Gå til innhold

gravid og kvalm

Anbefalte innlegg

Gjest fregnefjes
Skrevet

Sist jeg var gravid gikk ned 10 kilo på de første 3 mnd for jeg kastet opp 24 timer i døgnet.Har lyst på et barn til men orker ikke å¨tenke på denne kvalmen.Kan jeg håpe at jeg slipper det denne gangen eller blir det likt som sist.Hvordan er deres erfaringer på dette?

Skrevet

JEg har ingen personlig erfaring (og takk og lov for det), men bl.a. akupunktur har vist seg å ha kjempeeffekt på kvalme.

Dessuten er det absolutt ingen automatikk i at du vil få det likeens denne gangen som forrige.

Gjest kalendria
Skrevet

Jeg har vært gravid tre ganger, og har vært like kvalm alle gangene. Behøver jo ikke skje deg for det, og du finner det nok ikke ut før du prøver, dessverre.

Skrevet

Var kvalm til veke 12 i alle svangerskapa. Etter det var eg i fin form.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg - bare at jeg holdt på i fem mndr. Ble til slutt lagt inn da jeg veide 48 kg og var fire mndr på vei....

Men; jeg har blitt fortalt at alle svangerskap er forskjellige - også hos samme mor, så det MÅ ikke ende sånn. Jeg er imidlertid skeptisk, så om jeg skal ha flere barn blir det med nøye planlegging så jeg kan være borte fra jobb etc uten at det blir stor krise....

Skrevet

Kastet opp 24 timer i døgnet i 8mnd. med førstemann (han kom heldigvis en mnd for tidlig).

Med nr.2 var jeg såvidt småkvalm en mnds tid i begynnelsen, og dett var dett.

Svangerskapene var ikke litt like på hverandre, og det er forsåvidt ikke ungene heller, bortsett fra at begge ligner på sin far :P

Skrevet

Min erfaring er dessverre at alle svangerskapene blir like illle! Jeg gikk ned hhv. 17, 15 og 21 kg iløpet av svangerskapene mine. Jeg var innlagt på sykehus flere ganger hver gang.

Men når det er sagt, ville jeg ikke ventet med å få nr. 2 av den grunn!

Sørg for at du alltid har noe å putte i munnen! Ritz-kjeks, Salinas eller et eller annet som var litt salt falt godt i smak hos meg. Siden jeg ble så mager, ble jeg anbefalt å spise potetgull til slutt!;-) Det stagget iallefall noe av kvalmen.

Ingefær er det mange som sverger til, men jeg ble bare kvalmere.

Nei, det er ikke lett å være gravid og kalm, det vet jeg mye om! Og at du kvier deg for å gå på et nytt svangerskap, skjønner jeg _veldig_ godt!

Skrevet

Min erfaring er dessverre at alle svangerskapene blir like illle! Jeg gikk ned hhv. 17, 15 og 21 kg iløpet av svangerskapene mine. Jeg var innlagt på sykehus flere ganger hver gang.

Men når det er sagt, ville jeg ikke ventet med å få nr. 2 av den grunn!

Sørg for at du alltid har noe å putte i munnen! Ritz-kjeks, Salinas eller et eller annet som var litt salt falt godt i smak hos meg. Siden jeg ble så mager, ble jeg anbefalt å spise potetgull til slutt!;-) Det stagget iallefall noe av kvalmen.

Ingefær er det mange som sverger til, men jeg ble bare kvalmere.

Nei, det er ikke lett å være gravid og kalm, det vet jeg mye om! Og at du kvier deg for å gå på et nytt svangerskap, skjønner jeg _veldig_ godt!

Jeg prøvde også akupunktur, osteopati, Postafen og en del andre vitaminer og ekstrakter og jeg ve tikke hva! Men ingenting hjalp meg.

Men det betyr ikke at det blir likedan for deg! Kanskje du er av de heldige som slipper unna 2.gangen!? Men det vet du jo ikke før du har prøvd...

Skrevet

Det finnes en gammeldags allergimedisin som visstnok er trygg og kan dempe kvalme.

Håper du ikke trenger det.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...