Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 3-menningen til ungene mine er like gammel som sønnen din (og min datter), han stikker også av uten å se seg tilbake. Han var også treg mht. språk, mens broren hans og mine to barn har vært veldig tidlige. Både min datter og 3-menningen leiker sammen med storesøsken og andre i bhg. Gjerne rolleleik hvis noen eldre er med og styrer leiken litt. Begge forteller om ting de har opplevd, min datter i fulle setninger, og 3-menningen med 3-4 ords setninger, peking og blikk. Begge tar best imot beskjeder hvis de får dem en av gangen. De har trøbbel med en rekke av ting de skal gjøre. -det har faktisk storesøsknene også. Leikene blir stort sett lekt med, og ikke kastet. Hvis noe går istykker blir de lei seg. -så noe av det du forteller tror jeg er innafor normalen, men det er vel heller summen av alle tingene som gjør at det "skurrer"? Han fikk jo en dårlig start mht språket siden han ikke hørte det første året, så kanskje noe kan forklares med det? Du er kjempeflink til å sloss for sønnen din, jeg synes du skal fortsette med det. Kanskje det er lurt å føre journal som kan brukes som dokumentasjon i bhg, PPtjenesten, til leger etc? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196867-hvordan-er-din-35-%C3%A5ring/page/2/#findComment-1382780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en mamma i nord Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Blir ikke skremt - har selv tenkt aspberger eller annen type med autistiske trekk eller noe sånt - er jo høytfungerende, men har jo disse trekkene som vi ikke blir kloke på, og vil jo helst at han skal få den hjelpa han trenger NÅ, og ikke om 5 år... Helt enig, det er bedre å få hjelpen nå enn om fem år. Min gutt var det også "noe" med, som ingen kunne helt sette fingeren på. Da han var ni fikk han diagnose asperger syndrom, og da han var 11 fikk han i tillegg tourette diagnose. Han hadde tjent mye om dette hadde blitt oppdaget i barnehagen (og det hadde det blitt om vi hadde blitt tatt på alvor angående vår bekymring) Håper dere får en utredning snart, og at det ikke trekker i langdrag. Om du vil lære mer om asperger så er disse sidene fine. www.foreldrehjelpen.net www.bokstavbarna.no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196867-hvordan-er-din-35-%C3%A5ring/page/2/#findComment-1386046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.