Gjest Marion K Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ser du har fått bare støtte for det du gjorde, men jeg fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt... Syns nesten du virker ondskapsfull. Hvorfor i all verden en slik reaksjon? Kunne du ikke i utgangspunktet be henne bake noe du kunne servere da? Ærlig talt så er det nok ikke bare svigermødre som er sære, men svigerdøtrene er da ikke det spor bedre. Hva med litt vanlig høflighet? Og om du mener svigermoren din ikke er høflig, så var faktisk ikke du det heller, og ikke i dine tidligere innlegg om svigermødre heller. Normal oppførsel får man om man selv serverer det samme. Jeg har selv en svigermor som jeg overhode ikke kom overens med til og begynne med. Men selv om hun var frekk og uhøflig mot meg, fortsatte jeg bare å være slik jeg mener er riktig. I dag har vi et godt forhold. Så oppfør deg slik som du vil hun skal være mot deg da? 0 Siter
nanna Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ser du har fått bare støtte for det du gjorde, men jeg fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt... Syns nesten du virker ondskapsfull. Hvorfor i all verden en slik reaksjon? Kunne du ikke i utgangspunktet be henne bake noe du kunne servere da? Ærlig talt så er det nok ikke bare svigermødre som er sære, men svigerdøtrene er da ikke det spor bedre. Hva med litt vanlig høflighet? Og om du mener svigermoren din ikke er høflig, så var faktisk ikke du det heller, og ikke i dine tidligere innlegg om svigermødre heller. Normal oppførsel får man om man selv serverer det samme. Jeg har selv en svigermor som jeg overhode ikke kom overens med til og begynne med. Men selv om hun var frekk og uhøflig mot meg, fortsatte jeg bare å være slik jeg mener er riktig. I dag har vi et godt forhold. Så oppfør deg slik som du vil hun skal være mot deg da? Hehehe. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Nå er du survete puttelull ) Hvorfor i all verden kunne du ikke servert kremkaka. Han som var allergisk er sikkert klar over og vant med at han ikke kan spise alt. Det var jo kake til ham også. At unger ikke liker kremkake er en myte tror jeg. Det er marsipankaka som har forsvunnet raskest her i huset sammen med boller og sjokoladekaka har blitt stående igjen. Vær glad for at svigers tilbyr seg. Jeg skulle gjerne fått kake fra noen når vi har bursdager. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Du _er_ altså et troll! ;-) Det er ironi! Skjønner du ikke det!? Uansett, bursdagen forløp som forventet, guttungen ble hentet etter 35 minutter pga. astma. Han tålte faktisk ikke at marsipankaka hadde vært innomhus og lå i søpla! At det _faktisk_ var så ille, hadde jeg vel kanskje ikke trodd, men! Det var faktisk veldig skummelt. Det må være veldig slitsomt å være foreldre i sånne situasjoner! Du leverer ungen på bursdag, og reiser hjem i påvente av et astmaanfall! Jeg føler med dem. Men den kaka skulle absolutt ikke vært her i det hele tatt! (Dette er skrevet i en sinnstilstand som best kan karakteriserest som litt oppgitt over situasjonen, og det at jeg i tillegg må gi deg en oppskrift på hvordan du skal lese og tolke det jeg skriver!Jeg har nok litt lett for å være ironisk, og derfor bruker jeg av og til utsagn som "troll" med smileys bak. Da betyr det at jeg egentlig ikke mener at du er et troll, men at jeg i godt humør, og bruker litt humor) Ups, jeg skjønte ikke at han var så allerisk. Jeg har ei venninne som er maken så da er saken annerledes. 0 Siter
sheba Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 skipp kjevla du, men forklar henne situasjonen en gang til... kjenner meg igjen, men vi som er/har allergikere må visst ennå *forstå* uten att de egentlig gjør det... morsomt når amulanse må tilkalles????? vi ønsker ikke være spesielle, men må!! til tider:-) 0 Siter
Gemini Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Nå er du survete puttelull ) Hvorfor i all verden kunne du ikke servert kremkaka. Han som var allergisk er sikkert klar over og vant med at han ikke kan spise alt. Det var jo kake til ham også. At unger ikke liker kremkake er en myte tror jeg. Det er marsipankaka som har forsvunnet raskest her i huset sammen med boller og sjokoladekaka har blitt stående igjen. Vær glad for at svigers tilbyr seg. Jeg skulle gjerne fått kake fra noen når vi har bursdager. Leste du ikke at gutten ikke engang tåler å være i samme rom som noe med nøtter, og at "kremkaka" var med marsipanlokk, altså med mandler i? 0 Siter
puttelull Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Nå er du survete puttelull ) Hvorfor i all verden kunne du ikke servert kremkaka. Han som var allergisk er sikkert klar over og vant med at han ikke kan spise alt. Det var jo kake til ham også. At unger ikke liker kremkake er en myte tror jeg. Det er marsipankaka som har forsvunnet raskest her i huset sammen med boller og sjokoladekaka har blitt stående igjen. Vær glad for at svigers tilbyr seg. Jeg skulle gjerne fått kake fra noen når vi har bursdager. Men gutten tåler ikke nøttesporer I LUFTA! Han fikk astmaanfall og ble hentet etter 35 minutter! 0 Siter
puttelull Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 skipp kjevla du, men forklar henne situasjonen en gang til... kjenner meg igjen, men vi som er/har allergikere må visst ennå *forstå* uten att de egentlig gjør det... morsomt når amulanse må tilkalles????? vi ønsker ikke være spesielle, men må!! til tider:-) Ja, og det er helt greit for meg å ta hensyn! Men når "utenforstående" likevel ikke skjønner alvoret, selv etter å ha fått fortalt alt han ikke tåler, og at det er veldige anfall ute og går, ja da blir jeg oppgitt! Jeg nekter henne ikke åbake kake til de to andre ungene! Eller ellers, heller! Jeg er ikke SÅ glad i å bake!;-) Men akkurat denne gangen, når det var så spesielt, og det måtte så veldig spesielle ingredienser til, syntes jeg det var greit å ha "full kontroll" sjøl, og at ho skulle slippe å gjøre så mye, og kjøpe så mye "rart". Det var ikke for å være vrang og vrien, men for å gjøre det litt lettere for henne! Som sagt i hovedinnlegget, har vi det egentlig ganske trivelig ilag! Og jeg er like glad i henne som jeg ville vært i min egen mor, om hun hadde levd! Litt stresset og nervøs var jeg jo og, i forbindelse med dette besøket. Og når jeg ser hvordan det endte med gutten, blir jeg enda mer sikker på at jeg gjorde det rette! Det er tross alt flusst av dager da hun er hjertelig velkommen hit i huset med nydelig hjemmebakt, det passet bare så utrolig dårlig i går!;-( 0 Siter
puttelull Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Ser du har fått bare støtte for det du gjorde, men jeg fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt... Syns nesten du virker ondskapsfull. Hvorfor i all verden en slik reaksjon? Kunne du ikke i utgangspunktet be henne bake noe du kunne servere da? Ærlig talt så er det nok ikke bare svigermødre som er sære, men svigerdøtrene er da ikke det spor bedre. Hva med litt vanlig høflighet? Og om du mener svigermoren din ikke er høflig, så var faktisk ikke du det heller, og ikke i dine tidligere innlegg om svigermødre heller. Normal oppførsel får man om man selv serverer det samme. Jeg har selv en svigermor som jeg overhode ikke kom overens med til og begynne med. Men selv om hun var frekk og uhøflig mot meg, fortsatte jeg bare å være slik jeg mener er riktig. I dag har vi et godt forhold. Så oppfør deg slik som du vil hun skal være mot deg da? Jaja, hvordan du har lest og tolket mine innlegg, det kan jeg ikke gjøre noe med. Men om du virkelig _leser_ det jeg skriver, så vil du faktisk skjønne at vi har det veldig trivelig ilag, jeg og svigermor. Men at det noen ganger topper seg! Synes du det er greit at din svigermor gjør seg en snartur innom huset ditt for å sjekke om blomstene er tørre!? Eller om du har vasket nøye nok!? Eller ta klærne ut av tørketrommelen og stryke dem!? Vel, det synes ikke jeg er høflig i det hele tatt, og det kunne ikke falt meg inn å gjort noe av dette, hverken hos henne eller andre! 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Leste du ikke at gutten ikke engang tåler å være i samme rom som noe med nøtter, og at "kremkaka" var med marsipanlokk, altså med mandler i? Jeg leste det lenger ned i tråden og da ga jeg et annet svar ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Men gutten tåler ikke nøttesporer I LUFTA! Han fikk astmaanfall og ble hentet etter 35 minutter! Som jeg sa, har jeg en venninne som er like allergisk og da skjønner jeg problemet. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jaja, hvordan du har lest og tolket mine innlegg, det kan jeg ikke gjøre noe med. Men om du virkelig _leser_ det jeg skriver, så vil du faktisk skjønne at vi har det veldig trivelig ilag, jeg og svigermor. Men at det noen ganger topper seg! Synes du det er greit at din svigermor gjør seg en snartur innom huset ditt for å sjekke om blomstene er tørre!? Eller om du har vasket nøye nok!? Eller ta klærne ut av tørketrommelen og stryke dem!? Vel, det synes ikke jeg er høflig i det hele tatt, og det kunne ikke falt meg inn å gjort noe av dette, hverken hos henne eller andre! Oj, er hun kontrollfreak også eller? 0 Siter
puttelull Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Oj, er hun kontrollfreak også eller? Ja, hun er det! Ingenting kan gjøres her på gården uten at hun har bestemt det! Altså: skal noe gjøre, er det etter initiativ fra henne! Nytter ikke at jeg foreslår ting, det må være hennes ide, ikke sant!? Vi har som sagt nytt hus, og jeg har mine ideer om interiør og farger. Ville ha panelgardiner på stua, men hadde ikke råd til å kjøpe med det samme, brukte derfor de gamle inntil videre. Hvem troppa da opp med slike "trådgardiner", som skal henges opptil siden, vetdu!? Hun visste nøyaktig hva jeg ville ha, men det syntes hun ikke passa! Vi som hadde sprosser på vinduene måtte ha lsike gammeldagse gardiner, og røde petuniaer i karmen.. JEg liker ingen av delene, men det var ordnet da jeg kom hjem fra jobb rett etter innflyttingen! Er _det_ høflig!? Synes du virkelig jeg er uhøflig når jeg da tar det hele ned?! Og får kjeft attpå, fordi jeg ikke vet hva som passer!? OG at den forrige som bodde her (min svigermors egen svigermor...) hadde nemlig slike gardiner og blomster!? Jeg synes faktisk jeg har krav på å bestemme hva jeg vil ha av inventar/interiør og farger i mitt eget hjem. Jeg går da ikke inn til henne og henger opp andre gardiner?! Selv om jeg ikke liker de hun har, har da ikke jeg noe med det!? 0 Siter
Gjest jaggu mange raringer Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Ser du har fått bare støtte for det du gjorde, men jeg fikk helt vondt i magen av å lese innlegget ditt... Syns nesten du virker ondskapsfull. Hvorfor i all verden en slik reaksjon? Kunne du ikke i utgangspunktet be henne bake noe du kunne servere da? Ærlig talt så er det nok ikke bare svigermødre som er sære, men svigerdøtrene er da ikke det spor bedre. Hva med litt vanlig høflighet? Og om du mener svigermoren din ikke er høflig, så var faktisk ikke du det heller, og ikke i dine tidligere innlegg om svigermødre heller. Normal oppførsel får man om man selv serverer det samme. Jeg har selv en svigermor som jeg overhode ikke kom overens med til og begynne med. Men selv om hun var frekk og uhøflig mot meg, fortsatte jeg bare å være slik jeg mener er riktig. I dag har vi et godt forhold. Så oppfør deg slik som du vil hun skal være mot deg da? Men kjære vene, man må da kunne si nei takk til noe på en grei måte -hvilket puttelull tydeligvis gjorde!! Det er da ren høflighet av den andre parten å respektere dette også. Synes det er direkte egoistisk og uhøflig å gi blaffen i at noen sier nei takk til noe og så møte opp med "hjelp" alikevel. Ta et svar for et svar!! 0 Siter
smekka Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Skjønner deg så sinnsykt godt!! Har det på samme måten selv....gård, svigermor, kontrollfreak etc. Lykke til!!!! Egentlig litt deilig (egoistisk sett) at det faktisk ER flere i samme situasjon! 0 Siter
puttelull Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Skjønner deg så sinnsykt godt!! Har det på samme måten selv....gård, svigermor, kontrollfreak etc. Lykke til!!!! Egentlig litt deilig (egoistisk sett) at det faktisk ER flere i samme situasjon! Ja, ikke sant!!!;-) Og det erihvertfall godt at du ikke synes synd på "stakkars farmor som ikke får bake kake!"!!! Holdt på å gå fra forstanden da folk begynte på den visa der!!! Godt det er noen som skjønner problemet der ute! 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Ja, hun er det! Ingenting kan gjøres her på gården uten at hun har bestemt det! Altså: skal noe gjøre, er det etter initiativ fra henne! Nytter ikke at jeg foreslår ting, det må være hennes ide, ikke sant!? Vi har som sagt nytt hus, og jeg har mine ideer om interiør og farger. Ville ha panelgardiner på stua, men hadde ikke råd til å kjøpe med det samme, brukte derfor de gamle inntil videre. Hvem troppa da opp med slike "trådgardiner", som skal henges opptil siden, vetdu!? Hun visste nøyaktig hva jeg ville ha, men det syntes hun ikke passa! Vi som hadde sprosser på vinduene måtte ha lsike gammeldagse gardiner, og røde petuniaer i karmen.. JEg liker ingen av delene, men det var ordnet da jeg kom hjem fra jobb rett etter innflyttingen! Er _det_ høflig!? Synes du virkelig jeg er uhøflig når jeg da tar det hele ned?! Og får kjeft attpå, fordi jeg ikke vet hva som passer!? OG at den forrige som bodde her (min svigermors egen svigermor...) hadde nemlig slike gardiner og blomster!? Jeg synes faktisk jeg har krav på å bestemme hva jeg vil ha av inventar/interiør og farger i mitt eget hjem. Jeg går da ikke inn til henne og henger opp andre gardiner?! Selv om jeg ikke liker de hun har, har da ikke jeg noe med det!? Å grøss og gru! Du er jo ikke bare gift med sønnen hennes, hun er jo tydeligvis nesten gift med deg hun også! Mother in law from hell! Nå ser jeg litt klarere hva for slags furie dette må være ja. Føler virkelig med deg! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har plukket vekk mandler, kokos, rå eplebiter etc fra ting jeg har fått servert av folk som VET at jeg er allergisk. Tror de tenker noe sånt som "_så_ farlig kan det vel ikke være" - og det er det heller ikke for meg, jeg blir bare kvalm og klør i halsen. Håper hun har fått beskjed om at det hyperallergiske barnet måtte hjem etter kort tid, og at det var marsipankakas skyld. -du gjorde ihvertfall ditt beste, både ved å be ungen og ved å prøve å legge ting tilrette for ham. Kan du be sønnen til svigermor sette seg ned og rolig forklare henne hva som skjedde pga den kaka, eller er det helt uten hensikt? (jeg bor også i nabohuset til svigermor, og vi kommer stort ett godt overens, men _av og til_ blir jeg smårar) 0 Siter
laban Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Jaja, hvordan du har lest og tolket mine innlegg, det kan jeg ikke gjøre noe med. Men om du virkelig _leser_ det jeg skriver, så vil du faktisk skjønne at vi har det veldig trivelig ilag, jeg og svigermor. Men at det noen ganger topper seg! Synes du det er greit at din svigermor gjør seg en snartur innom huset ditt for å sjekke om blomstene er tørre!? Eller om du har vasket nøye nok!? Eller ta klærne ut av tørketrommelen og stryke dem!? Vel, det synes ikke jeg er høflig i det hele tatt, og det kunne ikke falt meg inn å gjort noe av dette, hverken hos henne eller andre! Klarer ikke sønnen hennes (altså mannen din) å si fra hvis hun gjør sånne ting? For det er _virkelig_ over alle grenser. Jeg vet at dere har gått gjennom litt av hvert i det siste, og skjønner godt at dette tok - eh - kaka. Dere kan ikke lure svigerne til å dra på ferie, vel? 0 Siter
favn Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Dæven. Ett råd, men det er til gjengjeld uslåelig: Flyyyyyyttt!!! PS: Selvsagt skal du kaste kakene. Barnet med allergi går milevis foran kjerringas spetakkel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.