Gå til innhold

Uten jobb, ingen barnehageplass- Uten barnehageplass ingen jobb

Anbefalte innlegg

Gjest skrævadottir
Skrevet

Sjefen "driver butikk", hun kan ikke annet. Å ansette noen er en investering, og hun må være sikker på at ting er forutsigbare. Med et par dårlige erfaringer er hun skeptisk. Derfor: ingen jobbkontrakt uten at du har barnehageplass.

Det offentlige driver ikke butikk, og må være sikre på at papirene er i orden og ryggen fri for alle ansatte. De offentlige sier: du får ikke rett til barnehageplass før du har jobbkontrakt.

Forutsetningen griper tak i resultatet, og vi har en catch22-situasjon.

Ordningen blir ubrukelig. Er det noen vei ut av det uføret?

Gjest Persille
Skrevet

Det er da ikke noe krav fra det offentlige eller kommunale om at du skal ha jobb for å få barnehageplass?

Skrevet

Det er da ikke noe krav fra det offentlige eller kommunale om at du skal ha jobb for å få barnehageplass?

Nei, jeg lurte også litt på hvor hun hadde det fra...

Skrevet

Hvem i alle dager har sagt at du ikke får barnehageplass uten jobb?

Jeg gikk på dagpenger da vi fikk plass i barnehagen, men...

Gjest Persille
Skrevet

Og en ting til - hvordan kan du ta deg jobb om du ikke har barnehageplass eller en annen ordning?

Du skjønner vel selv at det blir en umulighet?

Skrevet

Husker ikke ordrett nå hvordan det sto i papirene vi fikk for noen år siden, men kvintesensen var: "Plass i barnehagen forutsetter at foreldrene er i jobb. Hvis dette blir endret må info gis." Husker jeg reagerte på det, da jeg visste at jeg bare noen måneder etterpå kom til å stå uten jobb. Alt løste seg for oss før den tiden. Dette var kommunal barnehage.

Skrevet

Jeg tror at om man er registrert som jobbsøker vil det kunne regnes for jobb.

For øvrig ganske dustet opplegg fra kommunens side.

Har større forståelse for en leder for en liten arbeidsplass.

mvh

Skrevet

Sånn er det ikke her i allefall. Offentlige barnehager krever ikke innsyn om søkeren har jobb eller ei. Sjefen min har heller ikke bedt om dokumentasjon på min barnepassordning.

Jeg mistenker at dette er en seiglivet myte. For jeg trodde det var sånn da jeg søkte barnehageplass første gang. Eller kanskje det er sånn i enkelte kommuner?

Skrevet

Jeg har aldri hørt noenting om at man må ha en jobb for å få barnehageplass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...