Gå til innhold

Hvor store er barna når man slutter å lese for dem?

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn

Har en sønn på 11, som elsker å bli lest for på kvelden. Han har nettopp har forhandlet seg til "leseavtale" på kvelden. (hehe)

Hvis han skal leses for (om jeg har tid/ork), må han være i seng kl 2130 på hverdager/dagen før skole.

Når "slutter" man å lese for barna sine? Er veldig koselig å gjøre det altså, jeg har ikke tenkt å slutte før han ikke vil mer, men bare lurer på hva dere andre gjør med så store barn..

mvh

Fortsetter under...

Oi, men du:

Jeg pleier å si til ungen min at jeg ikke orker å lese, om jeg er sliten. Jeg foreslår heller at vi leser sammen når jeg er litt mer uthvilt.

Datteren min sier det er greit, og leser/ser i bøker selv de kveldene jeg er sliten.

Så koser vi oss desto mer de kveldene jeg har overskudd til å lese.

Barn forstår utrolig mye, bare man er ærlig.

Vår 11 åring har lest store bøker alene på sengen nå i flere år og vil ikke ha oss til å lese for seg, dette gjør han best selv.

Dattera vår på 8 år leser vi for og hun leser for oss.

Så lenge de har glede av og har lyst til å bli lest for så hadde jeg lest.

Jeg begynte å lese bøker selv da jeg var 8. Tror ikke mora mi leste for meg mer da.

Og da jeg var 11 slukte jeg bøker selv. HELT uaktuelt å bli lest for.

Men egentlig spiller det vel liten rolle hva andre gjør. Dersom dere koser dere med det er det jo det som er viktig:-)

Annonse

Med dei eldste barna, las eg for mann og barn til dei var ganske store - vi synst det var så koseleg.

Dei mellomste gutane er ikkje så glad i bøker, så det blir lite lesing på dei.

Ho på ni les sjølv, men eg les gjerne for henne og seksåringen også. Vi er glad i bøker.

12-åringen min liker best å lese selv og har gjort det ganske lenge. Og så elsker han lydbøker, oppdaget at han sniker seg inn på lillebroren sitt rom og henter lydbøker om kvelden. Han ble litt flau da jeg oppdaget det, han hørte på mummitrollet. Jeg syns det var så søtt.

Gjest sol etter regn

Oi, men du:

Jeg pleier å si til ungen min at jeg ikke orker å lese, om jeg er sliten. Jeg foreslår heller at vi leser sammen når jeg er litt mer uthvilt.

Datteren min sier det er greit, og leser/ser i bøker selv de kveldene jeg er sliten.

Så koser vi oss desto mer de kveldene jeg har overskudd til å lese.

Barn forstår utrolig mye, bare man er ærlig.

Ja, det er smart. Jeg setter selvsagt som forutsetning at jeg har tid og ork. ;)

Annonse

Gjest sol etter regn

12-åringen min liker best å lese selv og har gjort det ganske lenge. Og så elsker han lydbøker, oppdaget at han sniker seg inn på lillebroren sitt rom og henter lydbøker om kvelden. Han ble litt flau da jeg oppdaget det, han hørte på mummitrollet. Jeg syns det var så søtt.

hehe.. så hærlig.. :)

Deilig at de fremdeles er litt barn innimellom alle de prepubertale nykkene ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...