puttelull Skrevet 5. september 2005 Forfatter Skrevet 5. september 2005 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har plukket vekk mandler, kokos, rå eplebiter etc fra ting jeg har fått servert av folk som VET at jeg er allergisk. Tror de tenker noe sånt som "_så_ farlig kan det vel ikke være" - og det er det heller ikke for meg, jeg blir bare kvalm og klør i halsen. Håper hun har fått beskjed om at det hyperallergiske barnet måtte hjem etter kort tid, og at det var marsipankakas skyld. -du gjorde ihvertfall ditt beste, både ved å be ungen og ved å prøve å legge ting tilrette for ham. Kan du be sønnen til svigermor sette seg ned og rolig forklare henne hva som skjedde pga den kaka, eller er det helt uten hensikt? (jeg bor også i nabohuset til svigermor, og vi kommer stort ett godt overens, men _av og til_ blir jeg smårar) Sønnen hennes sier i fra til henne rett som det er, og irriterer seg ihvertfall like mye over masinga hennes som jeg! Men om det nytter!? Hun liker å si ting som det er, dvs. hun legger ikke mellom når det er noe hun ikke liker. Det er jo forsåvidt greit, for da vet vi hvor hun "står". Men det er jo langt fra å "mene" noe om inventaret vårt og til å gjøre noe! Vi går som sagt stort sett godt overens, men jeg innser at jeg har latt henne ture fram for lenge, uten å si noe om det. Stort sett har jeg irritert meg og prata med gubben om det, men nå sier jeg ifra, og det tåler hun tydeligvis ikke! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.