Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får nesten vondt i språkøret mitt når jeg skriver disse to ordene.

Men 1. klassingen min skal altså lære om dette i morra...

Bare for ordens skyld: Nei, jeg kommer ikke til å kommentere det ovenfor læreren. Listige feil var det uansett!

Gjest marthe02
Skrevet

så flott da... jeg liker de ordene.. er en del av lese- og skrive prossesen vet du...

Skrevet

Den måtte jeg lese flere ganger...

;-)

Da kalkulatoren fremdeles var en nyvinning skrev en matematikklærer, en dyktig sådan, at kalkulatorer hadde sunket i pris med flere hundre prosent....

;-)

mvh

Skrevet

Uff da uff da og uff da...

Stod det virkelig stavet sånn?

Synes en liten kommentar til læreren kunne gjort seg, jeg da. Lykke til med 1.klassingen - og opptreningen av "den språkelig bevisthet" også hos læreren, kanskje...

Skrevet

Huff da! Også to på en gang! Får håpe bevisstheten bedrer seg etter litt trening i klasserommet, da?!

På ukeplanen til vår 1. klassing står det "Foreldremøte blir i uke 39. Dagen er ikke ennå ikke bestemt"

Dobbel nektelse blir jo +, så da er vel dagen bestemt, da eller ;-)

Skrevet

så flott da... jeg liker de ordene.. er en del av lese- og skrive prossesen vet du...

Det er vel kanskje det, ja.

Skrevet

Det er vel kanskje det, ja.

Jepp, en del av prossesen!

*ler så jeg griner*

Skrevet

*ler så jeg griner*

Unskyld, jeg skrev, feeil:

Det ble vell kansje det, ja, skulle det selfølgelig stå!

Skrevet

Den måtte jeg lese flere ganger...

;-)

Da kalkulatoren fremdeles var en nyvinning skrev en matematikklærer, en dyktig sådan, at kalkulatorer hadde sunket i pris med flere hundre prosent....

;-)

mvh

Jøss, en sånn kalkiss kunne jeg også hatt råd til...

Gjest marthe02
Skrevet

*ler så jeg griner*

en uvitende skrivefeil i ny og ned er vel helt greit :-)

men er en del av prossesen å gi barna en språklig bevissthet.. men vi sier ikke til barna at nå skal dere få en såkalt "språkelig bevisthet"

Skrevet

I samme skrivet ba de oss komme til såkalt "foreldermøte".

Hva i huleste er det?!

Ja, jeg gjør litt narr her, jeg er klar over det. Og ikke vet jeg, det er fullt mulig at vedkommende som skrev dette, er dyslektiker.

Jeg har selv vært i praksis til ei lærerinne som var dyslektiker. Det var ei fabelaktig flink dame. Så, misforstå meg rett!

Skrevet

en uvitende skrivefeil i ny og ned er vel helt greit :-)

men er en del av prossesen å gi barna en språklig bevissthet.. men vi sier ikke til barna at nå skal dere få en såkalt "språkelig bevisthet"

Poenget var vel heller lærerens rettskriving.

Jeg er enig i at språklig bevissthet er en del av prossessen i å lære seg blant annet rettskriving...

Det blir bare litt for snålt når en lærer i 1. klasse ikke skriver riktig norsk. Husker norkslæreren vi hadde på ungdomsskolen lovte den av oss som noen gang tok henne i å skrive feil på tavla en 50,-lapp...

org har akkurat tjent 100,- på læreren og 50,- på deg... *lol*

Gjest marthe02
Skrevet

Poenget var vel heller lærerens rettskriving.

Jeg er enig i at språklig bevissthet er en del av prossessen i å lære seg blant annet rettskriving...

Det blir bare litt for snålt når en lærer i 1. klasse ikke skriver riktig norsk. Husker norkslæreren vi hadde på ungdomsskolen lovte den av oss som noen gang tok henne i å skrive feil på tavla en 50,-lapp...

org har akkurat tjent 100,- på læreren og 50,- på deg... *lol*

jeg skjønte det....

hvorfor meg?

Skrevet

Unskyld, jeg skrev, feeil:

Det ble vell kansje det, ja, skulle det selfølgelig stå!

Jadda

Ær så flot ate...

Skrevet

Jøss, en sånn kalkiss kunne jeg også hatt råd til...

Hadde du hamstret ville du blitt rik.

:-)

Skrevet

jeg skjønte det....

hvorfor meg?

*lol*

Jeg skreiv forresten feil sjøl også haha.

Riktig er

prosessen! og nå har jeg sjekka i ordboka *flirer meg skakk*

Skrevet

Uff da uff da og uff da...

Stod det virkelig stavet sånn?

Synes en liten kommentar til læreren kunne gjort seg, jeg da. Lykke til med 1.klassingen - og opptreningen av "den språkelig bevisthet" også hos læreren, kanskje...

Hvorfor trenger det å kommenteres?

mvh

Skrevet

prossesen...

Men du, du skrev det feil selv:)

Det skrives prosessen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...