Gå til innhold

Da slutta han med bleie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror er fire i november. Han sluttet med bleie på dagen i vår. Det gikk veldig fint, hvis man ser bort fra at han elsket bleiene sine, de fine elefantbildene og det faktum at han bare kunne slippe åpne alle sluser uten å måtte få fra noe annet spennende.

Nattbleia har han beholdt. Han synes det er så stas å dra på seg den om kveldene, og jeg har tenkt at det ikke spiller noen rolle.

I dag tidlig hører jeg han romsterer i skapet. Jeg spør hva han driver med. "Jeg må ha på bleie, kan ikke sove med bare trusa!", lyder svaret. Jeg hevder at det er morgen nå og at han kan sette på truse istedet for ny bleie. Han gjentar det han først sa og så tenker jeg ikke mer på det.

Etterpå får jeg se at trusa fra i går ligger foran skapdøra, men ingen bleie. Jeg leter og finner den ikke noe sted.

Idet jeg husker at jeg fullstendig glemte å sette på bleie i går kveld, går det opp et lys; Han har sovet uten!

En rask undersøkelse viser at alt er tørt, og gutten er kjempestolt. Jeg roser, vi forteller Storebror og Pappa, og jeg gleder meg stort over å ha blitt ferdig med den aller siste bleia etter over 6 år som bleiekjøper.

Så kommer det fra Lillebror; "Mamma, jeg vil ikke at du skal glemme bleia i kveld, da, jeg kan jo ikke sove med bare truse!"

Vel, han sovnet i bilen på vei hjem fra hyttetur i dag og ble lagt i trusa si.

Jeg er litt spent, tenk så deilig det hadde vært om det gikk bra!!!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Lykke til. avvenning fra nattbleie har gått helt fint her. Vi pleier å ta ham opp for å tisse i det vi skal legge oss. Da tisser han masse, og så er han helt tørr til det er morgen.

Skrevet

Lykke til. avvenning fra nattbleie har gått helt fint her. Vi pleier å ta ham opp for å tisse i det vi skal legge oss. Da tisser han masse, og så er han helt tørr til det er morgen.

Du ba ikke om noen kommentar til det, men ;):

Så lenge du tar han opp for å tisse når dere legger dere, venner han seg ikke til å holde seg hele natten, som vel er poenget når man slutter med nattbleie.

Jeg rasjonerer drikke på kvelden før leggetid, forsøker å få barna til å drikke mer tidligere på kvelden. Hvis gutten min drikker masse vann rett før han legger seg (som han gjerne vil) må han nærmest garantert opp å tisse i løpet av natten.

Gjest Fru. Brun
Skrevet

Enda en gledesdreper her....

men, eneste grunn til at han har sluttet med nattbleie er fordi dere tar han opp på do, da er jo ikke gutten tørr på egenhånd.

Gjest da er han ikke natt-tørr
Skrevet

Da er han vel ikke tørr om natta da, når dere tar han opp for å tisse?

Skrevet

Hvordan gikk det? :)

Det gikk kjempefint, og i dag tror jeg jammen han selv har bestemt seg for å slutte med de kjære elefantbleiene sine. Fremskritt ;)

Skrevet

Så flott da :o)

Kan virke som om han har vært klar for dette en god stund, men har tisset i nattbleien om morningen når han våknet. Har vært kjekt å slippe å gå på do liksom :o)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Da er han vel ikke tørr om natta da, når dere tar han opp for å tisse?

Dette har vi gjort på andre barn før. Det funker som bare det. For etter kort tid, venner han seg til å våkne for å tisse. Så det er ingenting å beklage. Det går som smurt. Er ikke _helt_ dust heller da.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Enda en gledesdreper her....

men, eneste grunn til at han har sluttet med nattbleie er fordi dere tar han opp på do, da er jo ikke gutten tørr på egenhånd.

Dette har vi gjort på andre barn før. Det funker som bare det. For etter kort tid, venner han seg til å våkne for å tisse. Så det er ingenting å beklage. Det går som smurt. Er ikke _helt_ dust heller da.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Du ba ikke om noen kommentar til det, men ;):

Så lenge du tar han opp for å tisse når dere legger dere, venner han seg ikke til å holde seg hele natten, som vel er poenget når man slutter med nattbleie.

Jeg rasjonerer drikke på kvelden før leggetid, forsøker å få barna til å drikke mer tidligere på kvelden. Hvis gutten min drikker masse vann rett før han legger seg (som han gjerne vil) må han nærmest garantert opp å tisse i løpet av natten.

Gjest Fru. Brun
Skrevet

Han er uansett ikke tørr nå fordi om dere har bestemt at han skal slutte med nattbleie. Mulig at han vil bli tørr i fremtiden ja, og det vil han jo bli uansett, men akkurat nå er sengen hans tørr ene og alene fordi dere tar han opp og setter han på do. Hadde ikke dere gjort det ville bleien eller sengen vært våt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...