org Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jeg får nesten vondt i språkøret mitt når jeg skriver disse to ordene. Men 1. klassingen min skal altså lære om dette i morra... Bare for ordens skyld: Nei, jeg kommer ikke til å kommentere det ovenfor læreren. Listige feil var det uansett! 0 Siter
Gjest marthe02 Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 så flott da... jeg liker de ordene.. er en del av lese- og skrive prossesen vet du... 0 Siter
PieLill Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Den måtte jeg lese flere ganger... ;-) Da kalkulatoren fremdeles var en nyvinning skrev en matematikklærer, en dyktig sådan, at kalkulatorer hadde sunket i pris med flere hundre prosent.... ;-) mvh 0 Siter
tidløs Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Uff da uff da og uff da... Stod det virkelig stavet sånn? Synes en liten kommentar til læreren kunne gjort seg, jeg da. Lykke til med 1.klassingen - og opptreningen av "den språkelig bevisthet" også hos læreren, kanskje... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Huff da! Også to på en gang! Får håpe bevisstheten bedrer seg etter litt trening i klasserommet, da?! På ukeplanen til vår 1. klassing står det "Foreldremøte blir i uke 39. Dagen er ikke ennå ikke bestemt" Dobbel nektelse blir jo +, så da er vel dagen bestemt, da eller ;-) 0 Siter
org Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 så flott da... jeg liker de ordene.. er en del av lese- og skrive prossesen vet du... Det er vel kanskje det, ja. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Det er vel kanskje det, ja. Jepp, en del av prossesen! *ler så jeg griner* 0 Siter
org Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Jepp, en del av prossesen! *ler så jeg griner* Unskyld, jeg skrev, feeil: Det ble vell kansje det, ja, skulle det selfølgelig stå! 0 Siter
org Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 Den måtte jeg lese flere ganger... ;-) Da kalkulatoren fremdeles var en nyvinning skrev en matematikklærer, en dyktig sådan, at kalkulatorer hadde sunket i pris med flere hundre prosent.... ;-) mvh Jøss, en sånn kalkiss kunne jeg også hatt råd til... 0 Siter
Gjest marthe02 Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jepp, en del av prossesen! *ler så jeg griner* en uvitende skrivefeil i ny og ned er vel helt greit :-) men er en del av prossesen å gi barna en språklig bevissthet.. men vi sier ikke til barna at nå skal dere få en såkalt "språkelig bevisthet" 0 Siter
org Skrevet 4. september 2005 Forfatter Skrevet 4. september 2005 I samme skrivet ba de oss komme til såkalt "foreldermøte". Hva i huleste er det?! Ja, jeg gjør litt narr her, jeg er klar over det. Og ikke vet jeg, det er fullt mulig at vedkommende som skrev dette, er dyslektiker. Jeg har selv vært i praksis til ei lærerinne som var dyslektiker. Det var ei fabelaktig flink dame. Så, misforstå meg rett! 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 en uvitende skrivefeil i ny og ned er vel helt greit :-) men er en del av prossesen å gi barna en språklig bevissthet.. men vi sier ikke til barna at nå skal dere få en såkalt "språkelig bevisthet" Poenget var vel heller lærerens rettskriving. Jeg er enig i at språklig bevissthet er en del av prossessen i å lære seg blant annet rettskriving... Det blir bare litt for snålt når en lærer i 1. klasse ikke skriver riktig norsk. Husker norkslæreren vi hadde på ungdomsskolen lovte den av oss som noen gang tok henne i å skrive feil på tavla en 50,-lapp... org har akkurat tjent 100,- på læreren og 50,- på deg... *lol* 0 Siter
Gjest marthe02 Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Poenget var vel heller lærerens rettskriving. Jeg er enig i at språklig bevissthet er en del av prossessen i å lære seg blant annet rettskriving... Det blir bare litt for snålt når en lærer i 1. klasse ikke skriver riktig norsk. Husker norkslæreren vi hadde på ungdomsskolen lovte den av oss som noen gang tok henne i å skrive feil på tavla en 50,-lapp... org har akkurat tjent 100,- på læreren og 50,- på deg... *lol* jeg skjønte det.... hvorfor meg? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Unskyld, jeg skrev, feeil: Det ble vell kansje det, ja, skulle det selfølgelig stå! Jadda Ær så flot ate... 0 Siter
PieLill Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Jøss, en sånn kalkiss kunne jeg også hatt råd til... Hadde du hamstret ville du blitt rik. :-) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 jeg skjønte det.... hvorfor meg? prossesen... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 jeg skjønte det.... hvorfor meg? *lol* Jeg skreiv forresten feil sjøl også haha. Riktig er prosessen! og nå har jeg sjekka i ordboka *flirer meg skakk* 0 Siter
PieLill Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 Uff da uff da og uff da... Stod det virkelig stavet sånn? Synes en liten kommentar til læreren kunne gjort seg, jeg da. Lykke til med 1.klassingen - og opptreningen av "den språkelig bevisthet" også hos læreren, kanskje... Hvorfor trenger det å kommenteres? mvh 0 Siter
Mandolaika Skrevet 4. september 2005 Skrevet 4. september 2005 prossesen... Men du, du skrev det feil selv:) Det skrives prosessen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.