Gå til innhold

Skulderskade


eeda

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har trent aktiv vekter i 10 år, men fikk for 3 mnd siden en skade i skulderen mens jeg trente benkpress. Har vært til røntgen og fått konstatert at beinene som utgjør leddet i skulderen har forskjøvet seg på grunn av overbelastning. Legen sier at det ikke er noe jeg kan gjøre og at jeg kan begynne å trene forsiktig. Jeg lurer selvfølgelig på om dette er en skade som vil bli 100% bra igjen, hva jeg kan gjøre for å hjelpe på prosessen og hvor lang tid det vil ta? Er det snakk om år eller måneder? Hvis beinene er forskjøvet, kan de ikke da knekkes på plass igjen? Kan du gi meg noen tips?

Ha en fortsatt fin dag!

Mvh

Eirik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-eeda

Har benene i skulderleddet forskjøvet seg, har leddbånd enten blitt overtøyet eller delvis røket. Du kan prøve å la naturen ordne dette selv, men da må skulderleddet ikke overbelastes. Som legen din har sagt, lett trening av armen uten at leddet blir provosert. Men du kan selvsagt trene kondisjon og styrke av resten av kroppen din.

Hvor lang tid kan dette ta?? La det hvertfall gå 3-4 mndr. på denne måten. Hvis problemene fortsatt er der da, få tatt nytt MR-rtg. Påvises feilstilling og ødelagte bånd, kan det da være riktig å overveie operativ behandling. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...