Gjest skrævadottir Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 *klemmer på deg* ;0P Ca 10 SA er veldig bra, bekvemmligheten ligger da på ca 99%? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ja, du kan få sagt det! Hvorfor skriver _du_, da!? Lønner seg å få med viktige detaljer. Kan være ganske avgjørende for hvilke svar man får! Ser du ikke det i tråden? 0 Siter
Klara Q Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 *lol* Stakkar! Skjønner godt at du ble forbanna. Respektløst å komme med kaker når du har sagt tydelig ifra - hvor enn godt det var ment (pøh - hun gjorde det bare for å ergre deg Får assosiasjoner til "Alle elsker Raymond" - der er det også en sånn hyggelig og velmenende svigermor. Kjipt for deg. Men veeeeldig gøy for oss som får lese om det på DOL Lykke til med selskapet i alle fall! Synes forresten du er ganske grei som gidder å ta sånne forbehold pga en allergisk gjest. Andre hadde kanskje bedt porselensdokka om å holde seg hjemme, eventuelt hadde de parkert ham ute på trappa med en boks kakaopulver og en skje. *slem* (Bare tuller) 0 Siter
tiliti Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Skjønner at du blir litt oppgitt, ja. Når det er sagt, så gjør hun vel dette i beste mening. (I hennes hode, iallfall). Jeg synes du løste det greit: Kaste hele kaken. Dere kunne jo ikke bruke den, det ville være uforsvarlig i det hele tatt å ha den i hus. Noen får bare noe for seg, og skjønner ikke at andre ikke har de samme ideene. Slik er det nok med henne og kremkake til fødselsdag. Jeg skjønner godt at det kan føles som et overtramp når dama stiller på døra med to kaker når du har sagt at du ordner det sjøl. Du får vel bare øve deg på å kaste kremkaker hver fødselsdag framover. Er det ingen dyr på gården som kan spise kaken. Det er da bedre enn å kaste det i søpla, men kanskje vanskelig å gjøre uten at hun merker det. Det er forresten den mest allergiske ungen jeg har hørt om. Jeg påstår ikke at det er helt reelt, altså. Hilsen en som heller ikke liker kremkaker. Jeg kjenner en slik en. Er nok ikke samme gutten fordi denne er eldre, men søskenbarnet til sambo er altså hyperallergisk. Koke fisk i samme hus som han er, eller ha juletre inne f.eks kan fort bli en helikoptertur til nærmeste sykehus. Heldigvis har det begynt å bli bedre med årene. 0 Siter
Gjest jeg syns du overreagerer Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Jeg hadde puttet kakene i fryseboksen å brukt de ved en annen anledning, kaker er alltid kjekt å ha ), disse kakene du fikk går fint an å fryse ned. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Døh! Siden du bor på gård, kunne du i det minste sørga for at grisene fikk seg en skikkelig fest, dah! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Vet du, jeg skjønner deg veldig godt. Du har, hvis jeg ikke husker helt feil, et litt anstrengt forhold til svigermor fra før også. Svigermor mener nok å være snill, men det blir jo bare så veldig feil. Kanskje du ikke var tydelig nok når du fortalte om denne allergikeren. Eller kanskje hun bare valgte å ikke få med seg den informasjonen (har slike i familien selv). Uansett - hiv kakene. Sett dine egne i kjøleskapet og vær herre i eget hus. Det var noen som sammenlignet med "Alle elsker Raymond", og jeg fikk også slike assosiasjoner. Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke bor så nært svigers. Mine er greie de altså, men helst i små doser. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Du skrev jo i hovedinnlegget at du ikke gadd å informere henne om alt gutten ikke tålte! Hun skrev vel strengt tatt at hun hadde forklart i korte trekk hva gutten var allergisk mot -hun har vel bare droppet å gjøre de til en forelesning med alle nødvendige detaljer. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Hun skrev vel strengt tatt at hun hadde forklart i korte trekk hva gutten var allergisk mot -hun har vel bare droppet å gjøre de til en forelesning med alle nødvendige detaljer. Ja, men man må mate svigermødre med teskje! he he Min bor ikke i dette landet hun, men jeg har vært irritert på henne allikevel da. 0 Siter
puttelull Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Lønner seg å få med viktige detaljer. Kan være ganske avgjørende for hvilke svar man får! Ser du ikke det i tråden? Ditt troll!;-) 0 Siter
puttelull Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Jeg hadde puttet kakene i fryseboksen å brukt de ved en annen anledning, kaker er alltid kjekt å ha ), disse kakene du fikk går fint an å fryse ned. Joda, hvis jeg hadde hatt en fryseboks til, hadde jeg puttet dem i frysen. Men du skjønner, det er jakttid, nå, og fryseboksen vår er full av rein fra helt tilbake til 1999 - 2004 + elg, hjort og ryper + multer, blåbær, tyting m.m. fra før! Hvordan jeg organiserer fryseboksen min, er forøvrig min sak!;-) 0 Siter
puttelull Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Døh! Siden du bor på gård, kunne du i det minste sørga for at grisene fikk seg en skikkelig fest, dah! Ja, for alle som bor på gård har jo gris!;-( Ikke vi! 0 Siter
puttelull Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Ja, men man må mate svigermødre med teskje! he he Min bor ikke i dette landet hun, men jeg har vært irritert på henne allikevel da. Er du også svigermor, da!?*lol* 0 Siter
Mandolaika Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ditt troll!;-) Hva er vitsen med å kalle meg troll med utropstegn bak og så en smiley? Hva mener du med det? 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ca 10 SA er veldig bra, bekvemmligheten ligger da på ca 99%? Atte? 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ca 10 SA er veldig bra, bekvemmligheten ligger da på ca 99%? Åjaaa...*treig* he he 0 Siter
Mandolaika Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Er du også svigermor, da!?*lol* Nei, blir mange år til tror jeg. 0 Siter
puttelull Skrevet 3. september 2005 Forfatter Skrevet 3. september 2005 Hva er vitsen med å kalle meg troll med utropstegn bak og så en smiley? Hva mener du med det? Du _er_ altså et troll! ;-) Det er ironi! Skjønner du ikke det!? Uansett, bursdagen forløp som forventet, guttungen ble hentet etter 35 minutter pga. astma. Han tålte faktisk ikke at marsipankaka hadde vært innomhus og lå i søpla! At det _faktisk_ var så ille, hadde jeg vel kanskje ikke trodd, men! Det var faktisk veldig skummelt. Det må være veldig slitsomt å være foreldre i sånne situasjoner! Du leverer ungen på bursdag, og reiser hjem i påvente av et astmaanfall! Jeg føler med dem. Men den kaka skulle absolutt ikke vært her i det hele tatt! (Dette er skrevet i en sinnstilstand som best kan karakteriserest som litt oppgitt over situasjonen, og det at jeg i tillegg må gi deg en oppskrift på hvordan du skal lese og tolke det jeg skriver!Jeg har nok litt lett for å være ironisk, og derfor bruker jeg av og til utsagn som "troll" med smileys bak. Da betyr det at jeg egentlig ikke mener at du er et troll, men at jeg i godt humør, og bruker litt humor) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Du _er_ altså et troll! ;-) Det er ironi! Skjønner du ikke det!? Uansett, bursdagen forløp som forventet, guttungen ble hentet etter 35 minutter pga. astma. Han tålte faktisk ikke at marsipankaka hadde vært innomhus og lå i søpla! At det _faktisk_ var så ille, hadde jeg vel kanskje ikke trodd, men! Det var faktisk veldig skummelt. Det må være veldig slitsomt å være foreldre i sånne situasjoner! Du leverer ungen på bursdag, og reiser hjem i påvente av et astmaanfall! Jeg føler med dem. Men den kaka skulle absolutt ikke vært her i det hele tatt! (Dette er skrevet i en sinnstilstand som best kan karakteriserest som litt oppgitt over situasjonen, og det at jeg i tillegg må gi deg en oppskrift på hvordan du skal lese og tolke det jeg skriver!Jeg har nok litt lett for å være ironisk, og derfor bruker jeg av og til utsagn som "troll" med smileys bak. Da betyr det at jeg egentlig ikke mener at du er et troll, men at jeg i godt humør, og bruker litt humor) Ok, jeg har vært litt vanskelig med deg, beklager. Og jeg tipper det ligger ganske mye mer bak enn akkurat dette som skjedde her i dag, hvis ikke så tar man jo ikke så på veg for en sånn ting. Selv om jeg skjønner det er irriterende uansett. Jeg har en søster som har en samboer. Foreldrene til denne samboeren er også sånn at de skal legge seg oppi alt mellom himmel og jord. Resultatet er at søstra mi og typen omtrent ikke forteller noenting til hans foreldre, for da begynner de bare å "hjelpe" til = legge seg oppi og ordne og ordne. Kanskje du kunne fortelle svigermor hva som skjedde på bursdagen og at det sannsynligvis var pga. kremkaka, forklare at det var derfor du jo sa at hun ikke skulle bake. Men er det virkelig mulig at det kan ha vært fordi kremkaka var innomhus? Kan det ha vært noe annet? Stakkars ungen og foreldrene! Må være helt forferdelig! Hadde vært nervevrak jeg. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 1. Spiller jo ingen rolle _hvorfor_ hun ikke skulle bake kake. At du sier nei til tilbud om hjelp er svar nok. 2: Skjønte han kom til å bli henta. Kjenner litt til det med å være så allergisk. Håper han koste seg det første kvarteret i det minste da. Ps. Du kan jo bytte nick til Debra.....? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.