisjonen som starter 3 uker før termin? Fødselen? 0 Siter
Gjest solemaniya Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Har alltid vært sikker på at det var permisjonsstarten, men jamen om jeg vet. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Man må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene. For meg høres det mest logisk ut at det er fram til permisjonen starter, dvs. 3 uker før termin. Ta en tlf. til trygdekontoret for sikkerhets skyld. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Tiden beregnes fram til dato for fødsel (ikke termindato). "Fødsels- og adopsjonspenger kan gis dersom du i minst seks av de ti siste månedene før fødsel har vært i inntektsgivende arbeid (inntekten må ha vært minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp på årsbasis). Likestilt med arbeid er for eksempel perioder du mottar sykepenger eller arbeidsledighetstrygd. " 0 Siter
Lisabeth Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Tiden beregnes fram til dato for fødsel (ikke termindato). "Fødsels- og adopsjonspenger kan gis dersom du i minst seks av de ti siste månedene før fødsel har vært i inntektsgivende arbeid (inntekten må ha vært minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp på årsbasis). Likestilt med arbeid er for eksempel perioder du mottar sykepenger eller arbeidsledighetstrygd. " nei, nå leste jeg ikke godt nok. Når det gjelder størrelsen på stønaden må den vel beregnes ut ui fra den tiden du har vært i jobb, altså fram til permisjonen starter ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.