Gjest spenende tider Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Jeg bare lurte på om det er noen her inne som har fått godkjening av bufdir etter avslag hos bufetat. Jeg bare lurte da vi har en ankesak inne til bufdir nå. Og er spent på hva andre har opplevd.Har avslaget bestått eller har avslaget blit omgjort Jeg vil også ønske alle lesere en god helg. 0 Siter
micken92 Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Vi fikk avslag hos bufetat, noe som ble opprettholdt av bufdir. Vi må starte på nytt hos sosialkontoret. 0 Siter
cool Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jeg fant ut da jeg leste innlegget ditt at det er mange år siden jeg begynte å lese her inne. Faktisk hele 6 år! Det har i disse årene vært endel personer som har slitt for å få sin godkjennelse. Det jeg iallefall husker er at det er endel som har fått omgjort sitt første avslag etter en anke. Det kan være at de har fremlagt ytterligere dokumentasjon på et eller annet "problem" eller at vurderingen har vært for dårlig/ feil i tidligere behandling av søknaden. Det er også noen som ikke har fått sin godkjenning til tross for anke. Dette er selvfølgelig ufattelig trist for de det gjelder. Årsaker til dette, som har vært nevnt her på dol, har vært f.eks karantenetid etter kreft, andre diagnoser som vanskeliggjør det å ha omsorgen for et barn. Jeg har også et eksempel fra media på at en familie fikk avslag pga. at de hadde et kronisk sykt barn (HIV), de fikk avslag 2 ganger tror jeg med begrunnelse at de ville være i en langvarig krise/ sorgprosess eller noe sånn. Det endte bra. De fikk tilslutt godkjennelse for å adoptere sitt 3 barn etter litt mediafokus. De har nå 3 nydelig barn. Jeg ville nok ikke ha gitt meg før alle ankemuligheter var oppbrukte iallefall. Lykke til. 0 Siter
htg1365380741 Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Vi fikk avslag hos bufetat, noe som ble opprettholdt av bufdir. Vi må starte på nytt hos sosialkontoret. Hvor lang tid ca. tar en ankesak - å få svar på en anke hos bufdir? 0 Siter
micken92 Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Hvor lang tid ca. tar en ankesak - å få svar på en anke hos bufdir? Det tok omtrent 4,5mnd. 0 Siter
midnattsol Skrevet 5. september 2005 Skrevet 5. september 2005 Vi fikk avslag hos bufetat, noe som ble opprettholdt av bufdir. Vi må starte på nytt hos sosialkontoret. Går det an å starte på nytt hos sosialkontoret etter å ha fått avlslag hos bufadir? Trodde at neste klageinnstans var domstolen. Men det er jo bra (opp i all elendigheten) at en kan ta fatt på en ny prosess og få en ny vurdering. Vet du noe om man kan forlange en annen saksbehandler enn sist, evt bli vurdert av en representant fra en annen kommune? Blir jo liksom litt feil dersom det er samme person som kommer hjem til deg på søknad nr 2 og siden denne ga negativ uttalelse i forbindelse med den første søknaden!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.