Gå til innhold

Helt ærlig: hvor mye ser ungene på DVD/VHS pr uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å ha regler om kun 1 film pr uke, og det blir gjerne en av helgedagene, men vet at sambo er mye slakkere på dette med film-titting.

Begynner å lure på om jeg er veldig streng?

Hvor ofte får deres barn se film? Og hvem er det som avgjør det? Er det ungene som spør og så får de lov, eller er det dere som foreslår at "ikveld skal dere få se på en film" - som en kose-faktor?

Skrevet

Mine ser sikkert alt for mye. :o) Tidligere var jeg veldig streng, men nå ser jeg at de synes det er deilig å slappe av med en film (evt. et dataspill) når de kommer hjem fra skole/bhg mens jeg lager middag.

Etterpå prøver vi å gjøre andre ting da, barne-tv fenger ikke så mye lengre ser jeg. Leser, tegner, spiller domino og andre spill mens vi knasker frukt og prater sammen. :o) Eller ungene finner på noe for seg selv mens jeg rydder etter middagen f.eks.

Skrevet

Det hender det er så kaotiske tilstander når vi alle 4 har kommet i hus etter jobb/skole/barnehage, at barna blir satt på stua foran tv'n/dvd'n til middagen er ferdig.

Ellers så ser de stort sett barne-tv hver dag.

Skrevet

Jeg må nok innrømme at her går det i endel film.

Har ikke noen spesiell grense, men han får ikke sitte pal fremfor tven heller da :-)

Siden jeg er så mye syk, ser han ofte film den tiden jeg bruker på og komme i gang om morgenen, eller når jeg bare MÅ hvile.

Skrevet

Det er ikke så lenge siden vi fikk dvd-spiller, og med det samme ble det mye film, både på ungene og oss voksne.

Nå ser det ut til at ungene på en måte har glemt at det går an å se på, og det er oftest jeg eller gubben som foreslår å se på film, hvis ting blir en smule kaotisk. Kanskje 1 film i uka, ikke mer, ihvertfall.

Ellers ser storebror på barne-tv nesten hver kveld, noe snuppa ikke har tid til. Minsten er overhodet ikke interressert.

På lørdag og søndag blir det litt barnetv om morgenen, men de orker ikke/har ikke tid til å se på alt. Heldigvis!

Storebror elsker å se på "Newton", men det har kanskje ikke begynt igjen enda!?

Skrevet

Det er ikke så lenge siden vi fikk dvd-spiller, og med det samme ble det mye film, både på ungene og oss voksne.

Nå ser det ut til at ungene på en måte har glemt at det går an å se på, og det er oftest jeg eller gubben som foreslår å se på film, hvis ting blir en smule kaotisk. Kanskje 1 film i uka, ikke mer, ihvertfall.

Ellers ser storebror på barne-tv nesten hver kveld, noe snuppa ikke har tid til. Minsten er overhodet ikke interressert.

På lørdag og søndag blir det litt barnetv om morgenen, men de orker ikke/har ikke tid til å se på alt. Heldigvis!

Storebror elsker å se på "Newton", men det har kanskje ikke begynt igjen enda!?

Begynte forrige søndag - til stor glede hos 5-åringen her!

Skrevet

Begynte forrige søndag - til stor glede hos 5-åringen her!

BRA! Han min blir nok enten teknisk tegner, biolog eller fant...

Gjest sussilei
Skrevet

5-åringen ser barnetv de dagene hun er hjemme, dvs 4-5 dager i uken. I helgene ser hun masse film (eller spiller dataspill) i helgene hvis det er dårlig vær og vi ikke gidder å gå ut. Det vil si en eller to filmer lørdag og/eller søndag, kanskje.

Men ikke i dag, for pappan har tatt med seg begge ungene på sykkeltur, og jeg doler mens jeg skulle lest fag.... Må begynne nå...

Skrevet

En normal uke hos oss er... Hverdager en halvtime før leggetid. Lørdag/søndag 45 min på morgenen. Dette er TV, VHS og DVD.

Totalt blir det 4 timer på en uke.

Skrevet

Hei!

Hos oss varierer det endel. Det kan gå uker uten noe video/DVD og så kan det plutselig bli kjempepoppis med en eller annen film, så da blir det oftere. Nå sist mandag hadde vi snuppa på 3,5 år hjemme pga sykdom, og da fikk hun se det hun ville.

Som hovedregel blir det ikke satt på noe TV/video/DVD på dagtid uansett.

Vi har 2 barn, 3,5 og 1,5 år.

MVH

Skrevet

Helt ærlig så ser de ikke så kjempemye på DVD eller video. Det kan kanskje bli fra 1-3 i mnd.

Det hender når jeg er ekstra sliten at jeg bruker en flim som hjelp for å få slappet litt av.

Skrevet

Jeg har hatt permisjon i halvannet år, og barne-tv om morgenen skled virkelig ut for ungene, som nå er fire og seks. Vi har Cartoon, og de har sett ekstremt my på det i 1-2 timer de fleste morgener frem til skolen begynte nå.

Har ikke likt det, men har likevel latt dem få lov. De ser som regel barne.tv om kvelden, og en sjelden gang en dvd eller Tom&Jerry på Cartoon om kvelden.

Nå da skolen startet, ble det med struktur hjemme. Vi står tidligere opp alle sammen, de ser ikke barne-tv om morgenen og vi får en bedre start på dagen.

minstmor har sovet dårlig om natta helt til nå i august, og jeg har valgt å ligge litt lenger om morgenen. Derfor ble det mye tv-seing...

Dataspill gjør de kanskje tilsammen en time i uka.

Det har vært lite dvd nå i sommer, de har nesten glemt det, tror jeg!

Skrevet

Ca en eller to ganger i mnd. ser mine unger på film og da er det som regel på kino.

Skrevet

Ca en eller to ganger i mnd. ser mine unger på film og da er det som regel på kino.

Men de ser på tv utenom, sant?

Skrevet

Våre unger er små enda, 2 og 4 år, og vi har hverken DVD eller video. De ser Barne-TV regelmessig og en halvtime tegnefilmer på Cartoon på kabel-TV'n i ny og ne.

Skrevet

Men de ser på tv utenom, sant?

Ja, litt. Vi har ikke hatt tv før nå for et årstid siden, de er ikke så nteressert. Ser stort sett barnetv, men ikke alltid. Newton på søndagene er storesøsters favoritt, så det ser vi alltid på. Men de ser ikke på TV alene.

Skrevet

BRA! Han min blir nok enten teknisk tegner, biolog eller fant...

Min datter sier at hun skal ut å fly i verdensrommet, bli trommeslager og lærer. Fin kombinasjon syns jeg ;)

Skrevet

Mine får se film en 3-4-5 ganger i uka, avhengig av været og av formen. Hvis barnetv er kjedelig hender det at de får se en film isteden. Hvis de er syke, får de ligge på sofaen og se film. Hvis det regner og er skikkelig ukoselig ute, er det fint å komme inn igjen til en film og noe varmt å drikke...

Skrevet

Mine ser ikke på film. Har ikke video så det maset slipper vi!

Synes det er en stygg uvane å skulle sitte og glane på ei firkantet kasse i flere timer i uka.

Hilsen mora som max ser på tv 1 time i uka selv...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...